Gå til innhold

Han krever abort...

Anbefalte innlegg

Gjest baremegdere

Har stor forståelse for at han er redd for at du skal bli gravid. Det er ikke det som er poenget.

Hvorfor vil ikke han bruke kondom med sæddrepende krem, eller ta ansvaret for å gi deg pillen?

liker DU å ha sex med kondom? ikke jeg heller. Og det er vel litt kronglete vel, at han skal gi meg pillen, når vi ikke er sammen hver eneste dag. Da vil det bli enda lettere å glemme. Nei forslagene dine var ikke så gode, men jeg forstår pointet.

Fortsetter under...

• Svar 170
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

33

• Mary Poppins

22

• snø

15

• PieLill

10

Vi hadde en prat i går, og han skal sjekke mulighetene for om han kan ta slik p-sprøyte for menn, pluss at jeg har sagt at jeg er villig til å begynne på p-plaster eller til nød,en prøvetid på tre mnd med p-sprøyte. Holdningene hans plager meg fortsatt...men likevel så klarte jeg ikke gjøre det slutt, fordi han vil gjerne ha barn om noen år, men ikke nå - han er student og vil ha en økonomi og en livsstil som passer til unge - noe jeg er helt enig i. Dersom jeg skulle bli gravid ved et uhell på p-sprøyte stiller han seg annerledes, siden det da helt og holdent vil være et uhell - det han er paranoid på er om jeg med vilje glemmer å ta en p-pille... Jeg velger å gi han en sjanse til, så får vi se hvordan det går. Om det er den store k jærligheten for noen av oss, tviler jeg på - jeg vet at for min del har jeg hatt min store kjærlighet allerede som gikk i dass. Men jeg vet han er glad i meg, og jeg er glad i han, så jeg vil gi det en sjanse til. Men jeg ser på han med argusøyne hehe..

"Om det er den store k jærligheten for noen av oss, tviler jeg på - jeg vet at for min del har jeg hatt min store kjærlighet allerede som gikk i dass"

*Hehe* Unnskyld meg for at jeg trekker på smilebåndet, men kan vi snakkes igjen om en 10-15 år? Jeg trodde jeg hadde funnet den eneste ene jeg også, men det tok slutt etter 19 år gitt. Og etter det har jeg truffet en som har vekket følelser i meg som jeg aldri visste eller trodde jeg hadde! Dessverre kan jeg ikke få ham, men det får meg bare til å tro at det kan jo finnes flere der ute som klarer å vekke dette i meg!?

Du høres like kynisk ut som kjæresten din faktisk og etter å ha lest alle innleggene i tråden så langt begynner jeg å skjønne at han er hysterisk redd for at du skal bli med barn...

Gjest baremegdere

"Om det er den store k jærligheten for noen av oss, tviler jeg på - jeg vet at for min del har jeg hatt min store kjærlighet allerede som gikk i dass"

*Hehe* Unnskyld meg for at jeg trekker på smilebåndet, men kan vi snakkes igjen om en 10-15 år? Jeg trodde jeg hadde funnet den eneste ene jeg også, men det tok slutt etter 19 år gitt. Og etter det har jeg truffet en som har vekket følelser i meg som jeg aldri visste eller trodde jeg hadde! Dessverre kan jeg ikke få ham, men det får meg bare til å tro at det kan jo finnes flere der ute som klarer å vekke dette i meg!?

Du høres like kynisk ut som kjæresten din faktisk og etter å ha lest alle innleggene i tråden så langt begynner jeg å skjønne at han er hysterisk redd for at du skal bli med barn...

takk skal du ha.

Gjest Ugga Bugga

liker DU å ha sex med kondom? ikke jeg heller. Og det er vel litt kronglete vel, at han skal gi meg pillen, når vi ikke er sammen hver eneste dag. Da vil det bli enda lettere å glemme. Nei forslagene dine var ikke så gode, men jeg forstår pointet.

Jo, men hvis dere ikke liker å ha sex med kondom, og han ikke stoler på at du bruker prevensjonen din som du skal, er det ikke så mange valg igjen.

Gjest Ugga Bugga

Det verste er noe du skriver lengre nede, at det er ikke først og fremst teknisk svikt i prevensjonen han frykter, men det at DU skal slurve med p-pillene. Det gjør jo det hele dobbelt ille - han stoler ikke på deg.

Hvorfor er dere sammen?

Det finnes nok en del menn rundt omkring som har blitt fedre fordi dama har "glemt" pillen, kanskje med vilje. Så jeg synes i og for seg ikke det er rart om han er redd for at hun skal bli gravid.

Men da synes jeg han bør ta ansvar selv og bruke kondom, hvis han er så redd.

Annonse

Gjest baremegdere

OK, kanskje du bør begynne med plasteret, da. Sprøyten har jeg hørt mye vondt om.

jepp tenkte å begynne på plasteret. ser ingenting galt i å imøtekomme hans redsel på akkurat det området. Det kjedelige er spørsmålet ang OM jeg skulle bli gravid..om han da stikker eller hva han gjør.

Gjest Ugga Bugga

jepp tenkte å begynne på plasteret. ser ingenting galt i å imøtekomme hans redsel på akkurat det området. Det kjedelige er spørsmålet ang OM jeg skulle bli gravid..om han da stikker eller hva han gjør.

Det med at han stikker KAN være noe han sier for å skremme deg fra å bli gravid "med vilje", det er jo ikke sikket at han virkelig mener det.

Men OM du skulle bli gravid, er det du som bestemmer om du vil ta abort eller ikke. Dessuten kan man jo klare seg fint som alenemor også. Men med riktig bruk av prevensjon er sannsynligheten for graviditet nokså liten.

Jeg er en annen

Hvilken innstilling har du selv til å ta abort da?

ShitDiddelyDo

Forstår ikke hvorfor folk slakter fyren. Han er i det minste ærlig.

Han kan selvfølgelig ikke kreve abort, det sier seg selv, men du vet hvor du har han. Hva er galt med det?

Hvis han ikke er bra nok får deg får du heller dumpe han. Du vet han ikke vil ha barn nå. Hvis du vil at ditt barn skal ha en far er det altså greit å holde seg unna denne fyren. Eventuelt vente på at han blir mer voksen. Kanskje han vil ha barn da.

Jeg forstår tankene hans godt. Har ikke vært langt unna like klar som denne fyren på nettopp det samme.

Gjest baremegdere

Hvilken innstilling har du selv til å ta abort da?

jeg mener at abort er opp til hver enkelt jente å bestemme. jeg må ha rett til å ta abort dersom jeg vet at det å få en unge ikke er forsvarlig pga livssituasjonen min (skole, økonomi, bolig, forhold etc). men jeg må og få beholde ungen om jeg vil det. meg personlig nå, siden jeg er over 20 og snart ferdig med utdannelse - så er det ikke like utenkelig å beholde et evnt "uhell" nå som for noen få år tilbake..men man vet aldri hvordan livssituasjonen er når det skjer.

ShitDiddelyDo

Han kan selvfølgelig ikke kreve abort, det sier seg selv, men du vet hvor du har han. Hva er galt med det?

Hvis han ikke er bra nok får deg får du heller dumpe han. Du vet han ikke vil ha barn nå. Hvis du vil at ditt barn skal ha en far er det altså greit å holde seg unna denne fyren. Eventuelt vente på at han blir mer voksen. Kanskje han vil ha barn da.

Jeg forstår tankene hans godt. Har ikke vært langt unna like klar som denne fyren på nettopp det samme.

Får = for.

Annonse

Merkelig at det er kun opp til kvinnen om det skal tas abbort eller ikke.

Det hyles ganske raskt opp hvis en mann ikke tar ansvar ved graviditet, men om det skal tas abbort eller ei så er det kun kvinnen som kan bestemme det.

Det riktige er vel at begge er med i alle prosesser, hvis det ikke er noen helt spesiell grunn til noe annet.

Jeg er ikke enig i at det er merkelig at det kun er opp til kvinnen hvorvidt det skal tas abort eller ikke. Biologien har ikke gitt oss de samme roller når det gjelder å sette barn til verden. Byrden er hennes alene, så valget er hennes alene. Etter at barnet er født er de to foreldrene likere, om ikke likt, stilt.

Gjest baremegdere

jeg er enig med deg faktisk. han har sagt sin klare mening, og jeg kan velge å dumpe han. han VIL gjerne bli far, men ikke enda. samme her. ikveld skal jeg fortelle han at jeg har innsett at jeg blir å beholde en evnt unge om jeg blir gravid. så får vi se hva HAN gjør - om han velger å bli eller om han stikker allerede nå.

Saken er jo den at svært mange graviditeter ikke er planlagte. Han forlanger å skulle være helt sikker, men han nekter å benytte pervansjon selv. Det henger ikke på greip.

ShitDiddelyDo

Saken er jo den at svært mange graviditeter ikke er planlagte. Han forlanger å skulle være helt sikker, men han nekter å benytte pervansjon selv. Det henger ikke på greip.

Hvorfor henger det ikke på greip at han skal ha sitt å si i forhold til en abort?

De er to om å lage et eventuelt barn.

Han har selvsagt ikke retten på sin side, men er i sin fulle rett til å fortelle henne hva han føler, samt hva som skjer dersom hun blir gravid og beholder barnet.

Hun skriver at hun i kveld skal fortelle han at hun beholder barnet dersom hun blir gravid. Hvis jeg var han ville jeg da dumpet henne. Sånn jeg forstår han basert på det hun skriver er det også det som vil skje.

Det er en ærlig sak spør du meg. Det er også en ærlig sak ikke å ta ansvar for barnet som eventuelt måtte komme når han har vært så klar på det som han til nå har vært.

Hun vet hvor hun har han og kan ikke kreve noe mer. Dersom hun ikke takler en potensiell far som ikke kommer til å stille opp for barnet, bør hun rett og slett slutte å ha sex med han.

Hun kan i hvert fall ikke komme om et par år og klage på en eks som ikke stiller opp for ungen hun visste han ikke ville ha.

Vi hadde en prat i går, og han skal sjekke mulighetene for om han kan ta slik p-sprøyte for menn, pluss at jeg har sagt at jeg er villig til å begynne på p-plaster eller til nød,en prøvetid på tre mnd med p-sprøyte. Holdningene hans plager meg fortsatt...men likevel så klarte jeg ikke gjøre det slutt, fordi han vil gjerne ha barn om noen år, men ikke nå - han er student og vil ha en økonomi og en livsstil som passer til unge - noe jeg er helt enig i. Dersom jeg skulle bli gravid ved et uhell på p-sprøyte stiller han seg annerledes, siden det da helt og holdent vil være et uhell - det han er paranoid på er om jeg med vilje glemmer å ta en p-pille... Jeg velger å gi han en sjanse til, så får vi se hvordan det går. Om det er den store k jærligheten for noen av oss, tviler jeg på - jeg vet at for min del har jeg hatt min store kjærlighet allerede som gikk i dass. Men jeg vet han er glad i meg, og jeg er glad i han, så jeg vil gi det en sjanse til. Men jeg ser på han med argusøyne hehe..

Jeg ville tygd opp og spyttet ut en type som beskyldte meg for å kunne finne på å "glemme" pillen med vilje for å lure ham til å bli far. Har han ikke mer tillit til meg får han ikke dele seng og intimitet med meg heller.

En annen sak er at jeg er alt for distre til å bruke pillen som prevensjon. ;-)

Hvor perfekt må livet være for at han skal få barn? Er du sikker på at han ikke bare holder deg med godt snakk? Lite sannsynlig at en som generelt har lyst på barn litt senere ville være så frenetisk redd for å skulle få barn akkurat nå.

Å få barn er en uforutsigbar affere, uansett. Hvis dere skulle få et barn med fysisk eller psykisk handicap, ville han stikke av da tror du? Eller hvis dere fikk barn og han mistet jobben uken etterpå?

Finnes det fleksibilitet, omgjengelighet og vilje til å fire og kompromisse i den karen.

Ting du bør vite om p-sprøyte. Den kan gi større fare for benskjørhet særlig hvis den brukes i ung alder. Det kan gå et til to år fra du slutter med sprøyten til du blir gravid. Etter hva jeg har forstått (kan ta feil) unngår de helst p-sprøyten til unge som ikke har fått barn ennå.

Minipillen inneholder samme virkestoffer som p-sprøyten. Vil du teste om du tåler den kan du gå på minipillen i en mnd. Så slipper du eventuelt 3 mndr. med sørgelige bivirkninger.

P-stav kan være et godt alternativ. Gjør et søk for å finne ut mer om den. Lett å fjerne om ønskelig. Sikker.

Synes i så fall den svangerskaps-paranoide typen får betale det det koster.

Med de holdninger han legger for dagen både til svangerskap og ikke minst deg, bør du vurdere å komme deg unna. Misstenkeliggjøring, falske beskyldninger, manipulasjon, trusler, ultimatum, og på toppen av alt velter han hele ansvaret for å unngå svangerskap over på deg. Samtidig krever han å få bestemme hva som skal skje mhp abort eller ikke om du blir gravid. I det minste bør han få en solid skyllebøtte, etterfulgt av kraftige snaksjoner for måten han har behandlet deg på.

Greier du ikke sette ham på plass bør du gjøre det slutt. Da kommer du bare til å fortsette å krype for ham mer og mer.

mvh

Han vil ikke ha barn nå.

Ikke du heller.

Du bruker en relativt sikker prevensjon.

Han stoler ikke på at du tar prevensjonen.

Så hva gjør han? Han fortsetter å ha sex med deg, men bruker ikke prevensjon selv...

Uff a min, hvilken nisse har du rotet deg bort i???

Hvorfor henger det ikke på greip at han skal ha sitt å si i forhold til en abort?

De er to om å lage et eventuelt barn.

Han har selvsagt ikke retten på sin side, men er i sin fulle rett til å fortelle henne hva han føler, samt hva som skjer dersom hun blir gravid og beholder barnet.

Hun skriver at hun i kveld skal fortelle han at hun beholder barnet dersom hun blir gravid. Hvis jeg var han ville jeg da dumpet henne. Sånn jeg forstår han basert på det hun skriver er det også det som vil skje.

Det er en ærlig sak spør du meg. Det er også en ærlig sak ikke å ta ansvar for barnet som eventuelt måtte komme når han har vært så klar på det som han til nå har vært.

Hun vet hvor hun har han og kan ikke kreve noe mer. Dersom hun ikke takler en potensiell far som ikke kommer til å stille opp for barnet, bør hun rett og slett slutte å ha sex med han.

Hun kan i hvert fall ikke komme om et par år og klage på en eks som ikke stiller opp for ungen hun visste han ikke ville ha.

Jeg er helt enig i mye av det du sier.

MEN, les innlegget hennes igjen, han virker jo ikke helt god, redd for at hun skal "glemme" pillen (altså lure han) og greier. Vel det høres litt sykt ut spør du meg. Hadde kjæresten min sagt det til meg ville jeg blitt skikkelig såret, først og fremst fordi jeg hadde tatt det som et tegn på at han ikke stoler på meg og for det andre hadde han tydeligvis trodd at jeg var i stand til å lure han på den forferdelige måten.

Hadde dette vært snakk om en fyr hun har hatt noen ons med ville saken vært annerledels, da er ikke tillit en stor faktor, men det er det altså her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...