Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det er ikke noe farlig for fosteret å bruke Rhinox nesespray. Men du vet vel at om du bruker nesespray mer enn 10 dager så vil neseslimhinnen din svelle opp å gi deg medikamentell tett nese.

Den eneste måten å bryte den onde sirkelen på er å slutte tvert og holde ut til slimhinnen sveller av igjen. Ville kanskje ventet til etter svangerskapet - siden man lettere få hovne slimhinner i svangerskapet.

• 2 uker senere...
Trine Endsjø, jordmor

Først må jeg beklage at jeg ikke har fått anledning til å besvare spørsmålet ditt, men slikt skjer iblant og da skal du selvsagt slippe å betale for tjenesten.

Når det gjelder bruk av Rhinox o.l. i svangerskapet, vet man at bruk i kortere perioder v/forkjølelse er greit. Det er likevel en del mennesker som har en form for avhengighet til dette medikamentet fordi de opplever at de blir fullstendig tette i nesen når de slutter. Av denne grunn er det ikke anbefalt at man skal bruke disse midlene mer enn ca 10 dager i strekk. Jeg vet at enkelte leger anbefaler at man i en avvenningsperiode bruker et annet medikament for å gjøre prosessen lettere. Du bør snakke med din fastlege om det er mulig med slik hjelp. Jeg kan ikke uttale meg om det er farlig for fosteret at du evt. fortsetter å bruke Rhinox hele svangerskapet igjennom. Det er ikke anbefalt, men den reelle risikoen du utsetter forsteret for, er jeg altså usikker på.

Jeg ønsker deg lykke til videre i svangerskapet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...