Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 24 år som har gått på p-pillen siden jeg var 18-19 år gammel.Har aldri hatt noe problemer med det tidligere (Trionetta), og bruker pillen noen ganger til å regulere når jeg skal ha mensen osv.Nå er det ca. to uker til neste gang jeg skal ha mensen, men natt til i dag merket jeg blødninger. Har også vært noe premenstruell de siste dagene, og dette kjennes definitivt ut som mensen, men hvordan kan det stemme? Det som kommer ut er rødt og noen ganger brunt.Kan det være pga at jeg har utsatt de siste to gangene med mensen? Ellers har jeg også lagt om kostholdet mitt ganske kraftig de siste ukene, for å prøve å bli et sunnere menneske. Kan dette ha noe med saken å gjøre?Skal jeg fortsette på denne månedens brett med p-piller, eller skal jeg vente til neste gang jeg får mensen igjen?Jeg er ellers frisk og rask, uten andre medisinske problemer.Jeg blir fryktelig glad for alle svar.Hilsen jente 24

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174588-er-dette-mensen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man utsetter eller flytter mensen med p-pillene får man ofte mellomblødninger. Derfor gjør jeg ikke det ofte. Bedre med mensen i 4-5 dager, enn litt hele måneden.

Takk for svaret, gammel dame ? men jeg lurer på...hvordan vet jeg om det er blødninger eller mensen? er det det samme? Dette føles helt som vanlig mensen for meg,skjønner du.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174588-er-dette-mensen/#findComment-1159437
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

La det være sagt først som sist at det ikke har noe med at du utsatte mensen.

Kosthold osv er bra, men det har ingenting å si for menstruasjonen når du bruker p-pille, da er det tablettene som styrer blødningene.

Du bør fortsette som vanlig med pillene. Hvis uregelmessigheten fortsetter i neste syklus, bør du få en sjekk, blødningen kan komme fra livmorhalsen som ofte kan bli litt blodrik på p-piller og lett blø, f.eks, ved samleie. Det kan også være at du bør prøve en annen sammensetning at p-pille, for eksempel Microgynon som har samme innhold i alle tabletter.

Vennlig hilsen Mette H Moen

PS du er beskyttet mot graviditet selv om du blør uregelmessig

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174588-er-dette-mensen/#findComment-1161804
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...