Gå til innhold

Han krever abort...

Anbefalte innlegg

Hvorfor henger det ikke på greip at han skal ha sitt å si i forhold til en abort?

De er to om å lage et eventuelt barn.

Han har selvsagt ikke retten på sin side, men er i sin fulle rett til å fortelle henne hva han føler, samt hva som skjer dersom hun blir gravid og beholder barnet.

Hun skriver at hun i kveld skal fortelle han at hun beholder barnet dersom hun blir gravid. Hvis jeg var han ville jeg da dumpet henne. Sånn jeg forstår han basert på det hun skriver er det også det som vil skje.

Det er en ærlig sak spør du meg. Det er også en ærlig sak ikke å ta ansvar for barnet som eventuelt måtte komme når han har vært så klar på det som han til nå har vært.

Hun vet hvor hun har han og kan ikke kreve noe mer. Dersom hun ikke takler en potensiell far som ikke kommer til å stille opp for barnet, bør hun rett og slett slutte å ha sex med han.

Hun kan i hvert fall ikke komme om et par år og klage på en eks som ikke stiller opp for ungen hun visste han ikke ville ha.

Det henger ikke på greip at han ikke vil ta sin del av ansvaret for prevansjon.

Fortsetter under...

• Svar 170
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

33

• Mary Poppins

22

• snø

15

• PieLill

10

nettopp. derfor jeg mener at han ikke er helt på jordet som faktisk krever at jeg skal være så sikker som overhodet mulig - nettopp fordi han ikke har noe valg lenger den dagen jeg er blitt gravid.

Hvis det er han som vil være sikker, er det han som må sikre seg.

Ser du ikke at så lenge dette ansvaret veltes over på deg vil han alltid anklage deg fordi du gjorde noe feil om det skulle skje et uhell. Hvis han nå beskylder deg for å kunne finne på å jukse med pillen for å lure ham. Hvilket helvete vil han ikke da stelle i stand om prevensjonen sviktet og du faktisk ble gravid.

Dette handler ikke bare om frykt, men om komplett ansvarsfraskrivelse. Den eneste 100% sikre måten å unngå svangerskap på er å ikke ha sex. Alle som har sex må ha svangerskap med i bergeningen som en kalkulert risiko.

ShitDiddelyDo

Det henger ikke på greip at han ikke vil ta sin del av ansvaret for prevansjon.

Det som ikke henger på greip er at denne jenta vil sette en unge til verden med en mann hun vet ikke vil stille opp for den.

Grunnen til at han ikke bruker prevensjon er selvsagt at han satser på at hun, som jo vet hva han mener og likevel har sex med han, tenker som han. Altså at hun tar abort dersom uhellet skule være ute.

Men uansett: Nå skal de snakke sammen, og motsetningene er så til de grader store at det rimelig sikkert blir slutt i kveld. det er intet tap for noen av dem.

ShitDiddelyDo

Jeg er helt enig i mye av det du sier.

MEN, les innlegget hennes igjen, han virker jo ikke helt god, redd for at hun skal "glemme" pillen (altså lure han) og greier. Vel det høres litt sykt ut spør du meg. Hadde kjæresten min sagt det til meg ville jeg blitt skikkelig såret, først og fremst fordi jeg hadde tatt det som et tegn på at han ikke stoler på meg og for det andre hadde han tydeligvis trodd at jeg var i stand til å lure han på den forferdelige måten.

Hadde dette vært snakk om en fyr hun har hatt noen ons med ville saken vært annerledels, da er ikke tillit en stor faktor, men det er det altså her.

Ikke enig i at han ikke virker helt god. Kanskje han vet hun er et rotehue og at hans frykt er velbegrunnet?

Hun glemte tross alt pilla.

Jeg vet hvordan det er å ha ungeangst. Selv om jeg nok ikke ville utagert som denne mannen, ville jeg tenkt nøyaktig det samme som han og hatt lettere angst den neste måneden etter episoden hvor jenta glemte pillen, eventuelt episoden hvor jeg hadde vært dum nok til å ha et ons og stolt på at jenta gikk på noe.

Forstår fyren godt, og siden denne jenta vet nøyaktig hvor hun har han forstår jeg ikke hva hun maser om.

Hun burde dumpa han. Han burde dumpe henne. En av to.

Egentlig er det ganske enkelt.

Det som ikke henger på greip er at denne jenta vil sette en unge til verden med en mann hun vet ikke vil stille opp for den.

Grunnen til at han ikke bruker prevensjon er selvsagt at han satser på at hun, som jo vet hva han mener og likevel har sex med han, tenker som han. Altså at hun tar abort dersom uhellet skule være ute.

Men uansett: Nå skal de snakke sammen, og motsetningene er så til de grader store at det rimelig sikkert blir slutt i kveld. det er intet tap for noen av dem.

Det er ikke så enkelt som bare å ta abort. For noen er ikke abort noe alternativ, noe man ikke kan leve med.

- Hun ønsker _ikke_ barn med ham, det har hun skrevet gjentatte ganger.

- Ingen beskyttelsesmåter er 100% sikre.

- Han ønsker _ikke_ å bidra for å øke sikkerheten.

- Å ta en abort er ikke det samme som å fjerne en føflekk. For mange er det et vanskelig eller umulig valg. Det må respekteres.

- Vi kan vel være enig i at det beste er om disse to ikke har sex sammen.

Annonse

Hvorfor henger det ikke på greip at han skal ha sitt å si i forhold til en abort?

De er to om å lage et eventuelt barn.

Han har selvsagt ikke retten på sin side, men er i sin fulle rett til å fortelle henne hva han føler, samt hva som skjer dersom hun blir gravid og beholder barnet.

Hun skriver at hun i kveld skal fortelle han at hun beholder barnet dersom hun blir gravid. Hvis jeg var han ville jeg da dumpet henne. Sånn jeg forstår han basert på det hun skriver er det også det som vil skje.

Det er en ærlig sak spør du meg. Det er også en ærlig sak ikke å ta ansvar for barnet som eventuelt måtte komme når han har vært så klar på det som han til nå har vært.

Hun vet hvor hun har han og kan ikke kreve noe mer. Dersom hun ikke takler en potensiell far som ikke kommer til å stille opp for barnet, bør hun rett og slett slutte å ha sex med han.

Hun kan i hvert fall ikke komme om et par år og klage på en eks som ikke stiller opp for ungen hun visste han ikke ville ha.

Sex kan tross alle forhåndsregler føre til svangerskap og barn. De som er med på å lage barn, mann eller kvinne har et ansvar for dette.

De som ikke er rede til å ta et slikt ansvar er ikke gamle nok til noe så voksent som sex.

Det er som å kjøre villmannskjøring og krasje en bil. Men si at man ikke har noe ansvar for det fordi det hadde man jo sagt på forhånd.

Bli voksen.

Første krav til en mann som på død og liv ikke vil bli far, er at han selv sørger for å forhindre det. Les, selv bruker prevensjon / steriliserer seg. Hvis ikke får han bare holde kjeft og betale når bidragskravene hagler inn.

ShitDiddelyDo

Det er ikke så enkelt som bare å ta abort. For noen er ikke abort noe alternativ, noe man ikke kan leve med.

Nei, og akkurat det forstår jeg. Derfor er det fair at jenta i kveld skal fortelle fyren at hun ikke vil ta abort dersom uhellet er ute.

Sånn at han vet hva han går til når han har sex med henne.

Hun burde fortalt han dette for lenge siden. Han har tross alt vært klar på hva han mener om saken. Hun burde vært like klar.

ShitDiddelyDo

Sex kan tross alle forhåndsregler føre til svangerskap og barn. De som er med på å lage barn, mann eller kvinne har et ansvar for dette.

De som ikke er rede til å ta et slikt ansvar er ikke gamle nok til noe så voksent som sex.

Det er som å kjøre villmannskjøring og krasje en bil. Men si at man ikke har noe ansvar for det fordi det hadde man jo sagt på forhånd.

Bli voksen.

Første krav til en mann som på død og liv ikke vil bli far, er at han selv sørger for å forhindre det. Les, selv bruker prevensjon / steriliserer seg. Hvis ikke får han bare holde kjeft og betale når bidragskravene hagler inn.

Bullshit.

Han har vært ærlig med henne. Han har fortalt henne at han ikke vil ta ansvar for et barn.

Hun burde vært like ærlig mot han. Fortalt fyren at hun, dersom uhellet er ute, vil beholde barnet.

Det skal hun fortelle han i kveld. Hun burde fortalt det umiddelbart når hun fant ut hva han mente om denne saken.

Spar meg for barnelærdomspisset. Vi vet alle hvordan barn blir til. Ærlighelt er like forbanna viktig uansett.

Og hun visste hvor hun hadde han. Han visste ikke hvor han hadde henne. Ikke før i kveld.

Ikke enig i at han ikke virker helt god. Kanskje han vet hun er et rotehue og at hans frykt er velbegrunnet?

Jeg vet hvordan det er å ha ungeangst. Selv om jeg nok ikke ville utagert som denne mannen, ville jeg tenkt nøyaktig det samme som han og hatt lettere angst den neste måneden etter episoden hvor jenta glemte pillen, eventuelt episoden hvor jeg hadde vært dum nok til å ha et ons og stolt på at jenta gikk på noe.

Forstår fyren godt, og siden denne jenta vet nøyaktig hvor hun har han forstår jeg ikke hva hun maser om.

Ungeangst er helt og holdent selvforskyldt. Kanskje du får tenke deg om et par ganger til før neste gang.

Tror du forresten "ungeangst" er lettere for en jente om oppdager hvilken ansvarsløs slask hun har rotet seg bort i.

ShitDiddelyDo

- Hun ønsker _ikke_ barn med ham, det har hun skrevet gjentatte ganger.

- Ingen beskyttelsesmåter er 100% sikre.

- Han ønsker _ikke_ å bidra for å øke sikkerheten.

- Å ta en abort er ikke det samme som å fjerne en føflekk. For mange er det et vanskelig eller umulig valg. Det må respekteres.

- Vi kan vel være enig i at det beste er om disse to ikke har sex sammen.

"- Vi kan vel være enig i at det beste er om disse to ikke har sex sammen."

100 % enig.

Og dersom jenta hadde fortalt henne om sine motforestillinger mot å ta abort umiddelbart etter at han var ærlig nok til å fortelle henne hva han følte om saken, hadde han - i hvert fall dersom det ikke bare er snakk med fyren - droppet å ha sex med henne.

Det hadde i hvert fall jeg gjort.

ShitDiddelyDo

Ungeangst er helt og holdent selvforskyldt. Kanskje du får tenke deg om et par ganger til før neste gang.

Tror du forresten "ungeangst" er lettere for en jente om oppdager hvilken ansvarsløs slask hun har rotet seg bort i.

Leser du hva jeg skriver eller er du bare dum?

Gjest baremegdere

Bullshit.

Han har vært ærlig med henne. Han har fortalt henne at han ikke vil ta ansvar for et barn.

Hun burde vært like ærlig mot han. Fortalt fyren at hun, dersom uhellet er ute, vil beholde barnet.

Det skal hun fortelle han i kveld. Hun burde fortalt det umiddelbart når hun fant ut hva han mente om denne saken.

Spar meg for barnelærdomspisset. Vi vet alle hvordan barn blir til. Ærlighelt er like forbanna viktig uansett.

Og hun visste hvor hun hadde han. Han visste ikke hvor han hadde henne. Ikke før i kveld.

hei hei hei, jeg har aldri tenkt så nøye over hva jeg skal gjøre med en unge før dette hereher kom opp - så kom ikke her og sleng ærlighetsdritten i trynet på meg! jeg har ikke før i dag kommet til det at jeg blir å beholde en envt unge..

Annonse

Nei, og akkurat det forstår jeg. Derfor er det fair at jenta i kveld skal fortelle fyren at hun ikke vil ta abort dersom uhellet er ute.

Sånn at han vet hva han går til når han har sex med henne.

Hun burde fortalt han dette for lenge siden. Han har tross alt vært klar på hva han mener om saken. Hun burde vært like klar.

Skjønner ikke hvorfor du hele tiden legger ansvaret for jenta, bare fordi han har sagt ifra? Han er den som har panikk her, dermed er det han som bør være avholdende eller sterilisere seg.

Hvis hun blir gravid og bærer fram barnet må han bare finne seg i å bli pappa uansett om han har sagt ifra 1 eller 100 ganger.

"- Vi kan vel være enig i at det beste er om disse to ikke har sex sammen."

100 % enig.

Og dersom jenta hadde fortalt henne om sine motforestillinger mot å ta abort umiddelbart etter at han var ærlig nok til å fortelle henne hva han følte om saken, hadde han - i hvert fall dersom det ikke bare er snakk med fyren - droppet å ha sex med henne.

Det hadde i hvert fall jeg gjort.

Jeg kan tenke meg at hun aldri var blitt stilt til veggs slik. Det har ikke jeg hvertfall, og jeg har levd lenge enn det hun har.

Bullshit.

Så du mener det er uinteressant at han ikke ønsker å ta del i å beskytte seg mot å bli far?

Forstår ikke hvorfor folk slakter fyren. Han er i det minste ærlig.

Han kan selvfølgelig ikke kreve abort, det sier seg selv, men du vet hvor du har han. Hva er galt med det?

Hvis han ikke er bra nok får deg får du heller dumpe han. Du vet han ikke vil ha barn nå. Hvis du vil at ditt barn skal ha en far er det altså greit å holde seg unna denne fyren. Eventuelt vente på at han blir mer voksen. Kanskje han vil ha barn da.

Jeg forstår tankene hans godt. Har ikke vært langt unna like klar som denne fyren på nettopp det samme.

Hvis en mann er SÅ livredd for å få barn, så har han tre alternativer. Enten å avstå fra å ha sex, bruke kondom eller sterelisere seg.

Hvis det var meg som var livredd for å bli gravid hadde jeg _aldri_ stolt på mann og kondom, så mye er sikkert.

Å si at om pillene svikter så får du ta abort er bare toppen av ansvarsfraskrivelse fra hans side.

Beste hilsen fra

Hvis en mann er SÅ livredd for å få barn, så har han tre alternativer. Enten å avstå fra å ha sex, bruke kondom eller sterelisere seg.

Hvis det var meg som var livredd for å bli gravid hadde jeg _aldri_ stolt på mann og kondom, så mye er sikkert.

Å si at om pillene svikter så får du ta abort er bare toppen av ansvarsfraskrivelse fra hans side.

Beste hilsen fra

det var et utrolig søtt nicknavn:)

Søren, nå hadde jeg mange gode poeng jeg skulle komme med, så gikk strømmen i hele bygget her, og nå har jeg glemt alt sammen.

Men, ok, at man har ungeangst er helt greit, og det er en ærlig sak å si ifra om det, for alle del, jeg skjønner det godt, er livredd for å bli gravid selv, men her er ikke abort noe problem da.

Men jeg synes likevel han drar det ganske langt, og hvis hun har glemt pillen kan han vel ta på seg en kondom da.

Men igjen så kommer jeg tilbake til det med tillit. noe han helt klart ikke har til henne, og da kunne hvertfal ikke jeg vært sammen med en sånn fyr.

Glemte å avslutte med at jeg også synes løsningen er ganske enkel: de burde ikke være sammen når de mener noe så forskjellig om en såpass viktig sak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...