Gå til innhold

Selvbruningskrem i ansiktet?

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt selvbruningskrem på bena om sommeren, siden jeg ikke blir så lett brun der. Men jeg har ikke tatt sjansen på å ha det i ansiktet. Men etter å ha fått tre barn (og blitt litt eldre..) blir jeg ikke så pent brun i ansiktet lenger som jeg gjorde, jeg får flekker, og det blir ikke så jevnt. Så nå har jeg tenkt tanken på å prøve selvbruning også her. Har noen prøvd det? Blir det pent? Hva med hårfeste og øyenbryn? Hvordan kan jeg best påføre det så det blir jevnt og pent, og hvor lenge bør det gå før jeg kan vaske ansiktet etter påføring?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174359-selvbruningskrem-i-ansiktet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må bare si jeg så skrekkeksempelet på et selvbrunet ansikt her om dagen - dama var ORANSJE!! og med oppsatt tupert hår....ja, da hadde hun nok draget der hun stod røykende og småfull sammen med en venninne i høyhelte sko, pintrange olabukser, boblejakke til livet og ventet på Stena Saga :-)

Gjest valmuen

Jeg må bare si jeg så skrekkeksempelet på et selvbrunet ansikt her om dagen - dama var ORANSJE!! og med oppsatt tupert hår....ja, da hadde hun nok draget der hun stod røykende og småfull sammen med en venninne i høyhelte sko, pintrange olabukser, boblejakke til livet og ventet på Stena Saga :-)

Det var sikkert en hore du så da. Det er mange av dem på disse båtene.

Jeg synes hun hørtes ualminnelig stilig ut. ;)

Selvbruningskrem i ansiktet går helt fint. Men bruk noen kroner på en god krem, og gjør et godt forarbeide først. Godt forarbeide er å foreta en sliping av huden med en slipekrem, populært kalt peeling. Deretter påfører du et TYNT lag selvbruningskrem jevnt over hele ansiktet og halsen. Pass på å vær nøye ved hårfestet, øyebryn ogovergang ansikt/hals.

Gode kremer blir ikke oransje slik som Flisa beskriver, men noen av de billige kan være så som så. Personlig liker jeg Dior veldig godt.

Har sett typen! *ler* Det er de som nekter å betale mer enn 60 kroner for en slik krem, og tror de blir fine.

Annonse

:) Hun hadde sikkert høyhælte pumps med tennissokker inni, også.

Jeg bruker - og min er IKKE dyr, Nivea kjøpt på HM. Den blr alltid jevn og fin, og har aldri problemer med hårfeste, øyenbryn e.l.

(Jeg har folk rundt meg jeg kan stole på når det gjelder ærlighet, og spør ofte om det ser bra ut. Får alltid veldig positive tilbakemeldinger. OG like ofte uoppfordrende komplimenter.)

Jeg bruker - og min er IKKE dyr, Nivea kjøpt på HM. Den blr alltid jevn og fin, og har aldri problemer med hårfeste, øyenbryn e.l.

(Jeg har folk rundt meg jeg kan stole på når det gjelder ærlighet, og spør ofte om det ser bra ut. Får alltid veldig positive tilbakemeldinger. OG like ofte uoppfordrende komplimenter.)

Å, akkurat den har jeg akkurat bestilt fra H&M :-) Jeg tenkte å bruke den på bena, men den het face & body, så kanskje jeg skal tøre å prøve den i ansiktet også..

Gjest ex-bridget

Jeg brukte før en fra Nivea jeg også, som jeg var veldig fornøyd med, men så tror jeg at akkurat den typen jeg brukte har gått ut av produksjon, for jeg finenr den ikke noe steder. Så jeg gikk over til en fra Loreal, husker ikke nå hva mer den heter, men den er ekstremt god. Den trekker fort inn i huden, og huden blir deilig å myk akkurat som om jeg bruker vanlig fuktighetskrem

Jeg har aldri peelet huden før jeg tar på kremen. Jeg bruker ansiktsvann på en bomullsdott og deretter vasker jeg ansiktet lett med bare lunket vann, tørker meg og påfører kremen. Jeg bruker som regel selvbruningskremen om natten (hver 3-4 natt omtrent), og vanlig dagkrem om dagen.

Fungerer kjempefint !

Når jeg skrev at man bør være nøye ved hårfeste og øyenbryn så er det fordi jeg i mine mange år i parfymeri har sett at det er der de fleste ujevnhetene oppstår. Men du har helt sikkert en god rutine på å smøre kremen jevnt utover.

Annonse

lalala1365380457

jeg kjøpte nivea på h&m..ble veldig skuffet, så nesten ikke noe resultat, og ble litt orangeskjær på det lille som ble =/

lalala1365380457

jeg bruker testvinner i tv2 hjelper deg, Dior. den er litt dyr, men kjempebra! så er det bittelitt glitter i den så du ser hvor du har ført på kremen mens du holder på.

ellers må jeg si at det er viktig å også smøre deg inn med fuktighetskrem i ansiktet _før_ du har på selvbruningskremen. (hvis du har noen tørre partier så slipper du at selbruningskremen suges ekstra opp der, og blir en brun flekk).

Dior selger en kroppskrem og en ansiktskrem, jeg bruker kroppskremen i ansiktet (blander den ut med bittelitt hudkrem), og smører på et tynt lag. blir kjempebra resultat =)

jeg kjøpte nivea på h&m..ble veldig skuffet, så nesten ikke noe resultat, og ble litt orangeskjær på det lille som ble =/

Hm. Det var litt merkelig. Det kan da vel ikke finnes flere typer?

Jeg bestilte min via Rowells ...

Får som sagt bare positive tilbakeldinger, og er veldig fornøyd selv.

Nivea er kjent for å kunne gi oransjeskjær til de som har en meget lys hud fra før. Ser at noen her er fornøyd med den, og det er jo bra at den fungerer for noen! :o)

Gjest LucySky

Det var sikkert en hore du så da. Det er mange av dem på disse båtene.

Jeg har pigmentflekker her og der i ansiktet. De blir dobbelt så brune som resten av huden når jeg bruker selvbruningskrem (og jeg har en dyr en ...).

Jeg må ta over de brune flekkene med en våt bomullsdott straks jeg har "brunet" meg for ikke å se verre ut enn fra naturens hånd.

Bare så du er advart.

jeg bruker testvinner i tv2 hjelper deg, Dior. den er litt dyr, men kjempebra! så er det bittelitt glitter i den så du ser hvor du har ført på kremen mens du holder på.

ellers må jeg si at det er viktig å også smøre deg inn med fuktighetskrem i ansiktet _før_ du har på selvbruningskremen. (hvis du har noen tørre partier så slipper du at selbruningskremen suges ekstra opp der, og blir en brun flekk).

Dior selger en kroppskrem og en ansiktskrem, jeg bruker kroppskremen i ansiktet (blander den ut med bittelitt hudkrem), og smører på et tynt lag. blir kjempebra resultat =)

Jeg har også den til Dior, men jeg synes ikke den er så fin jeg, jeg får nesten alltid skjolder med den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...