Gå til innhold

Stavanger-dialekt /Per Inge T

Anbefalte innlegg

Gjest østlandsbonden

Akkurat som østlendinger blir litt blinde for sine språkvansker. Man trenger jo bare høre østlendinger snakke engelsk for å skjønne at de ikke er videre språksterke...

;)

Alle østlendinger snakker ikke engelsk som Petter Solberg, da...;-)

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Niobe

14

• morsan

5

• amber sun

4

• Gyda

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest østlandsbonden

Akkurat som østlendinger blir litt blinde for sine språkvansker. Man trenger jo bare høre østlendinger snakke engelsk for å skjønne at de ikke er videre språksterke...

;)

Nå blander du inn intelligens, og det har aldri vært noe tema i diskusjonen. Om vi har litt ulike dialekter i Norge, så er nok intelligensen ganske lik fra landsdel til landsdel.

F eks mht skj-lyd der det skal være kj-lyd, så er nok ikke rogalandsungdom noe bedre enn resten av landet. Akkurat DET har jeg faktisk et helt konkret bevis på...;-)

Gjest østlandsbonden

Hehe, nei han er spesielt ille...

Men det spiller ingen rolle så lenge han kjører fort og holder seg på veien.

Apropos det, så hadde jeg en klassekamerat som var såkalt "dum på skolen". Han hatet å skrive og regne. En såkalt "skoletaper".

Han begynte i rørleggerlære. Idag driver han en blomstrende VVS-bedrift, med 15 ansatte...

Men det spiller ingen rolle så lenge han kjører fort og holder seg på veien.

Apropos det, så hadde jeg en klassekamerat som var såkalt "dum på skolen". Han hatet å skrive og regne. En såkalt "skoletaper".

Han begynte i rørleggerlære. Idag driver han en blomstrende VVS-bedrift, med 15 ansatte...

Min farfar var heller ikke noe skolelys, men har funnet opp masse gjennom hele livet. Bla. den der gjødselsprederen, Doffen. Han solgte patenten til fabrikken.

Nå tror du sikkert at jeg bløffer, men det er helt sant :)

Annonse

Gjest avslørt

Min farfar var heller ikke noe skolelys, men har funnet opp masse gjennom hele livet. Bla. den der gjødselsprederen, Doffen. Han solgte patenten til fabrikken.

Da vet vi jo hvem du er da;)

Gjest østlandsbonden

Tror ikke du bløffer, selv om du med dine div personangrep, har satt din troverdighet på visse prøver...;-)

Gjest M.Angelica

Hvis man er rogalending, så blir man kanskje litt "blind" når det gjelder ens egen uttale. Man "tror" man sier en tydelig A, men vi fra andre regioner i landet som har en tydelig A, hører forskjellen tydelig.

Ellers, så ser jeg at du i din argumentasjon hele tiden klynger deg til personangrep. Det gjør meg ikke noe, men er litt dumt hvis du har et ønske om troverdighet i diskusjonen.

Men et slikt ønske har du kanskje ikke? ;-)

Jeg er IKKE Rogalending, men har bodd her et par år. Å tror nok du skryter på det noe du ikke har helt peiling på! :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...