Gå til innhold

Han krever abort...

Anbefalte innlegg

Jeg VET at hvis jeg blir gravid nå, tar jeg abort, det er helt 100% sikkert. Og det er mange som er som meg. At noen kanskje forandrer mening når de blir gravide, javel det vil jeg si er ganske dårlig gjort, da burde man sagt ifra på forhånd at man ikke visste helt hva man ville gjøre..

Jeg synes også at hvis man er sammen, eller har jevnlig sex, er akkurat dette tema noe som bør tas opp, spesielt hvis den ene parten har en sterk mening om en bestemt ting, som i dette tilfelle.

Det beste hadde jo vært om gutter kunne tatt p-piller, da ville det ikke vært noe problem lenger:)

Jeg er temmelig vemmelig sikker på at du på forhånd ikke kan være 100% sikker på hva du vil gjøre i en viss situasjon.

Jeg kjenner folk som _aldri_ skulle ha barn om så helvete frøs over. Som ble gravid og ikke klarte å ta abort.

At du _nå_ er 100% sikker på at du vil ta abort om du blir gravid betviler jeg ikke. Men jeg betviler at du (og andre med deg) kan være 100% sikre på hva de faktisk gjør når det kommer til stykket. og det gjelder ikke bare abort, men ganske mange valg her i livet.

Teori og praksis er ikke alltid det samme.

Det betyr _ikke_ at jeg ikke tror du vil kommet til å ta abort om du ble gravid, for det er fullt mulig. Jeg sier bare at det er en viss mulighet for at du ikke ville ha gjennomført det, selv om du har bestemt deg for det på forhånd.

Akkurat som det er folk som _aldri_ skal ta abort, som faktisk gjør det - om du forstår??

Beste hilsen fra

Fortsetter under...

• Svar 170
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

33

• Mary Poppins

22

• snø

15

• PieLill

10

Jeg er ikke enig i at det er merkelig at det kun er opp til kvinnen hvorvidt det skal tas abort eller ikke. Biologien har ikke gitt oss de samme roller når det gjelder å sette barn til verden. Byrden er hennes alene, så valget er hennes alene. Etter at barnet er født er de to foreldrene likere, om ikke likt, stilt.

Byrden er slett ikke kun hennes. Nettopp fordi hennes valg lett kan bli en byrde for mannen.

Jeg er temmelig vemmelig sikker på at du på forhånd ikke kan være 100% sikker på hva du vil gjøre i en viss situasjon.

Jeg kjenner folk som _aldri_ skulle ha barn om så helvete frøs over. Som ble gravid og ikke klarte å ta abort.

At du _nå_ er 100% sikker på at du vil ta abort om du blir gravid betviler jeg ikke. Men jeg betviler at du (og andre med deg) kan være 100% sikre på hva de faktisk gjør når det kommer til stykket. og det gjelder ikke bare abort, men ganske mange valg her i livet.

Teori og praksis er ikke alltid det samme.

Det betyr _ikke_ at jeg ikke tror du vil kommet til å ta abort om du ble gravid, for det er fullt mulig. Jeg sier bare at det er en viss mulighet for at du ikke ville ha gjennomført det, selv om du har bestemt deg for det på forhånd.

Akkurat som det er folk som _aldri_ skal ta abort, som faktisk gjør det - om du forstår??

Beste hilsen fra

Joda jeg forstår hva du mener. Men for meg er ikke abort en big deal, altså jeg synes ikke et lite spir på et par cm er et barn, mange som helt sikkert er uenig i det, men det er mange som er enige i det også.

Men altså, jeg tror vi kan diskutere dette i all evighet snø, uten å komme til en enighet, så jeg melder meg litt ut nå hvis det er greit. :)

"Det beste hadde jo vært om gutter kunne tatt p-piller, da ville det ikke vært noe problem lenger:)"

Og da hadde det blitt guttens skyld om det gikk galt eller?

det er som regel gutter som har angst for at hun skal bli gravid. P-piller er veldig sikre hvis man tar dem hver dag til samme tid, og da kan guttene slippe å bekymre seg om at jenta skal lure han, eller være distré og glemme. Hvis de er SÅ bekymret for at hun skal bli gravid passer de nok ganske godt på, og skulle de glemt en, sier de fra og avstår fra sex, eller kjøper en angrepille til henne.

Joda jeg forstår hva du mener. Men for meg er ikke abort en big deal, altså jeg synes ikke et lite spir på et par cm er et barn, mange som helt sikkert er uenig i det, men det er mange som er enige i det også.

Men altså, jeg tror vi kan diskutere dette i all evighet snø, uten å komme til en enighet, så jeg melder meg litt ut nå hvis det er greit. :)

Det er helt greit for meg :-))

Beste hilsen fra

ShitDiddelyDo

Nettopp. Har selv hatt skrekken for å bli gravid, og har alltid vært helt klar på at jeg ville tatt abort om så skulle skje.

Selv i forholdet med min eks, som var seriøst (inntil jeg fant ut at han bedro meg med menn i kvinneklær- jada...:)) var jeg helt klar på det. Muligens fordi jeg innerst inne visste at han ikke var den rette å få barn med- rart hva underbevisstheten oppfatter...:)

Men nå derimot, som jeg er så heldig å finne det jeg VET er den rette mannen for meg, en jeg kan stole fullt og helt på og vil dele livet mitt med, stiller saken seg helt annerledes.

Jeg er fremdeles ikke klar for å få barn, det vil være særdeles dårlig timing, vi har ikke god nok økonomi, god nok plass osv. Og jeg tar selvsagt mine forholdsregler for at det ikke skjer- er veeeldig nøye med å ta pillene til riktig tid, imotsetning til noen av dem du ser ut til å ha rotet deg bort i...;)

MEN, dersom "ulykken" skulle være ute tviler jeg på om jeg ville tatt abort, da jeg vet at det likevel ikke ville vært verdens undergang, og fordi jeg en dag uansett ønsker meg barn med denne mannen. Og det vet han, og han er selv helt enig i det, faktisk ville han blitt særdeles skuffet om jeg tok abort dersom jeg ble gravid. Vi er begge klare på at vi ikke ønsker å "kvitte oss med" et evt barn vi to skulle lage sammen.

Og det er nettopp det som er poenget, man bør være sammen med en som har samme holdinger som en selv på dette området, og heller ikke sette barn til verden om man ikke er helt klar for det.

"Selv i forholdet med min eks, som var seriøst (inntil jeg fant ut at han bedro meg med menn i kvinneklær- jada...:))"

Kult. Var han medlem i Great Charlic Girls? :)

"Og det er nettopp det som er poenget, man bør være sammen med en som har samme holdinger som en selv på dette området, og heller ikke sette barn til verden om man ikke er helt klar for det."

Helt enig.

Og de fleste av oss prøver og feiler litt før man finner den man vil leve livet med. Det er ikke alle som lever i en fundementalistisk kristenverden hvor alt er svart/hvitt, som tydligvis blant annet PieLill gjør.

Jeg liker unger, jeg. Men skal jeg ha et eller flere englebarn vil jeg først være i et stabilt og forpliktende forhold, i tillegg til at jeg føler jeg selv også trenger å modens litt til først.

Annonse

Min ekskjæreste var også veldig klar på det at han ikke ville ha barn, dersom jeg skulle bli gravid med et uhell.

Jeg var like sta og klar i min mening om at hvis jeg skulle bli gravid, var det helt uaktuelt å ta abort.

Han likte selvsagt ikke at jeg sto på mitt. Grunnen til at han absolutt ikke ville ha barn med meg, var antakeligvis at han ikke så for seg at foholdet vårt skulle bli langvarig. Hvilket det heller ikke gjorde. Han gjorde det slutt ikke så lenge etter vi hadde tatt den diskusjonen.

Gjest Elextra

det er som regel gutter som har angst for at hun skal bli gravid. P-piller er veldig sikre hvis man tar dem hver dag til samme tid, og da kan guttene slippe å bekymre seg om at jenta skal lure han, eller være distré og glemme. Hvis de er SÅ bekymret for at hun skal bli gravid passer de nok ganske godt på, og skulle de glemt en, sier de fra og avstår fra sex, eller kjøper en angrepille til henne.

Skal nok mye til at jeg ville stolt på en mann i denne forbindelse! Det er jo tross alt jeg som ville måtte bære frem barnet, evt. gått gjennom en abort. Og hvem vet hvor han måtte være på det tidspunkt...

At du i det hele tatt kan vurdere å beholde et barn med en person du ikke er sikker på om du elsker, eller er den du vil dele livet med er for meg en gåte...

Er du av den oppfatningen at man bare skal/bør ha sex med den man elsker over alt på jord? det er jo sånn at hver gang man har sex er det en ørliten sjanse for å bli gravid??

hei, snuppa....(",)..

Synest det er bar av han å være ærlig. Du vet hvor du har ham. Men jeg skjønner også at holdningene hans bekymrer deg. Han burde jo være med å ta ansvar selv også. Synest du bør ta ham med til legen jeg; så kan han forklare dere sammen hvilke alternativer dere har. Kanskje det kan berolige ham litt? At han ikke stoler på at du tar pillen din er strengt talt hans problem. Ikke ditt. Det må han jobbe med. Gjør ham klar over at du IKKE øsnker noe barn nå, men at du heller ikke ønsker en abort dersom det skulle skje. Ethvert voksent menneske vet at sex kan føre til barn. Ærlighet er viktig her ingen tvil om det. Men hvis du synest det er greitt å bruke p-sprøyte for at han skal være trygg så hadde jeg gjort det. HVis du synest det er viktigere at han stoler på deg og tror på deg når du sier du ikke ønsker barn nå, så er det han som må jobbe med sin tillit. Ikke lett.

Men det må jo være følelsene som bestemmer her. Er du glad nok i ham til å overse disse holdningene? og til å bruke den type prevensjon som han føler seg trygg på?? Og er han glad nok i deg til å forstå deg og dine tanker omkring det som skjer hvis du evnt. skulle bli gravid??

Rotete?? Ja, får ikke helt til å skrive det slik jeg tenker det. Men du kjenner jo meg og vet hva jeg mener.

Ville bare si at du må iallefall stole på deg selv og din evne til å ta det valget som passer for deg og som du kan leve med. Ikke la deg "skremme" av krasse innlegg her inne iallefall. ALLE vet at på DOL må man lese med solbrillene på....(",)..

Good Luck.

*carpe diem*

Er du av den oppfatningen at man bare skal/bør ha sex med den man elsker over alt på jord? det er jo sånn at hver gang man har sex er det en ørliten sjanse for å bli gravid??

Nei, men det å ha sex betyr også å være villig til å ta konsekvensene av det.

Dvs, at en mann må ta med i kalkuleringen at han kan ende opp med en gravid kvinne som ikke vil ta abort, mens en kvinne må ta med i beregningen at hun kan ende opp med en fyr som overhodet ikke vil ha noe med et evt barn å gjøre.

Dermed er det greit å tenke litt over slikt på forhånd, og gjerne ha sex med en man vet har den samme holdningen som en selv. Og det er åpenbart at disse to som omtales her i tråden ikke har det, og de burde begge muligvis finne seg noen andre å ha sex med, slik at de slipper en slik problemstilling dersom ulykken skulle være ute..

Selv om jeg ikke mener man behøver å bare ha sex med den eneste ene osv- jeg har ikke alltid det selv heller- mener jeg derimot at man bare bør få barn med en man har tenkt å dele livet med, og iallefall ikke en som overhodet ikke vil ha barn.

Barn fortjener å være ønsket av begge foreldrene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...