Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Min stedatter er svært plaget av urinveisinfeksjoner. Hun går til lege og får medisiner for dette. Moren sverger til C-vitaminsjokk ved utbrudd, men jeg ser ikke at dette hjelper nevneverdig. Hun har infeksjon 3-4 ganger i året. Hva kan dette komme av? Er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe henne?

Fortsetter under...

Forebyggende:

Aldri fryse på bena, ha tykke sokker på om natten hvis hun er kald, sørge for at sko og strømper passer, er tørre, og varme nok.

Drikke mye væske. Gjerne sure ting som juice osv, men det viktigste er mye væske.

Tisse ofte / regelmessig, aldri gå lenge og holde seg.

Behandlende:

oppsøke legekontor med urinprøve så snart symptomer melder seg. Snakke med legen samme dag hvis det er en infeksjon. Ikke gå med ubehandlet (dvs antibiotika) uvi uten at det er avtalt med lege.

Råd som kan fosinke / redusere et utbrudd, er store mengder sur drikke, gjerne med c-vitaminer (app.juive), store mengder tranebær (juice / tabletter). Men hvis slik behandling ertatter annen behandling / gjør at man går med ubehandlet uvi lenge, kan det bli kronisk. Så slike råd skal ikke erstatte legebesøk, og så må man sammen med legen avtale videre behandling / utredning.

mil1365380270

Tørker så klart forfra og bakover. Tømme blæren helt ved toalettbesøk. Ikke bli kald i rumpa.

Noen har visst kortere urinrør enn andre, og derfor lettere for å få infeksjon.

Siden hun har det så ofte, burde hun kanskje utredes?

Mette Moen, Gynekolog

Innlegget kan dessverre ikke besvares da fagpersonen vurderte at

spørsmålet ikke er relevant for dette forumet. Brukeren blir

selvfølgelig ikke belastet for dette. Vennligst forsøk vår søk funksjon

for liknende spørsmål.

Få henne til å drikke tranebærjuice, som du får på helsekostbutikk. Det hjalp i alle fall meg.

Hvor mye drakk du om dagen da? Jeg har juice nå og har bare drukket to spiseskjeer om dagen for det står på kartongen men det har ikke hjulpet enda.

Annonse

Gjest lille rosinen

Hvor mye drakk du om dagen da? Jeg har juice nå og har bare drukket to spiseskjeer om dagen for det står på kartongen men det har ikke hjulpet enda.

Jeg kjøpte tranebærkapsler på helsekost og de virket veldig bra!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...