septus Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Hei ! Har i mange år vært plaget med lange sykluser. Egentlig helt siden jeg sluttet med p-pillen (10 år). Mener selv at jeg har symptomer på PCO. Da er vel noe som er vanlig lange sykluser. Er det noen som har klart å stabilisere sin syklus? Og på hvilken måte ? Kan lengden på syklusen våre med på å påvirke muligheten for å bli gravid.?? Takker for alle tilbakemeldinger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174640-lange-sykluser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
simane Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Det sies at en normal syklus er mellom 25-35 dager og at sykluser over 35 dager ofte er sykluser uten eggløsning. Dr Mette Moen har i allefall sagt dette i sine svar i gynekologi-forumet. Jeg har alltid hatt lange og ureglemessige sykluser både før og etter p-piller og problemer med å bli gravid. Det siste året har jeg merket en bedring og har av og til sykluser på 28-31 dager. Fikk nylig høre jeg har en lett grad av PCOS (noen cyster + hårvekst). Det sies at dette blir bedre i 30-årene (er nå 31 år), så det er mulig at det rett og slett er alderen som har stabilisert mine sykluser sånn noenlunde. Jeg vet ikke om stress også kan ha en innvirkning. Jeg har i flere år hatt en veldig stressende arb.situasjon med mye ansvar. Det siste året har jeg hatt færre arb.oppgaver og en roligere hverdag. Mulig dette bare er tilfeldig, men jeg innbiller meg at det har en sammenheng. Vet ikke om du ble noe klokere av dette. Det er i allefall min erfaring så langt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174640-lange-sykluser/#findComment-1161555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thuva1365380402 Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Det sies at en normal syklus er mellom 25-35 dager og at sykluser over 35 dager ofte er sykluser uten eggløsning. Dr Mette Moen har i allefall sagt dette i sine svar i gynekologi-forumet. Jeg har alltid hatt lange og ureglemessige sykluser både før og etter p-piller og problemer med å bli gravid. Det siste året har jeg merket en bedring og har av og til sykluser på 28-31 dager. Fikk nylig høre jeg har en lett grad av PCOS (noen cyster + hårvekst). Det sies at dette blir bedre i 30-årene (er nå 31 år), så det er mulig at det rett og slett er alderen som har stabilisert mine sykluser sånn noenlunde. Jeg vet ikke om stress også kan ha en innvirkning. Jeg har i flere år hatt en veldig stressende arb.situasjon med mye ansvar. Det siste året har jeg hatt færre arb.oppgaver og en roligere hverdag. Mulig dette bare er tilfeldig, men jeg innbiller meg at det har en sammenheng. Vet ikke om du ble noe klokere av dette. Det er i allefall min erfaring så langt. Rart dette med sykluser. Som du sier er en normal syklus mellom 25-35 dager og at sykluser over 35 dager ofte er sykluser uten eggløsning. Jeg har selv PCO og har hatt vanskelig for å bli gravid i mange år. I alle år hadde jeg noen ganger 40 dager og så over 50 dager mellom hver syklus. Det var aldri regelmessig. Har hatt 3 IVF-forsøk (dvs. 2 inseminasjoner og et IVF-forsøk + bruk av Pergotime). Har vært gravid 2 ganger, men aborterte etter bare 14 dager. Det rare er at jeg de 2 siste årene har hatt regelmessig menstruasjon, ca. 33 dager mellom hver gang. Dette har skjedd etter at vi fikk barn (har adoptert fra Sør-Korea). Tror kanskje dette har en innvirkning. Nå trenger jeg jo ikke å tenke mer på dette med å bli gravid. Det stresset meg veldig tidligere. For meg virker det som om at det å ha blitt mamma har hatt en innvirkning på at jeg nå har regelmessig menstruasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174640-lange-sykluser/#findComment-1172288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.