Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. jeg er en jente på 39 år som i mange år har vært veldig plaget med mye utflod. Den er konstant hele tiden.Den er tykk hvit og noen ganger klumpete og ofte iblandet slim. samt at jeg synes det lukter noe( ikke fiskelukt)Jeg har ingen ingen andre plager iforhold til dette, ikke noe kløe eller svie. Har brukt canesten og noen tabletter for Gardnerella, men ikke noe hjelper.Har også prøvd vivag(melkesyrebakterier) uten resultat.Jeg må hele tiden bruke truseinnlegg.Jeg vasker meg nedentil 1 til 2 ganger pr dag. Jeg prøver å unngå å bruke såpe hele tiden.Jeg vil også si at jeg barberer meg nedentil, men etter det jeg har lest, så skal ikke det ha noen virkning på utfloden.Jeg håper det er noe hjelp å få, da dette er veldig slitsomt.Hilsen en som trenger hjelp snarest

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174036-utflod/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Utflod er egentlig en normal prosess for å smøre systemet, det har normalt en syrlig lukt pga melkesyrebakterier. De er gunstige for å holde fremmede mikrober borte. Noen har rikeligere produksjon tilsvarende at noen produserer mer arm/fotsvette enn andre. Det hjelper ikke med antibiotikum som du har brukt, for det har ikke noe med infeksjon å gjøre. Hvis du ikke har vært til en gynekolog, så kunne du kanskje få en vurdering av livmorhalsen. I sjeldne tilfeller kan man forsøke å fryse eller laserbehandle livmorhalsen, men det vil vanligvis bare gi kortvarig effekt. Jeg er redd for at du er nødt til å leve med ditt problem.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174036-utflod/#findComment-1154069
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...