Gjest ikke_lyv_tilmeg Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Før jeg ble sammen/samboer meg min nåværende type sa jeg til han "eneste jeg FORLANGER er totalt ærlighet" at han aldri skulle lyve til meg, for jeg takkler av en eller annen grunn folk som lyger til meg, kjenner det i benmargen... Så finner jeg ut at han har kontakt (mye kontakt) me Xdama hams, at han lyger når han skal til henne, sier heller han skal til kompiser osv.... Dette har jeg konfrontert med han mange ganger, det gikk alltid et par uker eller noe-så fant jeg ut at han hadde løyet 'IGJEN og igjen osv.... Jeg gjorde det ikke slutt, sa bare at NESTE gang går jeg uten å tenke mer på deg..... Nå stoler jeg igrunner mer på han en hva jeg gjorde når forholdet var nytt (vært sammen i 2 år snart) Men jeg sliter jo med avogtil om han ER ærlig eller?? Ville dere blitt eller dratt-i ogmed at dette går utover min psyke de dagen jeg flker han lyver igjen.... Kanskje litt langt og dumt dette, men jeg sliter og håoer noen vil komme med sine synspunkter....Jeg er 23 om noen lurer.. Takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173325-hva-hadde-dere-gjort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alive&kicking Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg hadde vel prøvd å forklare situasjonen for ham og om du fortsatt ikke stoler på ham, hva er da vitsen med å være sammen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173325-hva-hadde-dere-gjort/#findComment-1145720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke_lyv_tilmeg Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg hadde vel prøvd å forklare situasjonen for ham og om du fortsatt ikke stoler på ham, hva er da vitsen med å være sammen? Jeg vil ha han fordi han er så FANTASTISK på alle andre måter, makan til godgrabb har jeg aldri sett, men han har problemer me å snakke. For min del må han bare ha kontakt med X sin, men da må han vær ærlig og åpen om det 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173325-hva-hadde-dere-gjort/#findComment-1145772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
psst Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Egentlig vanskelig å svare på, men sånn som jeg kjenner meg selv, så tror jeg at jeg ville ha strukket meg veldig langt før jeg evt. hadde skiftet lås i døren. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173325-hva-hadde-dere-gjort/#findComment-1145905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Det første som slår meg når jeg leser innlegget ditt er; HVORFOR lyver han? Er du sjalu? Liker du å ha kontroll over han hele tiden? Ringer du han ofte når dere ikke er sammen? Lyver han for å slippe "maset" ditt? Misforstå meg rett.. jeg skylder ikke på deg, jeg bare spør, og ber deg gå litt i deg selv og finne ut om grunnen til at han lyver om slike ting faktisk kan ha noe med deg å gjøre? Hvis han ikke er utro er det jo ingen grunn til å lyve? Jeg personlig godtar IKKE løgn! Jeg mener man må være ærlige mot hverandre i et forhold, men det betyr ikke fortelle om alt som skjer, men man må ikke gå bak ryggen på partnern, eller lyve når man får spørsmål.. synes det er rart han skal lyve om at han har kontakt med eksen, hadde mannen min løyet om noe sånt hadde jeg mistenkt ugler i mosen, hadde han vært ærlig om det hadde jeg ikke blitt overlykkelig, men ikke fått mistanker heller. Det skal MYE til for at jeg hadde gått fra samboern min.. Men hadde jeg tatt han i å lyve flere ganger hadde ikke forholdet vært som det skulle. Hadde tatt en prat med han, fått han til å forstå at løgner ikke er akseptabelt, og prøvd å finne ut grunnen til løgnene.. Lykke til. : ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173325-hva-hadde-dere-gjort/#findComment-1145934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Tror ikke det har noe for seg å finne ut HVORFOR han lyger, fordi i det han må tenke etter og prøve å finne svar, blir den egentlige grunnen aldri fokusert på. Men hva er forklaringene hans hittil? Har han barn sammen med eksen, ettersom han må besøke henne? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173325-hva-hadde-dere-gjort/#findComment-1145943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg vil ha han fordi han er så FANTASTISK på alle andre måter, makan til godgrabb har jeg aldri sett, men han har problemer me å snakke. For min del må han bare ha kontakt med X sin, men da må han vær ærlig og åpen om det Ja alle kan være fantastiske hvis de får ture på som de vil og aldri blir stilt til veggen med sin uakseptable oppførsel. Feel good, do good. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173325-hva-hadde-dere-gjort/#findComment-1145944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke_lyv_tilmeg Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Det første som slår meg når jeg leser innlegget ditt er; HVORFOR lyver han? Er du sjalu? Liker du å ha kontroll over han hele tiden? Ringer du han ofte når dere ikke er sammen? Lyver han for å slippe "maset" ditt? Misforstå meg rett.. jeg skylder ikke på deg, jeg bare spør, og ber deg gå litt i deg selv og finne ut om grunnen til at han lyver om slike ting faktisk kan ha noe med deg å gjøre? Hvis han ikke er utro er det jo ingen grunn til å lyve? Jeg personlig godtar IKKE løgn! Jeg mener man må være ærlige mot hverandre i et forhold, men det betyr ikke fortelle om alt som skjer, men man må ikke gå bak ryggen på partnern, eller lyve når man får spørsmål.. synes det er rart han skal lyve om at han har kontakt med eksen, hadde mannen min løyet om noe sånt hadde jeg mistenkt ugler i mosen, hadde han vært ærlig om det hadde jeg ikke blitt overlykkelig, men ikke fått mistanker heller. Det skal MYE til for at jeg hadde gått fra samboern min.. Men hadde jeg tatt han i å lyve flere ganger hadde ikke forholdet vært som det skulle. Hadde tatt en prat med han, fått han til å forstå at løgner ikke er akseptabelt, og prøvd å finne ut grunnen til løgnene.. Lykke til. : ) Nei, jeg er på ingen måter sykelig sjalu eller på noen måte en person som ringer og maser, og ikke vil jeg ha kontroll over han... Så det er liksom det, jeg forstår det heller ikke HVORFOR han lyver til meg... Jeg kan bare ikke tro at han har vært utro, selv om han var utro mot sin X, jeg tror helle det har med at han fremdeles er veldig glad i denne X sin-hun har jo mast på han siden vi ble sammen da, han var kanskje usikker om hvem han ville vær med. Når han har vært ute spørr jeg han aldri om hvor han har vært, får han tlf, sms-spør jeg heller aldri-det er liksom det, han er så innelukka. Jeg er den som snakker om ALT. Blir aldri klok på mannfolk, eller rettere sagt TYPEN.... Han lyver også om at familien hans fremdeles har kontakt med denne X, ikke har de vært gift eller barn sammen-må si jeg føler meg totalt utenfor den familien hans til tider, og det har jo resultert i at jeg ikke er så kiin på å dra å besøke søstrene hans osv-det er kanskje galt av meg, men jeg føler meg utrolig liten.... Og hvis jeg begynner å snakke til han om at han har løyet så mye til meg, tar han på seg sko og jekke og vil gå----- Men ellers er han som sagt, en fantastisk flott fyr, men mye godt i seg-så det er liksom det forstår meg ikke på han...... Mye rot dette, men håper dere forstår!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173325-hva-hadde-dere-gjort/#findComment-1145954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke_lyv_tilmeg Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Tror ikke det har noe for seg å finne ut HVORFOR han lyger, fordi i det han må tenke etter og prøve å finne svar, blir den egentlige grunnen aldri fokusert på. Men hva er forklaringene hans hittil? Har han barn sammen med eksen, ettersom han må besøke henne? Forklaringen er ganske enkel. Når jeg spør hvorfor har du løyet til meg, svarer han "vet ikke"..... Ikke det beste svaret.... Men som sagt, jeg utelukker igrunnen utroskap-han sier alltid, ville jeg vært med henne ville jeg ikke ha sittet her med deg i dag-det er jo forsåvidt sant-vi har jo tross alt vart samboere i 1,5 år.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173325-hva-hadde-dere-gjort/#findComment-1145969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Forklaringen er ganske enkel. Når jeg spør hvorfor har du løyet til meg, svarer han "vet ikke"..... Ikke det beste svaret.... Men som sagt, jeg utelukker igrunnen utroskap-han sier alltid, ville jeg vært med henne ville jeg ikke ha sittet her med deg i dag-det er jo forsåvidt sant-vi har jo tross alt vart samboere i 1,5 år.... Hvorfor skulle han ikke ville være med begge to? Han har det sikkert ganske enkelt med deg, kommer unna med lyging og greier. Må være fantastisk behagelig for en egoist å ha noen som bare vil forstå og tilgi. Kanskje ikke hun var like "grei" på dette området. Uansett, hvorfor være redd for å miste en som lyger til seg (= ikke respekterer)? Det finnes da sikkert noen der ute som du både føler at du har kontakt med/som kommuniserer, og som ikke lyger og stikker til eksen i ett kjør! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173325-hva-hadde-dere-gjort/#findComment-1146084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Nei, jeg er på ingen måter sykelig sjalu eller på noen måte en person som ringer og maser, og ikke vil jeg ha kontroll over han... Så det er liksom det, jeg forstår det heller ikke HVORFOR han lyver til meg... Jeg kan bare ikke tro at han har vært utro, selv om han var utro mot sin X, jeg tror helle det har med at han fremdeles er veldig glad i denne X sin-hun har jo mast på han siden vi ble sammen da, han var kanskje usikker om hvem han ville vær med. Når han har vært ute spørr jeg han aldri om hvor han har vært, får han tlf, sms-spør jeg heller aldri-det er liksom det, han er så innelukka. Jeg er den som snakker om ALT. Blir aldri klok på mannfolk, eller rettere sagt TYPEN.... Han lyver også om at familien hans fremdeles har kontakt med denne X, ikke har de vært gift eller barn sammen-må si jeg føler meg totalt utenfor den familien hans til tider, og det har jo resultert i at jeg ikke er så kiin på å dra å besøke søstrene hans osv-det er kanskje galt av meg, men jeg føler meg utrolig liten.... Og hvis jeg begynner å snakke til han om at han har løyet så mye til meg, tar han på seg sko og jekke og vil gå----- Men ellers er han som sagt, en fantastisk flott fyr, men mye godt i seg-så det er liksom det forstår meg ikke på han...... Mye rot dette, men håper dere forstår!!! Ja, forstår godt. Han oppfører seg som en drittunge som er fantastisk så lenge du ikke sier noe, og skal ikke ting gå på hans premisser tar han på seg jakken og går. Og du velger å fokusere på alle de fantastiske sidene hans (som han viser bare når ting kan foregå på hans premisser), fordi du ikke vil miste han/bli alene. Kanskje kan det hjelpe om du setter deg i respekt en gang for alle og gir et ultimatum og virkelig mener det, men sjansen er stor for at det bare er sånn han er som person, og da bør du hive han ut før du mister all selvrespekt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173325-hva-hadde-dere-gjort/#findComment-1146089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Egentlig vanskelig å svare på, men sånn som jeg kjenner meg selv, så tror jeg at jeg ville ha strukket meg veldig langt før jeg evt. hadde skiftet lås i døren. Enig med det tjohohoo skriver. I tillegg må det være forferdelig slitsomt å leve sammen med en mann du ikke stoler på. Tillit er essensielt for at et forhold skal fungere. Respekt også - men det har tjohooo allerede vært inne på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173325-hva-hadde-dere-gjort/#findComment-1146091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ade|ina Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Ja, forstår godt. Han oppfører seg som en drittunge som er fantastisk så lenge du ikke sier noe, og skal ikke ting gå på hans premisser tar han på seg jakken og går. Og du velger å fokusere på alle de fantastiske sidene hans (som han viser bare når ting kan foregå på hans premisser), fordi du ikke vil miste han/bli alene. Kanskje kan det hjelpe om du setter deg i respekt en gang for alle og gir et ultimatum og virkelig mener det, men sjansen er stor for at det bare er sånn han er som person, og da bør du hive han ut før du mister all selvrespekt. Sier meg bare enig i dine innlegg tjohooo. Jeg skjønner ikke hvorfor han skal ha kontakt med eksen, når de ikke engang har barn sammen. Men det verste, og mest mistenksomme er jo at han juger så det renner av han. Tar på seg jakka og går når det blir spørsmål om dette. Ja da burde han etter mitt syn tatt på seg ei veldig varm jakke, og gått veldig langt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173325-hva-hadde-dere-gjort/#findComment-1146098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Sier meg bare enig i dine innlegg tjohooo. Jeg skjønner ikke hvorfor han skal ha kontakt med eksen, når de ikke engang har barn sammen. Men det verste, og mest mistenksomme er jo at han juger så det renner av han. Tar på seg jakka og går når det blir spørsmål om dette. Ja da burde han etter mitt syn tatt på seg ei veldig varm jakke, og gått veldig langt. Og gjett om han hadde kommet tuslende som om ingen ting dagen etter, eller på en eller annen mystisk måte hadde fått til å snu situasjonen på hodet, har jeg rett i mine antakelser 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173325-hva-hadde-dere-gjort/#findComment-1146106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ade|ina Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Og gjett om han hadde kommet tuslende som om ingen ting dagen etter, eller på en eller annen mystisk måte hadde fått til å snu situasjonen på hodet, har jeg rett i mine antakelser Det er nok mulig ja :-) for her virker det som om mannen skjønner så lite at det eneste han hadde vært opptatt av, var å syntes synd på seg selv. Jeg kan ikke fordra uærlighet, da er sannheten bedre tross alt - samme hvor ille eller sårende den måtte være. Må bare spørre deg om noe. Syntes du som meg at denne mannen som juger seg til å besøke eksen ikke har noe som helst hos eksen å gjøre, når de ikke engang har barn? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173325-hva-hadde-dere-gjort/#findComment-1146110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 "ville jeg vært med henne ville jeg ikke ha sittet her med deg i dag" Eller hun ville ikke ha ham, enda så mye han forsøkte? Hva tror du egentlig, at han bare hadde en sterk lyst til å dra dit, eller at han var forelsket i henne? Du har vel også tvilt litt på om han har vært trofast mot deg, når han var utro med henne? Tipper du ikke klarer å stole på ham før han kommer med noen troverdige innrømmelser, og ikke minst beklagelser for oppførselen sin. Du oppfører deg som en dørmatte, hvis du ikke setter hardt mot hardt, og forlanger litt ærlighet, så dere kan bli ferdige med dette en gang for alle. Det er ikke deg det er noe galt med, det er han som har oppført seg utrolig dårlig mot deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173325-hva-hadde-dere-gjort/#findComment-1146189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Det er nok mulig ja :-) for her virker det som om mannen skjønner så lite at det eneste han hadde vært opptatt av, var å syntes synd på seg selv. Jeg kan ikke fordra uærlighet, da er sannheten bedre tross alt - samme hvor ille eller sårende den måtte være. Må bare spørre deg om noe. Syntes du som meg at denne mannen som juger seg til å besøke eksen ikke har noe som helst hos eksen å gjøre, når de ikke engang har barn? Vel, man kan jo snu på det også. Kanskje han ikke har noe i nåværende forhold å gjøre, og at han bare er der fordi det er komfortabelt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173325-hva-hadde-dere-gjort/#findComment-1146337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ade|ina Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Vel, man kan jo snu på det også. Kanskje han ikke har noe i nåværende forhold å gjøre, og at han bare er der fordi det er komfortabelt. "Vel, man kan jo snu på det også. Kanskje han ikke har noe i nåværende forhold å gjøre, og at han bare er der fordi det er komfortabelt." OG at eksen ikke vil ha han kanskje - annet enn til diverst bruk, mens han ikke har kommet over henne, og fortsetter å ynde seg inn på henne. For noe må det jo være siden han fortsetter å renne ned dørene hos eksen, og attpåtil juger om det til innskriver. Virker på meg som om han bare har innskriver som en slags reserveløsning, som han behandler AKKURAT så dårlig som hun tillater. Mulig vi tar feil her, og det hadde jo vært beklagelig. Men jeg stusser også veldig over det faktum at han har vært utro før. Det lover ikke godt. Og denne uærligheten, nei dette må hun ta tak i, hvis ikke forsetter han - fordi hun lar han få lov. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173325-hva-hadde-dere-gjort/#findComment-1146474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke_lyv_tilmeg Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 "Vel, man kan jo snu på det også. Kanskje han ikke har noe i nåværende forhold å gjøre, og at han bare er der fordi det er komfortabelt." OG at eksen ikke vil ha han kanskje - annet enn til diverst bruk, mens han ikke har kommet over henne, og fortsetter å ynde seg inn på henne. For noe må det jo være siden han fortsetter å renne ned dørene hos eksen, og attpåtil juger om det til innskriver. Virker på meg som om han bare har innskriver som en slags reserveløsning, som han behandler AKKURAT så dårlig som hun tillater. Mulig vi tar feil her, og det hadde jo vært beklagelig. Men jeg stusser også veldig over det faktum at han har vært utro før. Det lover ikke godt. Og denne uærligheten, nei dette må hun ta tak i, hvis ikke forsetter han - fordi hun lar han få lov. Grunnen til at han har rent ned dørene hennes, er at det er HUN som vil ha han tilbake. Hun gjorde det slutt med han da han var utro-de hadde vært sammen i 5 år. Han ble sammen med meg 3-4mnd etter det var slutt mellom dem, noe jeg har påpekt til han at det var dårlig gjort å finne ein ny sååå kjapt.... Etter han traff meg, begynte hun å ringe til alle døgnets tider(men han har nok ikke sagt til henne at han ikke ville ha kontakt med henne, så sikkert mye hans feil at hun ikke ville gi slipp på han) Ver på byn i april i fjord, og da traff typen en gammel bekjent og sa "X" er på en uteplass-da tok jeg typen i armen og sa at han SKULLE la meg trffe henne, noe han ikke ville. OK sa jeg, da gidder jeg ikke mer av dette forholdet!!! Han hadde da ingen valg, og jeg fikk treffe og snakke med henne, han sa jeg STIKK til.... Jeg ble sittende å snakke sammen med henne en god stund, og hun var overrasket over at vi traff hverandre så tidlig (med andre ord ikke helt ærlig til henne heller) Jeg ringte etter på til typen min, og da var han på vei hjem til fots, lang vei hjem-han snudde og kom til meg.... Med dette vet jeg at han ikke knuller rundt på henne, kall meg blind-men stoler på han på det området. Han har bare så JÆVLIG stor vanskelighet med å snakke ærlig ut om ting som er ubehagelig... Jeg er på INGEN måte ei dame som godtar allslags. Og jeg tror av hele mitt hjerte at det er meg han vil ha-selv om familien hans alle vennene hans osv holder en knapp på denne X. Jeg ville bare høre andres synspunkter, og TAKKER masse for svar!!!!! Hadde jeg skrevet inn her når det verste pågikk, når jeg tok han på løgn etter løgn, da ville jeg gått-for jeg trodde det var bare meg som var en smule paranoid..... Men skjer det igjen at han lyver, ja da pakker jeg alle tinga hans klar og hiver han ut!!!! Vanskelig å leve i et forhold der jeg ikke kan stole 100% på vedkommende, men jeg tenker som så-det er han tap om han driter seg ut igjen!!! Tusen takk for alle svar!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173325-hva-hadde-dere-gjort/#findComment-1146768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SuperGunda Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Kjenner megselv, så jeg vet at jeg antageligvis ville satt meg på mannen, tvunget ham til å tilstå - for så å sende ham på dør. Deretter ville det vist seg at han kun tilsto fordi jeg tvang ham - hvorpå jeg selvfølgelig ville angret noe helt forferdelig. Kjenner ikke din mann, men erfaring med samboeren tilsier at selv om han tar jakken & går når du konfronterer ham med mistankene, ikke nødvendigvis betyr han er skyldig. c",) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173325-hva-hadde-dere-gjort/#findComment-1147026 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.