Gå til innhold

Han krever abort...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du hele tiden legger ansvaret for jenta, bare fordi han har sagt ifra? Han er den som har panikk her, dermed er det han som bør være avholdende eller sterilisere seg.

Hvis hun blir gravid og bærer fram barnet må han bare finne seg i å bli pappa uansett om han har sagt ifra 1 eller 100 ganger.

Nei der er ikke jeg enig.

Det er en ærlig sak å si ifra at han ikke vil ha barn. Hvis hun likevel velger å ha sex med han betyr jo det at hun aksepterer det, og får ta konsekvensene av det.

• Svar 170
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

33

• Mary Poppins

22

• snø

15

• PieLill

10

Skrevet

Nei der er ikke jeg enig.

Det er en ærlig sak å si ifra at han ikke vil ha barn. Hvis hun likevel velger å ha sex med han betyr jo det at hun aksepterer det, og får ta konsekvensene av det.

Hvis hun bruker p-piller og likevel blir gravid synes jeg faktisk hun har gjort sitt for å forhindre graviditet. I en sånn situasjon er det direkte uhørt å forvente at hun skal ta abort mot sin egen overbevisning.

Skrevet

Hvis hun bruker p-piller og likevel blir gravid synes jeg faktisk hun har gjort sitt for å forhindre graviditet. I en sånn situasjon er det direkte uhørt å forvente at hun skal ta abort mot sin egen overbevisning.

Ja der er jeg helt og holdent enig, men hvis hun ikke er villig til å ta en abort, og han ikke vil ha barn, burde de rett og slett finne seg noen andre.

ShitDiddelyDo
Skrevet

hei hei hei, jeg har aldri tenkt så nøye over hva jeg skal gjøre med en unge før dette hereher kom opp - så kom ikke her og sleng ærlighetsdritten i trynet på meg! jeg har ikke før i dag kommet til det at jeg blir å beholde en envt unge..

Og du forteller han det den dagen du har funnet det ut. En ærlig sak. Uten tvil.

Men det mest ærlige ville selvfølgelig vært at du den dagen du fant ut hvor motstander han selv var å få barn akkurat nå, hadde fortalt han at du ikke visste hva du ville gjøre. For alt jeg vet har du gjort nettopp det.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvis en mann er SÅ livredd for å få barn, så har han tre alternativer. Enten å avstå fra å ha sex, bruke kondom eller sterelisere seg.

Hvis det var meg som var livredd for å bli gravid hadde jeg _aldri_ stolt på mann og kondom, så mye er sikkert.

Å si at om pillene svikter så får du ta abort er bare toppen av ansvarsfraskrivelse fra hans side.

Beste hilsen fra

"Hvis en mann er SÅ livredd for å få barn, så har han tre alternativer. Enten å avstå fra å ha sex, bruke kondom eller sterelisere seg."

Kondomalternativet ditt er ikke helt i vater. Det går tross alt an å bli gravid selv ved bruk av kondom. Altså må man uansett snakke sammen om hva man gjør dersom uhellet er ute, så det fjerde og i realiteten eneste fornuftige alternativet blir med andre ord å finne en jente som mener det samme som han om den saken.

"Hvis det var meg som var livredd for å bli gravid hadde jeg _aldri_ stolt på mann og kondom, så mye er sikkert."

Det kommer jo selvfølgelig an på jenta. Hva man har snakket om.

Å stole på et ons er jeg enig med deg i at er latterlig. Å stole på en kjæreste blir noe annet.

"Å si at om pillene svikter så får du ta abort er bare toppen av ansvarsfraskrivelse fra hans side."

Ja, det er det. Og det er jo nettopp det han gjør. Han forteller henne ordrett at han ikke kommer til å ta ansvar.

Dersom dette blir et problem for jenta bør hun selvfølgelig ikke ha sex med han. Hun vet tross alt hvor hun har han og at ungen ikke får noen far.

Skrevet

"Hvis en mann er SÅ livredd for å få barn, så har han tre alternativer. Enten å avstå fra å ha sex, bruke kondom eller sterelisere seg."

Kondomalternativet ditt er ikke helt i vater. Det går tross alt an å bli gravid selv ved bruk av kondom. Altså må man uansett snakke sammen om hva man gjør dersom uhellet er ute, så det fjerde og i realiteten eneste fornuftige alternativet blir med andre ord å finne en jente som mener det samme som han om den saken.

"Hvis det var meg som var livredd for å bli gravid hadde jeg _aldri_ stolt på mann og kondom, så mye er sikkert."

Å stole på et ons er jeg enig med deg i at er latterlig. Å stole på en kjæreste blir noe annet.

"Å si at om pillene svikter så får du ta abort er bare toppen av ansvarsfraskrivelse fra hans side."

Ja, det er det. Og det er jo nettopp det han gjør. Han forteller henne ordrett at han ikke kommer til å ta ansvar.

Dersom dette blir et problem for jenta bør hun selvfølgelig ikke ha sex med han. Hun vet tross alt hvor hun har han og at ungen ikke får noen far.

"og i realiteten eneste fornuftige alternativet blir med andre ord å finne en jente som mener det samme som han om den saken"

Det er stor forskjell å tenke på dette teoretisk, og å tenke på det mens man er gravid. Løsningen er sølibat, eller evt. skifte legning... ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Så du mener det er uinteressant at han ikke ønsker å ta del i å beskytte seg mot å bli far?

Hun bruker p-pillen. Det er den sikreste prevensjonen som finnes.

Så lenge hun går på denne og gjør som hun skal tar gutten ansvar. Faren for at hun blir gravid er tross alt enormt liten. Mindre dersom han i tillegg bruker kondom, men likefullt der.

Ville hans graviditetsangst forsvunnet dersom han bruke kondom? Selvfølgelig ikke. Det eneste som funker her er med andre ord at de snakker sammen om hva de gjør ved en eventuell graviditet. Sånn at de vet hvor de har hverandre og hva de i så fall gjør. Akkurat dette paret ser så uenige ut at det mest nærliggende ser ut til å være brudd.

Altså står det respekt av hans ærlighet. Hun vet hvor hun har han, han får i kveld vite hvor hun har henne, og det eneste fornuftige alternativet er selvfølgelig at de enten slutter å ha sex før han er klar for barn om 10 år, eller gjør det slutt. Det siste er nok mest nærliggende.

Hvorfor tror du folk har graviditetsangst? For min del er det fordi jeg ikke er moden til barn. Jeg er overhodet ikke i stand til å ta meg av et barn akkurat nå. Altså vil ikke det barnet få det så bra som han burde hatt det. Det er for mange idioter som aldri burde hatt barn som dytter dem ut på løpende bånd, og jeg vil ikke bli en av disse tullingene. Det hadde jeg blitt om jeg akkurat nå hadde gjort noen gravid.

Ergo angsten. Det har ikke noe med å være lite voksen å gjøre (ser noen andre nevnte det). Tvert imot. Jeg innser det alt for mange andre burde innsett men som de ikke innser: Jeg er ikke i stand til å ta meg av et barn nå og det barnet vil ikke få det bra nok.

ShitDiddelyDo
Skrevet

"og i realiteten eneste fornuftige alternativet blir med andre ord å finne en jente som mener det samme som han om den saken"

Det er stor forskjell å tenke på dette teoretisk, og å tenke på det mens man er gravid. Løsningen er sølibat, eller evt. skifte legning... ;)

"Det er stor forskjell å tenke på dette teoretisk, og å tenke på det mens man er gravid. Løsningen er sølibat, eller evt. skifte legning... ;)"

Ja, det er alternativene hvis man skal være 100 % sikker. Men med en jente som a) bruker prevensjon, B) mener det samme som meg, c) samtidig som jeg forsøker å trekke meg ut så ofte som mulig under samleie, er man så safe at sannsynligheten for å bli far begrenser seg vakent.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg kan tenke meg at hun aldri var blitt stilt til veggs slik. Det har ikke jeg hvertfall, og jeg har levd lenge enn det hun har.

Det er mulig jeg er litt spesiell, men jeg pleier ikke å legge skjul på hva jeg mener om denne saken. Skremmer nok bort noen potensielle partnere ved både preik om dette og preik om at jeg ikke er ute etter noe mer enn det ligget den natta - selvfølgelig så ærlig at jeg forteller det før det har blitt noe på meg.

Altså: Hvis det er tilfelle at jeg ikke vil noe mer.

Kanskje ikke så rart jeg er singel. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du hele tiden legger ansvaret for jenta, bare fordi han har sagt ifra? Han er den som har panikk her, dermed er det han som bør være avholdende eller sterilisere seg.

Hvis hun blir gravid og bærer fram barnet må han bare finne seg i å bli pappa uansett om han har sagt ifra 1 eller 100 ganger.

"Hvis hun blir gravid og bærer fram barnet må han bare finne seg i å bli pappa uansett om han har sagt ifra 1 eller 100 ganger."

Pisspreik.

Han blir en pappa på papiret og en som betaler noen tusenlapper i måneden. Ikke far. I hvert fall ikke sånn jeg definerer "far".

Det vet jenta, og hun har intet å si på at han bare blir far på papiret.

Skrevet

"Det kommer jo selvfølgelig an på jenta. Hva man har snakket om."

Nei, det mener jeg det _ikke_ gjør. Ingen kan si 100% på forhånd hva de vil gjøre i en gitt situasjon. Man kan snakke om mye på forhånd, helt klart. Men man skal ikke satse livet sitt på at man lever etter det til syvende og sist. Å tro på forhånd at man er i stand til å ta abort er noe _helt_ annet enn å faktisk gjøre det den dagen man blir gravid. Å kreve sånne løfter av en man liksom skal være glad gjør man ganske enkelt ikke!

"Å stole på et ons er jeg enig med deg i at er latterlig. Å stole på en kjæreste blir noe annet."

Jeg synes rett og slett at man er en helt sinnsykt dårlig kjæreste når man krever at en eventuell graviditet skal ende i abort. Uansett om man i utgangspunktet er enige om at man ikke kan skal ha barn. Og det er jo en veldig enkelt ting å kreve for en mann. Men det er kvinnens kropp og hun som sitter igjen med eventuelle psykiske og fysiske ettervirkninger.

"Ja, det er det. Og det er jo nettopp det han gjør. Han forteller henne ordrett at han ikke kommer til å ta ansvar."

Jammen han HAR et ansvar!! Så lenge han har sex med jenta så kan han si og mene akkurat hva han vil om en eventuell graviditet. Men et hvert voksent menneske vet at sex kan føre til graviditet, og at ingen prevensjonsmidler er 100% sikre. Så da må han enten være forberedt på å ta eventuelle konsekvenser av at han har sex med motsatt kjønn, eller så får han skifte fil eller sette seg i en krok og runke! Makan til ansvarsfraskrivelse har jeg sjelden hørt på maken til!

"Dersom dette blir et problem for jenta bør hun selvfølgelig ikke ha sex med han. Hun vet tross alt hvor hun har han og at ungen ikke får noen far."

Du setter det hele på hodet! Det er HAN som ikke bør ha sex med henne (eller noen andre for den saks skyld...). HUN er i stand til å ta eventuelle konsekvenser av sex, han er ikke. Så hun må gjerne ha sex. Han derimot bør rett og slett la være. Inntil han en dag blir klar for å ta ansvar for eventuelle konsekvenser av sex med motsatt kjønn. Punktum.

Jeg hadde ALDRI!!!! funnet meg i at min type hadde sagt til meg at han ville ha et sexliv, men ikke ta ansvar hvis det ble barn av det.

Beste hilsen fra

Skrevet

To sjeler, en tanke ;o)

Beste hilsen fra

ShitDiddelyDo
Skrevet

Søren, nå hadde jeg mange gode poeng jeg skulle komme med, så gikk strømmen i hele bygget her, og nå har jeg glemt alt sammen.

Men, ok, at man har ungeangst er helt greit, og det er en ærlig sak å si ifra om det, for alle del, jeg skjønner det godt, er livredd for å bli gravid selv, men her er ikke abort noe problem da.

Men jeg synes likevel han drar det ganske langt, og hvis hun har glemt pillen kan han vel ta på seg en kondom da.

Men igjen så kommer jeg tilbake til det med tillit. noe han helt klart ikke har til henne, og da kunne hvertfal ikke jeg vært sammen med en sånn fyr.

Kondom er ikke sikkert.

Jeg fant ut at en jente skrøyt på seg p-piller engang (venninna hennes fortalte meg det). Likevel var jeg tjukk i hue nok til å ha sex med henne en gang til. Var forbanna og skulle dumpe henne hardt og brutalt etter den siste natta.

Denne natta brukte jeg kondom - den sprakk. Den eneste gangen i hele mitt liv en kondom har sprekki.

Så jeg bar henne inn på legevakta, stappa to piller i kjeften hennes, var snill og grei til hun fikk mensen sånn at jeg kunne hatt muligheten til å snakke henne til en abort, og ba henne dra til helvete den dagen hun fikk mensen.

Hun ble veldig knust og jeg har aldri følt meg bedre til tross for at jeg er en fyr som normalt får dårlig samvittighet på grunn av det minste tull. Men hun her fortjente det.

Hehe, på toppen av det hele skrøyt jeg på meg noen kjønnssykdommer så hun måtte igang med det hun hatet mest: Diverse legeundersøkelser. :)

Egentlig var ikke denne hevnen i nærheten av av være på det nivået hun forsøkte å ramme meg.

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Det kommer jo selvfølgelig an på jenta. Hva man har snakket om."

Nei, det mener jeg det _ikke_ gjør. Ingen kan si 100% på forhånd hva de vil gjøre i en gitt situasjon. Man kan snakke om mye på forhånd, helt klart. Men man skal ikke satse livet sitt på at man lever etter det til syvende og sist. Å tro på forhånd at man er i stand til å ta abort er noe _helt_ annet enn å faktisk gjøre det den dagen man blir gravid. Å kreve sånne løfter av en man liksom skal være glad gjør man ganske enkelt ikke!

"Å stole på et ons er jeg enig med deg i at er latterlig. Å stole på en kjæreste blir noe annet."

Jeg synes rett og slett at man er en helt sinnsykt dårlig kjæreste når man krever at en eventuell graviditet skal ende i abort. Uansett om man i utgangspunktet er enige om at man ikke kan skal ha barn. Og det er jo en veldig enkelt ting å kreve for en mann. Men det er kvinnens kropp og hun som sitter igjen med eventuelle psykiske og fysiske ettervirkninger.

"Ja, det er det. Og det er jo nettopp det han gjør. Han forteller henne ordrett at han ikke kommer til å ta ansvar."

Jammen han HAR et ansvar!! Så lenge han har sex med jenta så kan han si og mene akkurat hva han vil om en eventuell graviditet. Men et hvert voksent menneske vet at sex kan føre til graviditet, og at ingen prevensjonsmidler er 100% sikre. Så da må han enten være forberedt på å ta eventuelle konsekvenser av at han har sex med motsatt kjønn, eller så får han skifte fil eller sette seg i en krok og runke! Makan til ansvarsfraskrivelse har jeg sjelden hørt på maken til!

"Dersom dette blir et problem for jenta bør hun selvfølgelig ikke ha sex med han. Hun vet tross alt hvor hun har han og at ungen ikke får noen far."

Du setter det hele på hodet! Det er HAN som ikke bør ha sex med henne (eller noen andre for den saks skyld...). HUN er i stand til å ta eventuelle konsekvenser av sex, han er ikke. Så hun må gjerne ha sex. Han derimot bør rett og slett la være. Inntil han en dag blir klar for å ta ansvar for eventuelle konsekvenser av sex med motsatt kjønn. Punktum.

Jeg hadde ALDRI!!!! funnet meg i at min type hadde sagt til meg at han ville ha et sexliv, men ikke ta ansvar hvis det ble barn av det.

Beste hilsen fra

Sør, snø, "beste hilsen".

Jeg får dårlig assosiasjoner og orker ikke engang å lese innleggene dine.

Du får lese svarene mine jeg gir andre i denne tråden. Kanskje du får svar på noe av det du kommenterer.

Skrevet

Kondom er ikke sikkert.

Jeg fant ut at en jente skrøyt på seg p-piller engang (venninna hennes fortalte meg det). Likevel var jeg tjukk i hue nok til å ha sex med henne en gang til. Var forbanna og skulle dumpe henne hardt og brutalt etter den siste natta.

Denne natta brukte jeg kondom - den sprakk. Den eneste gangen i hele mitt liv en kondom har sprekki.

Så jeg bar henne inn på legevakta, stappa to piller i kjeften hennes, var snill og grei til hun fikk mensen sånn at jeg kunne hatt muligheten til å snakke henne til en abort, og ba henne dra til helvete den dagen hun fikk mensen.

Hun ble veldig knust og jeg har aldri følt meg bedre til tross for at jeg er en fyr som normalt får dårlig samvittighet på grunn av det minste tull. Men hun her fortjente det.

Hehe, på toppen av det hele skrøyt jeg på meg noen kjønnssykdommer så hun måtte igang med det hun hatet mest: Diverse legeundersøkelser. :)

Egentlig var ikke denne hevnen i nærheten av av være på det nivået hun forsøkte å ramme meg.

Guri du er slem altså!

Du.. kom inn på chatten da!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Guri du er slem altså!

Du.. kom inn på chatten da!

Jeg kan ikke. Må løpe til jobb og der kommer jeg ikke inn på chatten.

Slem? Jeg var ikke engang i nærheten av så slem som hun som, bevisst, forsøkte å være.

Hun var så opphengt i hva hun ville at hun ville ødelegge en fyrs liv.

Slem? Jeg burde egentlig sendt en torpedo på henne. Selv det hadde ikke vært i nærheten.

Skrevet

Slem? Jeg var ikke engang i nærheten av så slem som hun som, bevisst, forsøkte å være.

Slem? Jeg burde egentlig sendt en torpedo på henne. Selv det hadde ikke vært i nærheten.

Å ja så hun tok ikke p-piller nettopp for å bli graivd med deg??

Skrevet

"Det er stor forskjell å tenke på dette teoretisk, og å tenke på det mens man er gravid. Løsningen er sølibat, eller evt. skifte legning... ;)"

Ja, det er alternativene hvis man skal være 100 % sikker. Men med en jente som a) bruker prevensjon, B) mener det samme som meg, c) samtidig som jeg forsøker å trekke meg ut så ofte som mulig under samleie, er man så safe at sannsynligheten for å bli far begrenser seg vakent.

"Ja, det er alternativene hvis man skal være 100 % sikker. Men med en jente som a) bruker prevensjon, B) mener det samme som meg, c) samtidig som jeg forsøker å trekke meg ut så ofte som mulig under samleie, er man så safe at sannsynligheten for å bli far begrenser seg vakent. "

a) Prevensjon er aldri 100% sikker.

B) du har ingen garanti for at ei som sier at hun vil ta abort, fakitsk vil gjøre det om hun blir gravid. Og du har ingen rett til å kreve det om hun ikke vil det selv.

c) Du bør trekke deg helt bort fra å ha sex, for dine små svømmere lekker ut støtt og stadig og ikke akkurat bare når du trekker deg ut... Å trekke seg ut litt er ikke i nærheten av å være en prevensjonsmetode

og la meg føye til et lite d) mannfolk som har sex og som fraskriver seg ansvaret for eventuelle følger av dette sexlivet er noen veike pyser som ikke hadde klart å tenne meg om de så var siste mann på denne jord og jeg hadde levd i sølibat i et halvt århundre!

Det er helt ok å si at man ikke ønsker barn, det er også ok å si at man ikke ønsker barn på nåværende tidspunkt. Men derfra til å si at om parneren blir gravid så må hun ta abort, eller så stikker du din kos... At du i det hele tatt har fått napp er det ultimate bevis på at det finnes nok av dumme kvinnfolk her i verden....

Beste hilsen fra

Skrevet

Jeg leste igjennom igjen, du er fortsatt slem! skryte på seg kjønnsykdommer sånn at hun måtte gjennom diverse undersøkelser? vet du hvor jævlig det er kanskje?

Jupp jupp.. slem er du ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...