Gå til innhold

Menn, lyst, orgasme og multiorgasmer

Anbefalte innlegg

Hei Gro! Saa deg paa Holmgang forleden, hvor du gjorde en god figur. Har spoersmaal ang. oss menn. Det er en kjent sak at mange kvinner sliter med lysten, sliter med aa faa orgasme etc. Og det snakkes om at kvinners seksualitet er mer komplisert og avansert enn mannens, at kvinner kan faa multiorgasmer etc bare de laerere seg selv aa kjenne. Jeg synes det er vel og bra, ikke minst noedvendig, aa fokusere paa kvinners lyst- og orgasmeproblemer, og ikke minst deres seksuelle potensiale. Men hva med oss menn? For oss er det liksom saa enkelt. Det fokuseres en del paa potensproblemer og problemer med tidlig utloesning, men jeg har sjelden lest oversrifta orgasmetips for menn el.l. Synes de siste 50 aars kvinnefokusering begynner aa gaa litt langt(selv om jeg ser at det har vaert noedvendig). Jeg sliter selv med lysten, og med aa faa orgasme. Om jeg faar lyst, forsvinner lysten ofte veldig raskt, eller jeg faar utloesning(noe som ogsaa vanligvis innebaerer at lysten forsvinner). I tillegg til dette vil jeg paastaa at menns seksualitet er uutforsket, og har like mye potensiale som kvinners seksualitet. Erogene soner, multiorgasmer, orgasmer uten ejakulasjon etc etc etc. Som sagt: det virker som om samfunnet mener det er saa enkelt for oss menn. tut og kjoer, og DER kom orgasmen. Men saa enkelt er det noedvendigvis ikke. Vel og bra med fokusering paa kvinner, men naa er det tid for oekt fokus paa menn, og maalet boer vaere seksuell likestilling. hva mener du om dette? mvh mann (beklager ae, oe, aa, men er i Spania)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174603-menn-lyst-orgasme-og-multiorgasmer/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gro Isachsen, Sexolog

Hei!

Visst er menns seksualitet lite likestilt med kvinners. Det finnes selvsagt menn som i likhet med deg har problemer med å holde på ereksjonen og opptre som de alltid pågående i seksuelle sammenhenger.

Mange har sex mer ut fra tankegangen at det er viktigste er å nå målet, det vil si ejakulere og at veien fram dit og nytelsen blir lite fokusert. Kanskje du er mest nytelsesorientert og så har du først og fremst møtt kvinner som har vært målorienterte.

Eller kan årsaken til dine frustrasjoner være at du ikke har funnet din perfekte match. Kanskje du ønsker en kvinne som tar styringen og overlater den mottakende rollen til deg?

Prøv dessuten å finne ut hva som er dine lystforsterkere. Prøv å analysere hva du kan gjøre, eventuelt fantasere om for å opprettholde den seksuelle spenningen.

Takk for god kommentar om Holmgang-opptreden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...