Gå til innhold

Hvordan foregår en vanlig undersøkelse?

Anbefalte innlegg

Alill1365380691

Er overgrepsutsatt og har blitt anbefalt å ta en undersøkelse for å se etter eventuelle skader etter overgrepene da jeg har mye magesmerter...Problemet er at jeg er så fryktelig redd for dette...Er redd for å begynne å gjennoppleve overgrepene eller redd for at det skal gjøre vondt...Noen som kan fortelle litt om hvordan dette foregår? Er det f.eks lov å ha med seg en voksen for å føle seg tryggere?

Fortsetter under...

Jeg beklager at du har gjennomgått det du har. Jeg kan ikke forestille meg hvor vondt det har vært. og hvor vondt du har det nå.

Det du kan gjøre er å fortelle til legen hva du har gjennomgått, evt skrive brev hvis det blir for tøft, og levere det til legen. Få legen til å fortelle hver en liten bevegelse han må gjøre for å undersøke deg.

De fleste kvinner synes det er litt ubehagelig å ta en slik undersøkelse, så det er jo mye mulig at det blir verre for deg.

Jeg ønsker deg masse lykke til!

Klemmer

Alill1365380691

Jeg beklager at du har gjennomgått det du har. Jeg kan ikke forestille meg hvor vondt det har vært. og hvor vondt du har det nå.

Det du kan gjøre er å fortelle til legen hva du har gjennomgått, evt skrive brev hvis det blir for tøft, og levere det til legen. Få legen til å fortelle hver en liten bevegelse han må gjøre for å undersøke deg.

De fleste kvinner synes det er litt ubehagelig å ta en slik undersøkelse, så det er jo mye mulig at det blir verre for deg.

Jeg ønsker deg masse lykke til!

Klemmer

Tusen takk for svar...Er redd for at legen skal hunne se at jeg har opplevd det jeg har og dermed "avsløre" hemmeligheten min....Tror du hun kan det? Og tror du jeg kan ta med en voksen dame jeg kjenner som jeg stoler på og føler meg trygg på? Hun har sagt at hun gjerne blir med.Takk for gode ord fra deg....Det trengte jeg i kveld....

Tusen takk for svar...Er redd for at legen skal hunne se at jeg har opplevd det jeg har og dermed "avsløre" hemmeligheten min....Tror du hun kan det? Og tror du jeg kan ta med en voksen dame jeg kjenner som jeg stoler på og føler meg trygg på? Hun har sagt at hun gjerne blir med.Takk for gode ord fra deg....Det trengte jeg i kveld....

Selvfølgelig kan du ta med deg en du stoler på, du gjør du du føler er best og tryggest.

Hun kan være nær hodet ditt, og holde deg i hånda, eller hva det er du trenger.

Og hvis det blir for tøft for deg, kan hun være munnen din, at hun forteller legen at hun må være forsiktig, fortelle alt hun gjør, hvorfor og slike ting.

Selv er jeg veldig fornøyd med min lege, han forteller alt, hvorfor og så spør han innimellom hvordan det går med meg.

Lykke til!

Tenker på deg:)

klem

Alill1365380691

Selvfølgelig kan du ta med deg en du stoler på, du gjør du du føler er best og tryggest.

Hun kan være nær hodet ditt, og holde deg i hånda, eller hva det er du trenger.

Og hvis det blir for tøft for deg, kan hun være munnen din, at hun forteller legen at hun må være forsiktig, fortelle alt hun gjør, hvorfor og slike ting.

Selv er jeg veldig fornøyd med min lege, han forteller alt, hvorfor og så spør han innimellom hvordan det går med meg.

Lykke til!

Tenker på deg:)

klem

Det høres jo ikke så fryktelig skummelt ut....Kanskje det er verdt et forsøk.Så snill du virker,takk for klemmen,den trengte jeg! Det skal ikke være lett å leve....Det er så fryktelig tungt å være meg!

Det høres jo ikke så fryktelig skummelt ut....Kanskje det er verdt et forsøk.Så snill du virker,takk for klemmen,den trengte jeg! Det skal ikke være lett å leve....Det er så fryktelig tungt å være meg!

Jeg skjønner ikke hva folk tenker når de oppfører seg slik. Men det er vel slik, at man ikke forstår et sykt menneskets tanker.

Vær forberedt på legetimen. Skriv ned punkter eller setninger om hvordan du vil ha det. Husk det er din kropp, du betaler legen for å undersøke deg, det er hans/hennes jobb å gjøre slik at pasienten føler seg trygg.

Du er heldig som har ei god venninne som støtter deg, bruk henne!

Sender enda en godklem:)

Annonse

Alill1365380691

Jeg skjønner ikke hva folk tenker når de oppfører seg slik. Men det er vel slik, at man ikke forstår et sykt menneskets tanker.

Vær forberedt på legetimen. Skriv ned punkter eller setninger om hvordan du vil ha det. Husk det er din kropp, du betaler legen for å undersøke deg, det er hans/hennes jobb å gjøre slik at pasienten føler seg trygg.

Du er heldig som har ei god venninne som støtter deg, bruk henne!

Sender enda en godklem:)

Ja,hun er utrolig snill.Det er så trygt at hun er voksen (30 år) hun har liksom blitt den mammaen jeg aldri har hatt,men det er vanskelig.Er så redd for å være til bry...Forstår ikke at hun orker jobb,2 små barn og meg i tillegg.Snakker om energi! Det samme tenker jeg med legen,at det er vanskelig å kreve noe.Vil bare være normal!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...