Gjest lurer veldig på dette... Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 For 2 1/2 år siden fjernet jeg hormonspiral og gikk over på yasmin. 2 mnd etter dette ble jeg operert pga av en stor cyste (dermoid og vann cyste 10*12*9 cm) på eggstokken, hele eggleder og eggstokk ble fjernet på den ene siden. Etter dette har jeg fått mindre blødninger, særlig det siste året, og nå er det nesten ikke noe frisk blod som kommer, det er bare gammelt, og nesten helt svart (unnskyld beskrivelsen....) Før hadde jeg litt sterke blødninger, med endel smerter. Jeg har fortsatt litt smerter, men blødningen er ganske annerledes. "blør" like lenge ca 5-6 dager, men mye mindre mengde og "konsistens". Har en god del PMS, med ømme bryster, kviser og "søthunger" ca en uke før. Og menstuasjonen er regelmessig på ca 28 dager. Hadde ikke blødninger mens jeg hadde spiral (1,5 år), og før der var jeg gravid og ammet. Så det er lenge siden menstuasjonen var "normal". Det siste året har jeg ikke brukt prevansjon (har ikke partner), Kan det være et tegn på at noe er galt med den andre eggstokken også? Kjenner ingen oppfylninger nå, som jeg gjorde før opr. Eller er det normalt å ikke ha friske blødninger ved menstuasjonen? Har time hos gynekolog, men det er nesten 2 mnd til, og nå surrer dette spørsmålet i hodet mitt.... Forrige kontroll hos Gyn, med UL var for 1,5 år siden og da var alt fint. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173952-endret-menstruasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest totem Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Du er ikke alene med endret menstruasjon etter fjerning av cyste, eggstokk og eggleder. Har også skjedd med meg, men for meg har det endret seg til kraftigere og lenger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173952-endret-menstruasjon/#findComment-1152489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.