Inma Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Min alder er 50 år, det er kun en eggstokk som er fjernet.Siste mens des.04, er veldig plaget med hetetokter, spesielt om natten, kan våkne 5-6 ganger og sover dårlig. Har tidligere brukt Trisekvens ca 1,5 år , men sluttet ca høst 2002 pga. rapporten fra USA.Har siden brukt soyapreparater, men disse har nå ingen virkning. Har tidligere fjernet godartet svulst og tømt væskefylt cyste i v.bryst, ingen brystkreft i familien.Startet med Trisekvens igjen feb.05Er egentlig skeptisk til hormonpreparater, men fungerer dårlig uten, finnes det andre alternativer ?Mht.Laposkopi: 4 uker etter operasjonen har jeg fremdeles smerter ved moderat trening av magemuskler, ellers ikke, sår har grodd fint. Er dette normalt ?Inma 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173791-refsvar-av-110205-trening-av-magemuskler-etter-laposkopi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Du kan ha selv fortsatt ha noen hormonproduksjon, og det passer ikke saa godt sammen med progynova. Ofte starter man i dag med et svakere preparat enn Trisekvens, Novofem, som inneholder halvparten oestrogen som finnes i Trisekvens og litt bedrer regulerer bloedninger. Etter ett aar kan du gaa over til preparat som ikke gir bloedning (f.eks. Activelle for aa bli innen den samme 'familie' av hormoner). Det er lurt med mammografi foer man starter med pillen. Litt smerter betyr neppe noe, men tren innen for smertegrensen. Catapressan-tabletter (brukes for hoyt blodtrykk) eller lykkepiller i lav dose kan hjelpe, men ikke saa sikkert som oestrogen. Vennlig hilsen Mette H Moen PS jeg beklager, men jeg fikk ikke svart paa dette utenom betalingsordningen da jeg for tiden er i utlandet og vanlig forum ikke aksepterer mitt passord fra fremmed PC. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173791-refsvar-av-110205-trening-av-magemuskler-etter-laposkopi/#findComment-1151855 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.