Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg fant dessverre ut, for en tid siden, at kjæresten min hadde sendt noen meget seksuelle meldinger med en helt ukjent gutt. Han sa han hadde funnet annonsen i dagbladet, men at det var helt tilfeldig at det var en gutt han sendte meldingen til. Det tror jeg ikke noe på. Jeg har sjekket de sidene flere ganger siden dengang, og det er et stort overtall at telefonnummere til kåte damer og jenter. Kun 2 av 15 er til homofile. Dette har selvfølgelig fått meg helt ut av balanse, og jeg går rundt med en gnagende uro i kroppen. Er kjæresten min homofil? Han blånekter, men han har jo allerede løyet en gang, og det er mye som står på spill. Vi har nemlig en nydelig gutt på 2 år, og vi skulle ha giftet oss i juni... Jeg har avlyst bryllupet, men vi lever fortsatt sammen som kjærester - med alt det innebærer. Problemet mitt er vel egentlig at jeg ikke klarer å bli kvitt den ekle, urovekkende tanken som hele tiden ligger i bakhodet. Er kjæresten min egentlig en skap-homofil?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174165-samboer-med-en-homofil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bifil, kanskje

Han er vel i såfall bifil.

For meg er utroskap utroskap, og en slik melding ville vært mer enn det jeg fant akseptabelt innen forholdet. Ville det vært greit for deg hvis det var til en jente?

Jeg er enig i at dere bør få full klarhet i dette og hvor grensene deres går for hva en kan gjøre utenfor forholdet, uansett kjønn, før dere gifter dere.

Man "dumper" ikke uten videre sitt barns far. Så enkelt er ikke livet.

Joda, men man bør ikke bruke ordet DUMPE.

Generlt sett:

Man kan ta en beslutning om at forholdet skal opphøre på den hurtigst mulige, praktisk skånsomme måte.

Et barn må aldri bli en hindring for å avslutte forhold som ikke har livets rett.

Annonse

ShitDiddelyDo

Man "dumper" ikke uten videre sitt barns far. Så enkelt er ikke livet.

Hvis han er utro eller plutselig har blitt homse? Selvsagt dumper man han da.

Barn eller ikke barn.

Men det er nå min mening. Du er kanskje av en annen oppfatning, og det er din sak og ditt valg. Enkelte har ingen problemer med å fortsette forholdet hvis utroskap. Jeg er ikke en av disse.

"Hei. Jeg fant dessverre ut, for en tid siden, at kjæresten min hadde sendt noen meget seksuelle meldinger med en helt ukjent gutt."

Å hvorfor sender han seksuelle meldinger til en fremmed gutt. Hvorfor sender han meldinger til fremmede gutter i det hele tatt - selv om det ikke hadde vært noe seksuellt. Det høres noe rart ut, å sende meldinger til totalt fremmede mennesker uansett.

"Han sa han hadde funnet annonsen i dagbladet, men at det var helt tilfeldig at det var en gutt han sendte meldingen til."

Tilfeldigheter kan jo skje, men ikke via å oppsøke dem. Han har jo funnet dem i en annonse.

Ikke rart du er skeptisk, og for all del, ikke gift deg før du har funnet ut av dette.

Muligheten for at han er bi, er jo stor, men det gir han ikke større rett til å være utro av den grunn.

Tenk deg godt om her, før du fortsetter å ha sex med han. Tenk om han har et forhold til en mann og du blir smittet med noe.

Hvis, jeg sier hvis han holder på å kjører dobbelt, så tenk på deg og ungen din. DU og UNGEN er de viktigste da, men finn ut av dette.

Ser jo igrunn veldig mistenksomt ut, så du bør få dette ut av han ja.

For å si det sånn: hvis du leser gjennom de fleste av disse annonsene vil du se at de fleste guttene som søker andre gutter faktisk er gift/samboer/kjæreste med en jente, men de ønsker å leve ut sine homsefantasier. Så deter fullt mulig at kjæresten din er homofil/bifil i skjul.

Jeg var sammen med en som virket så hetero som mulig, som sa han elsket meg og ville gifte seg med meg, men likevel drev han og sendte seksuelle meldinger til andre menn. Også på homsesider, som Gaysir.no osv. Jeg fant ut om det, han sa det bare var fordi han var nyssgjerrig, av vennskap osv. Da jeg så at det var svært seksuelle meldinger sa han at det bare var for moro, ikke for sex.

Men så fant jeg bevis for at han hadde vært hjemme hos/møtt noen av dem- da sa han det kun var "for å snakke", og selv da jeg fikk høre fra en av dem at de hadde hatt sex fortsatte han å lyve.

Men da var jeg allerede på vei ut døra.

Seksuelle meldinger til andre/kontaktannonser/dating osv er for meg fullstendig uakseptabelt enten det er med menn eller kvinner, men er det med menn er det jo litt vanskeligere.

Som sagt, det er fullt mulig at din samboer er homofil/bifil/lever ut slike fantasier, uten at jeg skal si sikkert at han er det. Jeg kjenner ham ikke, men hadde jeg vært deg, hadde jeg konfrontert ham og forlangt ærlighet uansett- og at han sluttet med slikt tvert, eller fant seg noen andre enn deg.

Takk for alle svar - og råd.Jeg hadde vel antageligvis sagt det samme selv, hvis det ikke var jeg som var midt i situasjonen...Skjønner? Problemet mitt er vel egentlig at jeg føler meg så utrolig kjip. Selvtilliten min har fått en alvorlig knekk, og jeg føler skam. Skam for at kjæresten min heller vil sende slibrige meldingen med en ukjent gutt fremfor å ha sex med meg.Det er så utrolig slitsomt å gå rundt med denne store sorgen alene. Selvfølgelig vet alle at vi har hatt en tøff periode - bryllupet er tross alt avlyst. Men jeg har ikke fortalt noen at "den andre" var en gutt. Alle, som vet noe om situasjonen,tror han var utro med en annen jente. Æsj, jeg aner ikke hva jeg driver med lenger. Jeg vil bare at han skal innrømme at han er bifil/homofil hvis det er tilfelle. Jeg vil ikke bli lurt flere ganger! Alle tankene mine er helt kaos, men jeg vil ikke bryte opp den lille familien vår over panikktanker heller... Kan det ha vært ren nysgjerrighet, slik han påstår, eller er det helt umulig? Et utroskap kan jeg overleve - vi er tross alt en liten familie og alle kan gjøre feil. Og han er jo faktisk min aller, aller beste venn! Men samtidig kan jeg ikke leve et liv med en person som egentlig drømmer om andre - av samme kjønn. Håper jeg finner ut av dette snart. Begynner å bli veldig sliten - og lei... Hvordan kan jeg vite om han snakker sant, eventuelt "avsløre" han? Tror ikke han har vært fysisk utro. Jeg fant bare alle de ekle meldingene.

Gjest maybe it`s...

Hvis han er utro eller plutselig har blitt homse? Selvsagt dumper man han da.

Barn eller ikke barn.

Men det er nå min mening. Du er kanskje av en annen oppfatning, og det er din sak og ditt valg. Enkelte har ingen problemer med å fortsette forholdet hvis utroskap. Jeg er ikke en av disse.

Det er ikke snakk om å "ikke ha noe problem med at partneren er utro". Hvis han har vært utro er det selvfølgelig en veldig vanskelig situasjon, og det vil forståelig nok ofte ende med brudd.

Men man dumper ikke partneren helt uten videre når man har barn. Man må i det minste finne ut av hva som faktisk har skjedd og kanskje prøve å finne en annen løsning enn brudd.

Det bør de fleste foreldre være enig i, men du har jo ikke barn..

Problemet er vel ikke om han er bifil eller ikke men om han er utro eller ikke.

Jeg hadde i hvert fall dumpet en notorisk utro mann.

En ting at utroskap ikke er aksepabelt, men det funker også dårlig hvis man er kvinne og skal gifte seg med en homofil mann, uansett om han ligger med menn eller ikke...

Annonse

En ting at utroskap ikke er aksepabelt, men det funker også dårlig hvis man er kvinne og skal gifte seg med en homofil mann, uansett om han ligger med menn eller ikke...

Jeg ville vel tro at han var bifil, de fleste homofile nå til dags, kommer vel ut av skapet litt kjappere enn det.

Gjest maybe it`s...

Takk for alle svar - og råd.Jeg hadde vel antageligvis sagt det samme selv, hvis det ikke var jeg som var midt i situasjonen...Skjønner? Problemet mitt er vel egentlig at jeg føler meg så utrolig kjip. Selvtilliten min har fått en alvorlig knekk, og jeg føler skam. Skam for at kjæresten min heller vil sende slibrige meldingen med en ukjent gutt fremfor å ha sex med meg.Det er så utrolig slitsomt å gå rundt med denne store sorgen alene. Selvfølgelig vet alle at vi har hatt en tøff periode - bryllupet er tross alt avlyst. Men jeg har ikke fortalt noen at "den andre" var en gutt. Alle, som vet noe om situasjonen,tror han var utro med en annen jente. Æsj, jeg aner ikke hva jeg driver med lenger. Jeg vil bare at han skal innrømme at han er bifil/homofil hvis det er tilfelle. Jeg vil ikke bli lurt flere ganger! Alle tankene mine er helt kaos, men jeg vil ikke bryte opp den lille familien vår over panikktanker heller... Kan det ha vært ren nysgjerrighet, slik han påstår, eller er det helt umulig? Et utroskap kan jeg overleve - vi er tross alt en liten familie og alle kan gjøre feil. Og han er jo faktisk min aller, aller beste venn! Men samtidig kan jeg ikke leve et liv med en person som egentlig drømmer om andre - av samme kjønn. Håper jeg finner ut av dette snart. Begynner å bli veldig sliten - og lei... Hvordan kan jeg vite om han snakker sant, eventuelt "avsløre" han? Tror ikke han har vært fysisk utro. Jeg fant bare alle de ekle meldingene.

Det kan absolutt ha vært nysgjerrighet som fikk han til å sende meldingene. Skjønner at du blir veldig usikker, men du må ikke utelukke muligheten for at han faktisk snakker sant!

Gjest luremus

Hei!

Jeg vil bare fortelle deg at dette muligens er en slags fantasi som han har strukket litt lengre.

Jeg selv fantaserer om sex med ei jente. Trodde dette var noe jeg faktisk ville gjøre. Jeg avtalte tilogmed å møte ei, som jeg traff på nett. Samme dag som vi skulle treffe hverandre fikk jeg helt sperre. Sendte sms og sa jeg ikke kom. Sa det som det var, at jeg ikke turte.

Hun ville vi skulle prøve en annen dag litt seinere. Når den dagen kom skjedde akkurat det samme.

Nå innser jeg at dette er noe som er forbeholdt fantasien, og at jeg er 100% hetero. Er ikke i tvil.

Ikke døm samboeren din for hans fantasier. De er hans egne. Han er sansynligvis ikke homofil, hvertfall...

Lykke til.

ShitDiddelyDo

Det er ikke snakk om å "ikke ha noe problem med at partneren er utro". Hvis han har vært utro er det selvfølgelig en veldig vanskelig situasjon, og det vil forståelig nok ofte ende med brudd.

Men man dumper ikke partneren helt uten videre når man har barn. Man må i det minste finne ut av hva som faktisk har skjedd og kanskje prøve å finne en annen løsning enn brudd.

Det bør de fleste foreldre være enig i, men du har jo ikke barn..

Finne ut hva skjedde? Du mener om fyren sklei med ereksjon og tilfeldigvis landet på en naken dame og at det hele resulterte i samleie og erotiske sms?

Nei, jeg forstår ikke hva du mener. Jeg forstår heller ikke hva barn har med saken å gjøre. Jeg er ikke av den oppfattelsen av at man må holde sammen uansett på grunn av barna.

At jeg ikke har barn har fint lite med saken å gjøre. Selv med en skokk unger vet jeg hva resultatet ville blitt av utroskap - for min og ungenes del.

For unger trenger trygghet, og i mitt tilfelle ville jeg ikke stolt på jenta igjen - noe som hadde gått vesentlig ut over vårt samliv, forholdet hadde ikke fungert - noe som igjen hadde gått utover barna.

Gjest maybe it`s...

Finne ut hva skjedde? Du mener om fyren sklei med ereksjon og tilfeldigvis landet på en naken dame og at det hele resulterte i samleie og erotiske sms?

Nei, jeg forstår ikke hva du mener. Jeg forstår heller ikke hva barn har med saken å gjøre. Jeg er ikke av den oppfattelsen av at man må holde sammen uansett på grunn av barna.

At jeg ikke har barn har fint lite med saken å gjøre. Selv med en skokk unger vet jeg hva resultatet ville blitt av utroskap - for min og ungenes del.

For unger trenger trygghet, og i mitt tilfelle ville jeg ikke stolt på jenta igjen - noe som hadde gått vesentlig ut over vårt samliv, forholdet hadde ikke fungert - noe som igjen hadde gått utover barna.

Hallo der! Du bør begynne å lese innleggene før du svarer på dem! Hun vet jo ikke om han har vært utro? Det er ikke noe kult at han har sendt slike meldinger til andre, men det likestilles IKKE med utroskap synes jeg. Kanskje er det til og med noen flere som har gjort ting for spenningens skyld som det ikke var meningen at noen skulle få vite? Jeg sier ikke at det er tilfellet her, men det KAN være det.

ShitDiddelyDo

Hallo der! Du bør begynne å lese innleggene før du svarer på dem! Hun vet jo ikke om han har vært utro? Det er ikke noe kult at han har sendt slike meldinger til andre, men det likestilles IKKE med utroskap synes jeg. Kanskje er det til og med noen flere som har gjort ting for spenningens skyld som det ikke var meningen at noen skulle få vite? Jeg sier ikke at det er tilfellet her, men det KAN være det.

Jeg forutsetter selvfølgelig at han har vært utro, eventuelt forsøker å være det.

Uansett er tilliten blåst. 0 tillit = 0 grunn til forholdet.

I hvert fall for de av oss som ikke vil være sammen med noen vi ikke stoler på.

Gjest maybe it`s...

Jeg forutsetter selvfølgelig at han har vært utro, eventuelt forsøker å være det.

Uansett er tilliten blåst. 0 tillit = 0 grunn til forholdet.

I hvert fall for de av oss som ikke vil være sammen med noen vi ikke stoler på.

Beklager, men dette blir for enkelt for meg... Men så er jo du kjent for å ha litt kjappe løsninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...