Gå til innhold

Er dette mens eller kan jeg være gravid?

Anbefalte innlegg

Hei Dr Moen (og andre som kan hjelpe)

Skulle hatt mensen for 3-4 dager siden. Den har tidligere vært regelmessig. Før helgen hadde jeg litt rosa "vann" på dopapiret ved et par anledninger, men intet mer. I dag har jeg fått en liten flekk med brunlig utflod i bindet, men så har det stoppet helt opp igjen.

Det føles som om jeg har mensen, men at noen har skrudd igjen krana! I og med at vi ikke benytter prevansjon, tok jeg en graviditetstest i går, men den var negativ.

Hva er det som skjer? Skal jeg bare slå meg til ro med at mensen er utsatt eller rar? Eller kan jeg likevel være gravid? Og er dette noe å snakke med en lege om, eller vil det virke for "hysterisk"?

Takknemlig for svar.

Fortsetter under...

Du kan nok sikkert være gravid, du kan ha hatt forsinket eggløsning og at blødningen din var en sporblødning... for eksempel.

Tror jeg ville ventet 1 uke/14 dager, tatt en ny test, og deretter evt kontaktet lege.

Det er vel ikke hysterisk å kontakte lege når noe oppleves som unormalt...(synes jeg)

Gjest (Anonymous)

Jeg ville kommet meg til lege hvis jeg var deg. Det er jo grunn til å sjekke hva dette er for noe.

Selv hadde jeg akkurat slike blødninger som du snakker om, noen dager etter at mensen egentlig skulle ha kommet, første gang jeg var gravid. Jeg tok også graviditetstest som var negativ, tok en til noen dager senere, som var positiv. Ved tredje graviditet hadde jeg så mye blødning at jeg ikke forsto at noe var på gang før det var gått nærmere tre måneder. Så det er absolutt grunn til å undersøke nærmere i alle fall.

Ta en ny test om noen dager. Det kan være at resultatet er noe annet da. Hvis du fremdeles får neg.test ved andre og tredje gangs testing, og mensen enda ikke er kommet - ja, da kan det være på tide med en kontroll hos legen. Men det er ikke mye legen kan gjøre med en manglende mens, bortsett fra å sjekke via blodprøve om du er gravid eller ei, tror jeg.

• 3 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...