Gå til innhold

Graviditet etter mensen

Anbefalte innlegg

Gjest uviten232

Kjæresten min sin periode va over igår.

Tidlegare har eg hørt at du bør bruke noe annen form for prevensjon rundt en 14 dager etter påbegynt p-pille kur pga kroppen sin syklus, mn hun mener at det tar ca 14 dager før hun får eggløsning uansett så det er meget sikkert å kjøre uten noen form for kondom..

Hun hater det nemelig..

Stemmer dette?

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174216-graviditet-etter-mensen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Starter man på p-piller på første mensdag, er de sikre fra første pille.

Starter man en annen dag, er de sikre etter 14 dager.

Deretter er de sikre hver dag, hele året, så lenge man tar de til riktig tid og ikke kaster opp / glemmer piller. Skjer dette, bør an bruke kondom i 14 dager igjen.

Eggløsning kommer ca 14 dager før _neste_ mens, når man ikke går på pillen.

Sæd kan leve ganske lenge.

Så hvis hun ikke startet med pillene første mensdag, ville jeg brukt kondom i 14 dager hvis du ikke vil ha barn.

Takker for svar:)

Men hvor stor sjangse er det egentlig? Eller varierer det fra kvinne til kvinne?

Vanskelig å si en prosentvis sjanse, men nok til at hvis unger ikke er ønsket hadde hvertfall ikke jeg tatt sjansen.

2 uker er ikke såå lenge da :)

Annonse

Gjest uviten232

Starter man på p-piller på første mensdag, er de sikre fra første pille.

Starter man en annen dag, er de sikre etter 14 dager.

Deretter er de sikre hver dag, hele året, så lenge man tar de til riktig tid og ikke kaster opp / glemmer piller. Skjer dette, bør an bruke kondom i 14 dager igjen.

Eggløsning kommer ca 14 dager før _neste_ mens, når man ikke går på pillen.

Sæd kan leve ganske lenge.

Så hvis hun ikke startet med pillene første mensdag, ville jeg brukt kondom i 14 dager hvis du ikke vil ha barn.

Takk ska du ha :)

Får ha en fortsatt god natt:)

om hun begynte på pillen første dag i menstruasjonen er den sikker fra første dag og dere trenger ikke bruke noe annen form for prevensjon.

Jeg ble faktisk fortalt av legen at jeg skulle bruke kondom de første 14 dagene selv om jeg begynte med pillen første mensdag. Kanskje legen min tok feil... ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...