sørnorge22 Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Hei. Jeg vurderer å begynne på p-sprøyte i stedet for pillen. Er det noen som kan fortelle meg om det er noen spesielle bivirkninger med denne? Er det sant at mensen ikke kommer i det hele tatt? Er den like trygg som pillen? Finnes det noen psprøyte som kan hjelpe mot uren hud, som feks Diane? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173443-p-spr%C3%B8yte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Jeg vet bare om depo- provera. Nok av bivirkninger, men jeg har vært fornøyd med den. Hadde ikke en eneste blødning på 2 år. Mange sliter med å bli gravide i flere år etterpå. Det er verdt å tenke på. Bivirkninger: Antikonsepsjon: Vanligst forekommende er uregelmessige blødninger eller spotting, men dette går gjerne over til amenoré etter fortsatt behandling med preparatet. Hvis den andre injeksjonen gis innen 90 dager, kan uregelmessige blødninger som oftest kontrolleres. Hvis unormale blødninger vedvarer, bør tilstrekkelige undersøkelser gjøres for å utelukke organisk patologi. Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Kvalme, mavesmerter. Hud: Akne, alopeci, eksantem. Muskel-/skjelettsystemet: Ben- eller ryggsmerter, asteni, artralgi. Sentralnervesystemet: Nedstemthet, svimmelhet, uro, insomni, hodepine. Urogenitale: Uregelmessige blødninger, amenoré, nedsatt libido, leukoré, vaginitt. Øvrige: Vektøkning, brystspenninger. Det er rapportert sjeldne tilfeller av osteoporose, inkl. osteoporotiske frakturer. Følgende laboratorietester kan påvirkes: Gonadotropinnivåene, plasma progesteronnivåene, urinpregnandiol, plasmatestosteron hos menn, plasmaøstrogen hos kvinner, plasmakortisol, glukosebelastningsprøve, metyraponprøve. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173443-p-spr%C3%B8yte/#findComment-1147684 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.