Gå til innhold

Han har ikke lyst på sex lenger :-(

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er et par i begynnelsen av 30- årene, som har et barn på 1 år. Siden fødselen har vi sjeldnere og sjeldnere sex, nå knapt en gang i måneden. Mannen min jobber mye, men har til dels også en del fritid. Må nevne at han er ofte sliten, men det er jo jeg også etter å være hjemme hele dagen med en aktiv unge og hele ansvaret for huset.Selv om vi er slitne, synes jeg det er viktig å ta seg tid til hverandre og nyte hverandre. Men mannen min har mistet nærmest all sexlyst. De eneste gangene han viser seksuel interesse, er når han har tatt noen øl. Dette synes jeg er svært ekkelt. Jeg har lite lyst til å føle meg god nok for ham til å ha sex bare når han har drukket. Vi har snakket om dette, men han har dårlig for å forklare seg. Har dere der ute noen råd til hvordan vi skal takle dette? Hva bør jeg gjøre?

Jeg har prøvd alt som kan gjøres, tror jeg, med massasje, god mat, stearinlys, bad, o.l. Kanskje ikke spennende nok?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/173903-han-har-ikke-lyst-p%C3%A5-sex-lenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Massasje, god mat, stearinlys og små kosing tror jeg blir for snilt, samtidig som det kan føles slitsomt hvis man i utgangspunktet er sliten.

Kle deg sexy, vær frekk og litt brutal, tving han ned på soverommet og gi han en runde i "bingen" som han sendt glemmer.

Vær aktiv, ta insiativet til heftig sex, gjør dette noen kvelder på rad, da tror jeg han "våkner".

Gjest brown eyed blonde

Dette inntreffer hos veldig mange etter noen år. Dere er helt typiske. Vel 30, vært sammen 6-7 år, og fått et barn for 1 år siden.

Det er IKKE lett å få en slik tilstand på riktig spor igjen.

Ikke lett, men det går an!

Synes dere må snakke mer om hva problemet er. Det er nok et eller annet som gjør at han ikke er så interessert lenger. Det kan være så mye rart, umulig å si uten å få han på banen. Det er ikke sikkert det er så lurt å presse seg på han, det kan virke mot sin hensikt. Det er ikke slik at menn liker noe bedre enn kvinner å bli presset til noe de egentlig ikke ønsker. Det tror jeg er et for "enkelt" syn.

Gjest pålsinehøner

Synes dere må snakke mer om hva problemet er. Det er nok et eller annet som gjør at han ikke er så interessert lenger. Det kan være så mye rart, umulig å si uten å få han på banen. Det er ikke sikkert det er så lurt å presse seg på han, det kan virke mot sin hensikt. Det er ikke slik at menn liker noe bedre enn kvinner å bli presset til noe de egentlig ikke ønsker. Det tror jeg er et for "enkelt" syn.

I slike tilfeller så er årsaken rett og slett at den ene ikke tenner på sin partner lenger.

Den tenningen kan som regel heller ikke plukkes fram.

Hele settingen er ikke bare et dilemma, men faktisk ganske dramatisk for forholdets framtid.

"Det er ikke slik at menn liker noe bedre enn kvinner å bli presset til noe de egentlig ikke ønsker. Det tror jeg er et for "enkelt" syn."

Sier du

I ca. 20 år har jeg levd med samme kvinnen, sex-livet varierer en del over så lang tid. Vi har hatt perioder med lite sex, middels, men nå er vi veldig aktiv.

Ved lite sex (1-2 ganger i mnd.) vender kroppen seg til det, den går på en måte i dvale, jeg sier ikke at sex- lysten blir borte, men den "sovner"

For å få tilbake lysten for fult må det et skikkelig spark til. siddis73 kan vekke lysten hos mannen sin hvis hun går inn for det tror jeg, men da må hun ta insiativet og overraske han.f.eks slik jeg har foreslått lengre opp her

Annonse

Gjest brown eyed blonde

"Det er ikke slik at menn liker noe bedre enn kvinner å bli presset til noe de egentlig ikke ønsker. Det tror jeg er et for "enkelt" syn."

Sier du

I ca. 20 år har jeg levd med samme kvinnen, sex-livet varierer en del over så lang tid. Vi har hatt perioder med lite sex, middels, men nå er vi veldig aktiv.

Ved lite sex (1-2 ganger i mnd.) vender kroppen seg til det, den går på en måte i dvale, jeg sier ikke at sex- lysten blir borte, men den "sovner"

For å få tilbake lysten for fult må det et skikkelig spark til. siddis73 kan vekke lysten hos mannen sin hvis hun går inn for det tror jeg, men da må hun ta insiativet og overraske han.f.eks slik jeg har foreslått lengre opp her

Det kan sikkert stemme, det. Men jeg mener hun må være litt forsiktig med å presse seg på. Det kan jo være årsaker til den manglende lysten som hun ikke kjenner til. Vi har også hatt perioder med lite sex, og da er det jeg som har manglet lyst. Når mannen min var for pågående da virket det totalt mot sin hgensikt. Jeg følte det nesten som et overgrep at han prøvde å "tvinge" seg på meg. Og han gjorde det ikke for å være stygg, men fordi han trodde han skulle klare å "vekke" lysten i meg hvis han bare var flink nok. Denne framgangsmåten førte faktisk til enda større problemer som det var vanskeligere å komme ut av enn de opprinnelige lystproblemene....

Det kan sikkert stemme, det. Men jeg mener hun må være litt forsiktig med å presse seg på. Det kan jo være årsaker til den manglende lysten som hun ikke kjenner til. Vi har også hatt perioder med lite sex, og da er det jeg som har manglet lyst. Når mannen min var for pågående da virket det totalt mot sin hgensikt. Jeg følte det nesten som et overgrep at han prøvde å "tvinge" seg på meg. Og han gjorde det ikke for å være stygg, men fordi han trodde han skulle klare å "vekke" lysten i meg hvis han bare var flink nok. Denne framgangsmåten førte faktisk til enda større problemer som det var vanskeligere å komme ut av enn de opprinnelige lystproblemene....

Du har nok et poeng der, det kan slå feil vei hvis man blir presset.

Bare siddis73 vet hvor "skoen trykker"

Det å være åpen og prate sammen rundt det seksuelle kan avdekke mye, det ser jeg på en forutsetning for at det skal bli en bedring dem imellom.

Gjest cheezykeys

Massasje, god mat, stearinlys og små kosing tror jeg blir for snilt, samtidig som det kan føles slitsomt hvis man i utgangspunktet er sliten.

Kle deg sexy, vær frekk og litt brutal, tving han ned på soverommet og gi han en runde i "bingen" som han sendt glemmer.

Vær aktiv, ta insiativet til heftig sex, gjør dette noen kvelder på rad, da tror jeg han "våkner".

Du skriver:

"Kle deg sexy, vær frekk og litt brutal, tving han ned på soverommet"

Hvis man ikke har lyst på henne, og ikke tenner på henne, så funker ikk ditt forslag i det heletatt.

Hvis en mann tenner på en kvinne, så tremger han bare å være i nærheten av henne for å ville ha sex.

Du skriver:

Hvis man ikke har lyst på henne, og ikke tenner på henne, så funker ikk ditt forslag i det heletatt.

Hvis en mann tenner på en kvinne, så tremger han bare å være i nærheten av henne for å ville ha sex.

Det kan vel hende det ikke fungerer, men istede for å kritisere kan du heller komme med forslag til hvordan hun skal greie å vekke sex- lysten hos mannen sin.

Hun har prøvd å vekke han gjennom romantikk, uten å lykkes. Hvorfor ikke da prøve den forførende/ litt frekke metoden.

Hva vet vel du?

Synes dette var et meget godt forslag. Menn er gjerne ikke så romantiske av seg. Og er han sliten kan det hjelpe at hun tar iniativet, slik at han "bare er med på det".

Noe nytt og spennende er det i alle fall. Og det kan tenne gnisten igjen.

Gjest en annen siddis

Vi har det også slik, men når han drikker har han heller ikke lyst.. Vi har sex kanskje en eller to ganger annenhver måned, og jeg har prøvd mye. Det er virkelig frustrerende. Jeg føler at vi har omvendt problem, for man hører bare om par der jenta har mistet lysten.

Annonse

Gjest en annen siddis

Det nytter ikke her i huset, i alle fall. Kjipt å bare bli avvist. Har prøvd mye, men jeg vet i alle fall at det ikke nytter å mase...

Du skriver:

Hei!

Enig med deg. I begynnelsen av forholdet vårt trengte jeg bare legge meg naken ved siden av ham, så fikk han ereksjon. Nå må jeg kose og ta på ham leeeenge før jeg får noen reaksjon, de fleste gangene får jeg ingen reaksjon. Han bare legger seg til å sove. Har spurt ham om han ikke har lyst lenger, men han svarer bare at han er sliten. Litt problemer har han med å forklare hvorfor han bare har lyst når han har drukket. Jeg føler meg ekkel, og det er trist. Når det er slik, er det vanskelig å være sexy og utfordrende for å vekke lysten i ham.

Sier du

Hei!

Jeg har prøvd å vekke ham med sexy undertøy o.l., men da det ikke funket ble nedturen for meg så stor at jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre. Han virker rett og slett uinteressert. Det sårer.

I slike tilfeller så er årsaken rett og slett at den ene ikke tenner på sin partner lenger.

Den tenningen kan som regel heller ikke plukkes fram.

Hele settingen er ikke bare et dilemma, men faktisk ganske dramatisk for forholdets framtid.

Hei!

Og det er jo grusomt, for vi er jo glad i hverandre og har barn små barn sammen. Han sier at den beste sexen han noen gang har hatt, har han med meg, men hvorfor vil han så forferdelig sjelden da? Han sier hver gang vi har sex, at dette var så bra at han kan ikke skjønne hvorfor vi ikke har sex oftere. Svaret er at han ikke prioriterer det. Sex er like viktig som kommunikasjon o.l. i et forhold for at det skal fungere og være bra for begge to. Når vi ble sammen sa han at han var en person som hadde ofte lyst, og det var viktig for ham at jeg også hadde det. Nå har han jo aldri lyst lenger, og da er jeg redd for at han egentlig ikke har så mye følelser for meg lenger. Kanskje det er vanskelig for å ham å gjøre det slutt, siden vi har barn sammen og nettopp har kjøpt nytt hus? Eller lysten hans har tatt en pause? Hvem skal da jobbe for at lysten hans skal komme tilbake? Bare jeg? Jeg har nå sluttet å vise at jeg har lyst, og er redd for at lysten min også forsvinner helt om dette fortsetter. HJelp?

Hei!

Enig med deg. I begynnelsen av forholdet vårt trengte jeg bare legge meg naken ved siden av ham, så fikk han ereksjon. Nå må jeg kose og ta på ham leeeenge før jeg får noen reaksjon, de fleste gangene får jeg ingen reaksjon. Han bare legger seg til å sove. Har spurt ham om han ikke har lyst lenger, men han svarer bare at han er sliten. Litt problemer har han med å forklare hvorfor han bare har lyst når han har drukket. Jeg føler meg ekkel, og det er trist. Når det er slik, er det vanskelig å være sexy og utfordrende for å vekke lysten i ham.

Alkoholen øker lysten, men setter ned prestasjonen.

Kanskje han rett og slett er for sliten som han sier. Mulig han burde oppsøke lege for å få undersøkt om han har nok jern i kroppen. Det er jo en kjent sak at ved jernmangel så går overskuddet ned, og noe av det første det går ut over er lysten på sex.

Det var bare en tanke...

Gjest pålsinehøner

Hei!

Og det er jo grusomt, for vi er jo glad i hverandre og har barn små barn sammen. Han sier at den beste sexen han noen gang har hatt, har han med meg, men hvorfor vil han så forferdelig sjelden da? Han sier hver gang vi har sex, at dette var så bra at han kan ikke skjønne hvorfor vi ikke har sex oftere. Svaret er at han ikke prioriterer det. Sex er like viktig som kommunikasjon o.l. i et forhold for at det skal fungere og være bra for begge to. Når vi ble sammen sa han at han var en person som hadde ofte lyst, og det var viktig for ham at jeg også hadde det. Nå har han jo aldri lyst lenger, og da er jeg redd for at han egentlig ikke har så mye følelser for meg lenger. Kanskje det er vanskelig for å ham å gjøre det slutt, siden vi har barn sammen og nettopp har kjøpt nytt hus? Eller lysten hans har tatt en pause? Hvem skal da jobbe for at lysten hans skal komme tilbake? Bare jeg? Jeg har nå sluttet å vise at jeg har lyst, og er redd for at lysten min også forsvinner helt om dette fortsetter. HJelp?

Joda, man kan godt være glad i sin partner, uten at man tenner seksuelt på den andre.

Jeg er redd jeg gjør deg mer frustrert med å si det, men jeg er ganske sikker på at han fortsatt har kåtheten i kroppen, og tror nok han onanerer en hel del.

Det er sikkert veldig frustrerende for han også dette. Å leve med, og ha små barn med, en person som man ikke lenger tenner på seksuelt, er ikke morsomt.Det at han vil ha sex med deg når han er full, er tilsvarende hva jeg opplevde også, når jeg for noen år siden i mitt forrige forhold var gjennmom samme fasen. Men kan den dag i dag ikke gi noen forklaring på årsaken til det. Kåt var jeg jo for det meste, men når jeg var edru så onanerte jeg heller.

Fortsetter dette lenge, så er både du og han en tikkende "utro-bombe". Jeg/Vi klarte imidlertid å avslutte før det gikk så langt.

Dere må ta en alvorlig prat om problemet.

Gjest cheezykeys

Alkoholen øker lysten, men setter ned prestasjonen.

Kanskje han rett og slett er for sliten som han sier. Mulig han burde oppsøke lege for å få undersøkt om han har nok jern i kroppen. Det er jo en kjent sak at ved jernmangel så går overskuddet ned, og noe av det første det går ut over er lysten på sex.

Det var bare en tanke...

Man MÅ ikke alltid finne fysiologiske svar på dette fenomenet.

Noen innser visst aldri at dette er et velkjent fenomen, som ikke har noe med EN GENERELL SVIKTENDE sexlyst å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...