Gjest jesam Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Noen som har prøvd? Vil bare høre andres erfaringer, selv om jeg vet at alle raagerer forskjellig. Dette er den eneste pillen uten Østrogen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173316-cerazette-p-piller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lille rosinen Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg er på andre brettet med cerazette nå. Jeg har hatt en del bivirkninger av andre alternativer av hormonell prevensjon, og så langt er det cerazette som har vært best for meg. Jeg har tidligere vært plaget med bivirkninger i form av ustabilt humør og "depresjon". Med cerazette merket jeg bare et lite tilbakeslag før jeg skulle ha mensen, men det var så lite at det nesten ikke er noe å nevne en gang. Har også hatt litt kvalme på formiddagen ei stund etter at jeg har tatt pilla. Men det går bedre nå og regner med det er helt borte i løpet av de tre første mnd. Har ikke fått mensen, og går utfra det også er en bivirkning... En ønskelig sådan :-) Jeg tror også at jeg har fått litt mer kviser og uren hud av cerazette. Jeg brukte diane før, så det kan jo hende at det jeg merker bare er at diane ikke har den virkningen lenger. At jeg naturlig fremdeles har en del uren hud. Jeg ser ikke på dette som et stort problem. Jeg renser huden godt morgen og kveld og det hjelper jo mye. Dessuten vil jeg heller ha litt kviser enn å ha problemer med å se at livet er verdt å leve :-) Jeg vil anbefale deg å prøve. Ikke bare er cerazette den eneste uten østrogen, den har også betydelig mindre hormoner enn andre slag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173316-cerazette-p-piller/#findComment-1145721 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jesam Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg er på andre brettet med cerazette nå. Jeg har hatt en del bivirkninger av andre alternativer av hormonell prevensjon, og så langt er det cerazette som har vært best for meg. Jeg har tidligere vært plaget med bivirkninger i form av ustabilt humør og "depresjon". Med cerazette merket jeg bare et lite tilbakeslag før jeg skulle ha mensen, men det var så lite at det nesten ikke er noe å nevne en gang. Har også hatt litt kvalme på formiddagen ei stund etter at jeg har tatt pilla. Men det går bedre nå og regner med det er helt borte i løpet av de tre første mnd. Har ikke fått mensen, og går utfra det også er en bivirkning... En ønskelig sådan :-) Jeg tror også at jeg har fått litt mer kviser og uren hud av cerazette. Jeg brukte diane før, så det kan jo hende at det jeg merker bare er at diane ikke har den virkningen lenger. At jeg naturlig fremdeles har en del uren hud. Jeg ser ikke på dette som et stort problem. Jeg renser huden godt morgen og kveld og det hjelper jo mye. Dessuten vil jeg heller ha litt kviser enn å ha problemer med å se at livet er verdt å leve :-) Jeg vil anbefale deg å prøve. Ikke bare er cerazette den eneste uten østrogen, den har også betydelig mindre hormoner enn andre slag. Ja, vurderer å prøve den altså. Brukte Yasmin før, og ble deppa, og hadde store humørsvingninger (noe jeg egentlig også har om vinteren), men uansett, det er jo østrogen som gikk sånne bivirninger som depresjon, og det er det jeg mest er redd for, derfor jeg ikke har turt å prøve noen andre piller enn yasmin... så fant jeg denne da, og det er lovende ut....kanskje jeg skulle stikke innom legen og spørre. Går det an å ringe resepsjonsdama, og hente resepten der, eller MÅ jeg bestille time hos legen? (har jo fått reseprt på yasmin før hos samme legen,men dette er jo andre type piller) Litt dumt å betale 200 for timen, BARE for å få en resept.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173316-cerazette-p-piller/#findComment-1145757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lille rosinen Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Ja, vurderer å prøve den altså. Brukte Yasmin før, og ble deppa, og hadde store humørsvingninger (noe jeg egentlig også har om vinteren), men uansett, det er jo østrogen som gikk sånne bivirninger som depresjon, og det er det jeg mest er redd for, derfor jeg ikke har turt å prøve noen andre piller enn yasmin... så fant jeg denne da, og det er lovende ut....kanskje jeg skulle stikke innom legen og spørre. Går det an å ringe resepsjonsdama, og hente resepten der, eller MÅ jeg bestille time hos legen? (har jo fått reseprt på yasmin før hos samme legen,men dette er jo andre type piller) Litt dumt å betale 200 for timen, BARE for å få en resept.... Hos den legen jeg hadde før hvertfall, var det bare å ringe så fikk jeg resept. Jeg fikk resept på p-ring på den måten når jeg skulle prøve det. Jeg snakket først med legesekretæren, også ringte legen meg når han hadde tid og vips så hadde jeg resept :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173316-cerazette-p-piller/#findComment-1146783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jesam Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Hos den legen jeg hadde før hvertfall, var det bare å ringe så fikk jeg resept. Jeg fikk resept på p-ring på den måten når jeg skulle prøve det. Jeg snakket først med legesekretæren, også ringte legen meg når han hadde tid og vips så hadde jeg resept :-) så greit da. Håper legen min er like grei, så slipper jeg å bestille time og bruke penger på det. Tusen takk for svar;) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173316-cerazette-p-piller/#findComment-1147092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jesam Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Jeg er på andre brettet med cerazette nå. Jeg har hatt en del bivirkninger av andre alternativer av hormonell prevensjon, og så langt er det cerazette som har vært best for meg. Jeg har tidligere vært plaget med bivirkninger i form av ustabilt humør og "depresjon". Med cerazette merket jeg bare et lite tilbakeslag før jeg skulle ha mensen, men det var så lite at det nesten ikke er noe å nevne en gang. Har også hatt litt kvalme på formiddagen ei stund etter at jeg har tatt pilla. Men det går bedre nå og regner med det er helt borte i løpet av de tre første mnd. Har ikke fått mensen, og går utfra det også er en bivirkning... En ønskelig sådan :-) Jeg tror også at jeg har fått litt mer kviser og uren hud av cerazette. Jeg brukte diane før, så det kan jo hende at det jeg merker bare er at diane ikke har den virkningen lenger. At jeg naturlig fremdeles har en del uren hud. Jeg ser ikke på dette som et stort problem. Jeg renser huden godt morgen og kveld og det hjelper jo mye. Dessuten vil jeg heller ha litt kviser enn å ha problemer med å se at livet er verdt å leve :-) Jeg vil anbefale deg å prøve. Ikke bare er cerazette den eneste uten østrogen, den har også betydelig mindre hormoner enn andre slag. Hei.. Siden du går på Cerazette, tenkte jeg jeg skulle spørre deg om en ting til. Er det mulig å utsette/droppe mensen når man går på dissse pillene? Jeg har så lyst til å droppe den et par måneder, er drittlei. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173316-cerazette-p-piller/#findComment-1167057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lille rosinen Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Hei.. Siden du går på Cerazette, tenkte jeg jeg skulle spørre deg om en ting til. Er det mulig å utsette/droppe mensen når man går på dissse pillene? Jeg har så lyst til å droppe den et par måneder, er drittlei. Hei igjen! Beklager at jeg ikke svarer før nå, men jeg har ikke hatt tilgang på internet på en mnd... Så det er grunnen! Siden jeg begynte med cerazette har jeg hatt mensen bare en gang og det var på første brettet. Siden har jeg ikke hatt antydning en gang :-) Passer meg helt supert! Jeg har prøvd å lese i pakningsvedlegget om det går an å påvirke for å utsette mensen, men fant ikke noe om det, så jeg er ikke sikker på om det går. Men er du like heldig som meg, så kan det hende du slipper "den månedlige" likevel :-)) Håper ikke svaret mitt kommer for sent! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173316-cerazette-p-piller/#findComment-1194805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.