Gå til innhold

7 dager uten p-pille

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg går på p-pillen yasmin 28. jeg har nå kommet til den delen av brettet med hvite piller (uten hormoner) som jeg skal ta i sju dager. må jeg bruke kondom i denne perioden til jeg begynner på nytt brett eller er jeg beskyttet i hele sju dager etter jeg slutter med den vanlige pillen?

Gjest Pimpirian
Skrevet

Du er beskyttet, så du trenger ikke kondom eller lignende.

Skrevet

Du er beskyttet, så du trenger ikke kondom eller lignende.

Takk skal du ha for raskt svar!:)

Gjest jada, det er du
Skrevet

Når du tar de siste syv pillene, skal du jo få mensen, og det er ikke skikkelig mens, men menslignende blødning, for nå du går på p-piller, så har du ikke eggeløsning... Så man er beskyttet hele tiden;) De syv pillene er ikke nødvendige, for det finnes jo yasmin 21, og da tar du bare piller i 21 dag... ;)

Gjest Det skal visst ikke være enkelt...
Skrevet

Du vurderte aldri å lese pakningsvedlegget?

Gjest papirtiger
Skrevet

Ja, det er helt utrolig at folk putter i seg medikamenter uten å lese pakningsvedlegget først.

Skrevet

selvfølgelig gjorde jeg det. grundig! det står ingenting om når du er beskyttet.

Skrevet

Ja, det er helt utrolig at folk putter i seg medikamenter uten å lese pakningsvedlegget først.

jeg gjorde selvfølgelig det. men jeg fant ingenting om når du er beskyttet. jeg er overnervøs for å gjøre noe galt, det er derfor jeg stiller spørsmålet her.

Gjest Det skal visst ikke være enkelt...
Skrevet

selvfølgelig gjorde jeg det. grundig! det står ingenting om når du er beskyttet.

Da beklager jeg. Dette står på Trinordiol som jeg tar:

Følges instruksjonene beskytter Trinordiol 28 mot graviditet hele måneden, selv de dagene du tar placebotablettene. Dersom du ønsker å bli gravid, avslutter du det brettet du har påbegynt, men fortsetter ikke med et nytt. Ta kontakt med legen din hvis du ønsker flere opplysninger.

Gjest papirtiger
Skrevet

jeg gjorde selvfølgelig det. men jeg fant ingenting om når du er beskyttet. jeg er overnervøs for å gjøre noe galt, det er derfor jeg stiller spørsmålet her.

Dette står i pakningsvedlegget...

"Yasmin 28 tabletter tas kontinuerlig. En går direkte over på neste brett uten opphold. Med dette doseringsregime oppnås full beskyttelse fra første tablett. "

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...