Gå til innhold

det skjedde....utro

Anbefalte innlegg

Gjest bare21år

jeg har lenge slitt i det forholdet jeg er i.føler meg fanget, vil være friere,ser kun de negative tingene. har vært sammen i nesten 4 år,bor sammen,han er verdens snilleste og jeg kan nok egentlig ikke finne noen som er så god og snill.men alikevel har jeg klart å rote det til. jeg har kysset en annen mann,vi er sammen hver dag,og jeg lyver til samboeren min. tenker at det er en bekreftelse på at jeg vil ut av forholdet, men tør ikke gjøre det.han sier han kjører i fjellveggen om det blir slutt, at han ikke har noe å leve for uten meg osv.men jeg må jo tenke på meg selv,selv om jeg ikke vet om han er verdt å miste eller om jeg vil det...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/173747-det-skjeddeutro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke ansvarlig for hva andre gjør med sitt eget liv. For meg høres det helt vanvittig ut å "legge ansvaret" for et evt selvmord over på partneren sin. For en forferdelig ting å si til noen! For meg sier det alt om en persons avhengighet, kontrollbehov og hensynsløshet. Og uvitenhet.

Selvfølgelig kan han leve uten deg, og du kan leve uten ham, hvis det er det du vil.

Når det er sagt, synes jeg det er fullstendig urettferdig å holde ham for narr slik du gjør. Lyve, bedra og gå bak ryggen på ham. Det er verre enn om du var såpass ærlig at du gjorde det slutt med ham dersom du ikke har de rette følelsene for ham.

Elsker du ham ikke bør du være såpass voksen at du slutter å kaste bort hans følelser og tid med å være sammen med ham, samtidig som du roter med andre. Det er både du og han best tjent med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/173747-det-skjeddeutro/#findComment-1150181
Del på andre sider

Når noen truer med å ta livet av seg er det på tide å si takk og farvel. Jeg hadde en sånn kjæreste fra jeg var 17 til 19 år, han var eldre. Han prøvde i over ett år å presse meg til å ta han tilbake. Jeg fikk heldigvis god hjelp fra mammaen min. Hun sa at jeg ikke kunne la han styre og presse meg, men at dette gjalt mitt eget liv. Til slutt sa jeg til han at "Ok, vi kan godt være sammen. Men jeg kommer aldri til å vre trofast, aldri si at jeg er glad i deg, vi kommer alltid til å krangle. Men jeg vil ikke at du skal dø". Etter det ga han seg faktisk!

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/173747-det-skjeddeutro/#findComment-1150701
Del på andre sider

Da jeg var på din alder, hadde jeg en kjæreste i 3 år. I 1,5 år prøvde jeg å komme meg ut av forholdet. Jeg turte ikke gjøre det slutt, for jeg visste hva jeg hadde og ikke visste hva jeg ville få og sånt...

Da jeg endelig klarte å gjøre det slutt, følte jeg meg FRI SOM FUGLEN!

Etter dette har jeg møtt en del gutter/menn.

Og i dag er jeg samboer med verdens beste mann! :-)

Jeg foreslår at du gjør det slutt med en gang! Ikke kast bort dyrebare år på noe du egentlig ikke vil!

Og det er absolutt ikke ditt ansvar at han truer med å ta sitt eget liv! Utrolig sleipt å true med det forresten!

Ønsker deg lykke til! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/173747-det-skjeddeutro/#findComment-1150800
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Mitt hjerte hadde i hvert fall begynt å banke litt ekstra dersom noen ville kjøre i fjellveggen bare for min skyld.

Er du helt dust?

Dette må jo bety at du selv ikke er helt fremmed for tanken på å gjøre det samme (true med selvmord hvis hjertesorgen blir for voldsom)?

Hvor hensynsløs er det i så fall mulig å bli?

Jeg mener: Jeg gir selvsagt f*** i om du tar ditt eget liv eller ikke (alle har tross alt rett til å bestemme over våre egne liv), men jeg gir IKKE f*** i at du som en "siste hilsen" slenger "skylden" for ditt eget selvmord over på en annen person i et tilfelle som dette. Dette er en direkte ondskapsfull handling. Det er manipulatorisk, kynisk og ekstremt selvsentrert.

For: Det er jo ikke sant at det er den andres "skyld" at du tar ditt eget liv. Når du har RETT til å ta ditt eget liv så betyr dette også at det er DITT - og BARE ditt - ansvar å velge å leve også. Skal du ta ditt eget liv i en slik situasjon bør du i det minste ha anstendighet til å gjøre det slik at det ser ut som en vanlig ulykke.

Å legge skylden på en kjæreste som slår opp er kun én ting: Det er det endelige beviset på at du aldri klarte noe så enkelt som å ta ansvar for ditt eget liv.

Merk: Jeg sier ikke at alle som tar sine egne liv har seg selv å take. Tvert i mot - mange selvmord skjer som følge av misbruk/mishandling. Poenget er at det å bli "dumpet" er så langt unna misbruk som man kan komme. Spør en person som har vært utsatt for f.eks. seksuelt misbruk, så skjønner du hva jeg mener.

Å bli dumpa er derimot det NORMALE. De fleste blir dumpet MANGE flere ganger enn de opplever et langvarig forhold (det ligger i sakens natur).

Hvis du er en slik "mark" som ikke fikser å bli dumpa må du heller holde deg unna forhold. Ingen fortjener å komme i nærkontakt med mennesker som kan finne på å bruke selvmordstrusler som våpen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/173747-det-skjeddeutro/#findComment-1162127
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Er du helt dust?

Dette må jo bety at du selv ikke er helt fremmed for tanken på å gjøre det samme (true med selvmord hvis hjertesorgen blir for voldsom)?

Hvor hensynsløs er det i så fall mulig å bli?

Jeg mener: Jeg gir selvsagt f*** i om du tar ditt eget liv eller ikke (alle har tross alt rett til å bestemme over våre egne liv), men jeg gir IKKE f*** i at du som en "siste hilsen" slenger "skylden" for ditt eget selvmord over på en annen person i et tilfelle som dette. Dette er en direkte ondskapsfull handling. Det er manipulatorisk, kynisk og ekstremt selvsentrert.

For: Det er jo ikke sant at det er den andres "skyld" at du tar ditt eget liv. Når du har RETT til å ta ditt eget liv så betyr dette også at det er DITT - og BARE ditt - ansvar å velge å leve også. Skal du ta ditt eget liv i en slik situasjon bør du i det minste ha anstendighet til å gjøre det slik at det ser ut som en vanlig ulykke.

Å legge skylden på en kjæreste som slår opp er kun én ting: Det er det endelige beviset på at du aldri klarte noe så enkelt som å ta ansvar for ditt eget liv.

Merk: Jeg sier ikke at alle som tar sine egne liv har seg selv å take. Tvert i mot - mange selvmord skjer som følge av misbruk/mishandling. Poenget er at det å bli "dumpet" er så langt unna misbruk som man kan komme. Spør en person som har vært utsatt for f.eks. seksuelt misbruk, så skjønner du hva jeg mener.

Å bli dumpa er derimot det NORMALE. De fleste blir dumpet MANGE flere ganger enn de opplever et langvarig forhold (det ligger i sakens natur).

Hvis du er en slik "mark" som ikke fikser å bli dumpa må du heller holde deg unna forhold. Ingen fortjener å komme i nærkontakt med mennesker som kan finne på å bruke selvmordstrusler som våpen.

Ironi er et fint dyr.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/173747-det-skjeddeutro/#findComment-1162131
Del på andre sider

Ironi er et fint dyr.

Er enig i at ironi er et fint dyr, men når JEG (ja, glupe MEG!!!) klarte å misforstå deg så grundig kan du regne med at mange andre som leste det du skrev gjorde det samme.

Ironi skal absolutt kreve et minstemål av intelligens av leserne, men du kan ikke kreve at de skkal være synske. :-/

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/173747-det-skjeddeutro/#findComment-1164036
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Er enig i at ironi er et fint dyr, men når JEG (ja, glupe MEG!!!) klarte å misforstå deg så grundig kan du regne med at mange andre som leste det du skrev gjorde det samme.

Ironi skal absolutt kreve et minstemål av intelligens av leserne, men du kan ikke kreve at de skkal være synske. :-/

Men jeg krever ingenting. Det plager meg ikke om noen misforstår.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/173747-det-skjeddeutro/#findComment-1164041
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...