uffuffuff Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Hjelp,Jeg flasser inne i skjeden!Har vært hos både almenpraktiker og gynekolog, tatt prøver, og alt er fint, bortsett fra at de kan konstatere at jeg faktisk flasser inne i skjeden, og det kan man visstnok ikke gjøre noe med. Meget generende, i særdeleshet når jeg seksuelt aktiv, hudfiller følger med penis eller fingre ut. Jeg står på hormonell substitusjonsbehandling pga postoperativ hypofysesvikt, og jeg har ulcerøs kolitt m leddinflammasjon, muligens Bechterew (for tidlig å si på røntgen foreløpig).Kan denne generelle inflammasjonstilstanden ha sammenheng med inflammasjonen i skjeden?Har prøvd å skylle regelmessig m eddikvann, det fjerner flass et døgn eller to, men tørker i lengden ut slimhinnene.Har prøvd både østrogenvagiatorier, Lactal, Replens og Vivag vagiatorier.Bruker kun ph balanserte produkter, og gjør alt riktig.Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt flassingen? Det synes å gå i perioder, uten at jeg helt klarer å se årsakssammenhengene. Og det synes som om antiinflammatoriske midler (naproxen) kan redusere det. Men dette må jeg være forsiktig med, siden jeg har ulcerøs kolitt. (som jeg tar Mesasal for)Vær så snill, hjelp! Kanskje det er hudlege eller reumatolog som kan svare? Kan det være en slags form for psoriasis i skjeden? (psoriasis artritt har vært en alternativ diagnose til Bechterew).Mvh,forferdelig plaget i mer enn 10 år 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174686-inflammasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg har ikke hørt om noe lignende før, men har nå søkt i den medisinske litteratur og er kommet fram til at du kan ha tilstanden: ’Desquamative inflammatory vaginitis’ som er en betennelsestilstand i skjeden, men ikke egentlig infeksjon. Tilstanden er vanskelig å behandle, men det er effekt (i all fall forbigående) av Dalcacin skjedekrem eller cortisonkrem i skjeden. Jeg synes du skal be om henvisning til Rikshospitalets ’vulva-klinikk’ eller ev. søke Olafia klinikken i Oslo. Men du kan ev prøve først Dalacin krem (du må ha resept.) Hvis du bruker det engelske søkeordet, vil du finne mange henvisninger i Google. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174686-inflammasjon/#findComment-1163009 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.