Gjest frustert Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Fikk satt inn spiral for 2 år siden. Ville ha hormonspiral, men legen insisterte på kobberspiral (skjønte aldri hvorfor, han begrunna det med at det var første gangen....). Har hatt jevnlige blødninger ca 28 dg mellom, men mer enn jeg hadde både med og uten p-piller. Den siste tiden har jeg fått blødninger oftere - hver 14. dag - og det gidder jeg virkelig ikke ha lenger! Hva skal jeg gjøre? Bytte til hormomspiral? Andre alternativer? Er 35 år. Hver gang jeg har begynt på ny runde med p-piller gikk jeg opp 10 kilo, og er redd jeg gjør det igjen - også med hormon-sprial. Har som en annen konsekven blitt mye mer utstabil i humør (hormonsvingninger)... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173566-alternativ-til-spiral/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tønnå Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 jeg har hatt hormonspiral. og jeg synes det var kjempebra. hadde en LITEN blødning en gang hver 3. måned. forstår ikke legen din jeg heller, som anbefaler kobberspiral... hormonspiralen er jo sikrere enn kobberspiralen også. du kan jo prøve p-sprøyte, å se om du liker det bedre. eller bytte ut spiralen din med hormonspiral. alle jeg kjenner som har eller har hatt hormonspiral er fornøyd. lite blødninger eller ingen blødning. ingen bivirkninger heller. du kan prøve p-plasteret som har blitt så populert nå for tiden, eller så er det en slags pute/kopp (husker ikke hva det heter), som du har inni i 3 uker, så tar du den ut i 4. uke slik at du får mensen... den kan tas ut ved et samleie og putte den inn rett etterpå. (noen menner/kvinner synes det er ubehagelig å gjennomføre et samleie mens kvinnen har den i. håper jeg var litt til hjelp for deg. håper du finner sikker måte som du trives med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173566-alternativ-til-spiral/#findComment-1148923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest litt mindre frustrert Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 jeg har hatt hormonspiral. og jeg synes det var kjempebra. hadde en LITEN blødning en gang hver 3. måned. forstår ikke legen din jeg heller, som anbefaler kobberspiral... hormonspiralen er jo sikrere enn kobberspiralen også. du kan jo prøve p-sprøyte, å se om du liker det bedre. eller bytte ut spiralen din med hormonspiral. alle jeg kjenner som har eller har hatt hormonspiral er fornøyd. lite blødninger eller ingen blødning. ingen bivirkninger heller. du kan prøve p-plasteret som har blitt så populert nå for tiden, eller så er det en slags pute/kopp (husker ikke hva det heter), som du har inni i 3 uker, så tar du den ut i 4. uke slik at du får mensen... den kan tas ut ved et samleie og putte den inn rett etterpå. (noen menner/kvinner synes det er ubehagelig å gjennomføre et samleie mens kvinnen har den i. håper jeg var litt til hjelp for deg. håper du finner sikker måte som du trives med. Tusen takk for svaret! Har fått meg ny lege - og vil trolig forsøke med hormonspiral først, og så får vi se... Har hørt om stort sett positive erfaringer med hormonspiral, så da får vi håpe det blir bra! Nok en gang, takk for kloke ord! mvh, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173566-alternativ-til-spiral/#findComment-1149430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tønnå Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Tusen takk for svaret! Har fått meg ny lege - og vil trolig forsøke med hormonspiral først, og så får vi se... Har hørt om stort sett positive erfaringer med hormonspiral, så da får vi håpe det blir bra! Nok en gang, takk for kloke ord! mvh, ingen problem ;o) vi er vel her for å hjelpe hverandre?! godt du ble litt "mindre frustrert". ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173566-alternativ-til-spiral/#findComment-1150021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.