Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva er det som skjer når man blir utredet? Jeg har hatt unormalt lange sykluser(mellom 32 og 55 dager) og skal til gynekolog i begynnelsen av mars. Fastlegen sa at de lange syklusene var grunn til bekymring men at ingen ville stusse på at jeg ikke var gravid enda ettersom vi bare har prøvd i 8 mnd. Sjønner ikke dette helt jeg. Hva skal de sjekke nå da hvis jeg ikke blir utredet i forhold til at jeg ikke blir gravid? Vil de sjekke mannen også etterhvert? Det er vel sannsynlig at de lange syklusene har sammenheng med at jeg ikke blir gravid?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174417-utredning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sies at sykluser over 35 dager antagelig er uten eggløsning. Og har man uregelmessige sykluser er også eggløsningene uregelmessige (og muligens sjeldne?)

På første legebesøk (hos gynekolog) vil legen spørre litt om forhistorie; syklusens lengde, kraftig/svak mens, hårvekst på kroppen, kviser osv for å kartlegge deg. Så tar h*n en gynekologisk undersøkelse med ultralyd av eggstokkene for å se etter cyster (PCO/PCOS) H*n vil helt sikkert også ta blodprøve for å sjekke hormonvivået.

Det varierer litt hvor raskt de vil sjekke mannens svømmere, men han må nok til pers.

Det er min erfaring så langt. Hva som er neste steg vet sikkert noen andre her eller på forumet for ufrivillig barnløshet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174417-utredning/#findComment-1156924
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...