Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal til syden 11 mars. Jeg går p piller trionetta har 3 hvite igjen før start på nytt brett.( ingen tablettfrie dager) fikk mensen i dag.( 11 februar) skulle gjerne ha utsatt mensen en uke slik at jeg slapp den mens jeg er i syden. Hvordan? jeg har punktlig menstrasjon og er en del plaget med den.Jeg har hørt om piller som man kun har mensen et par ganger i året ?Hva heter de. å er det sunt å bruke? Min alder er 40 år.Spiral og p plaster er uaktuellt for meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/173816-utsettelse-av-menstrasjonen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På linkene du har fått fra Shira ser du hvordan du kan utsette mensen med trionetta ("låne gule piller fra et annet brett", og bruke gule piller helt til det er ok å få mensen igjen. Kaste resten av brettet, og begynn på nytt helt brett etter en uke.

Hvis du ønsker å utsette mensen ofte, eller kutte ut mensen helt i lange perioder, må du gå til legen og få resept på enfasepiller (der hvor alle 21 pillene er helt like). Alle slike piller kan brukes til dette, men Yasmin og Marvelon osv er de vanligste. Da tar du p-piller konstant så lenge du ikke ønsker mensen. De fleste leger sier dette er helt ok. Men du kan jo snakke med legen din om det, slik at hun har sjekket at dette er helt greit for deg, mht alder osv.

Du sier ikke hvorfor hormonspiral er utelukket, det gjør at mensen blir mye mindre (ofte forsvinner helt) og avgir mye mindre hormoner til kroppen enn p-piller. Så jeg ville anbefalt hormonspiral, men vet jo ikke hvorfor du ikke kan bruke det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...