Gå til innhold

Hvor ofte ha sex for å bli gravid??

Anbefalte innlegg

hei!!

Vi er et par i 20årene som har prøvd å bli gravide i 15mnd, har nå tatt kontakt med vanlig lege for utredning. Hun sa at vi skulle være seksuelt avholdene i 5 dager før eggløsnig, men av alle andre hører jeg at dette er feil. Hva mener du?? Vi er kjempe forvirra!! Skal inn å ta diverse blodprøver den 6 februar.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17485-hvor-ofte-ha-sex-for-%C3%A5-bli-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det sies at kvaliteten/konsentrasjonen på sæden er best hvis man har 2-3 dagers mellomrom mellom hvert samleie. Hvorvidt man skal satse på dette, eller ha stadige samleier, for å treffe det gunstigste tidspunktet for befruktning, kan sikkert diskuteres. Hvis det er sånn at din mann har dårlig kvalitet på sin sæd, noe han kanskje blir utredet for senere, kan det første ha noe for seg. Ligger problemet et annet sted, skulle det ikke ha noen betydning om dere velger varianten med pauser. Jeg vil anbefale dere å ha et seksualliv hvor dere har glede av hverandre inntil dere får mer informasjon. Jeg synes dere skal gå inn på forum for ufrivillig barnløse her på Dol. Der møter dere folk i samme situasjon, samt lege med spesialkunnskaper.

Trine Endsjø, jordmor

Det sies at kvaliteten/konsentrasjonen på sæden er best hvis man har 2-3 dagers mellomrom mellom hvert samleie. Hvorvidt man skal satse på dette, eller ha stadige samleier, for å treffe det gunstigste tidspunktet for befruktning, kan sikkert diskuteres. Hvis det er sånn at din mann har dårlig kvalitet på sin sæd, noe han kanskje blir utredet for senere, kan det første ha noe for seg. Ligger problemet et annet sted, skulle det ikke ha noen betydning om dere velger varianten med pauser. Jeg vil anbefale dere å ha et seksualliv hvor dere har glede av hverandre inntil dere får mer informasjon. Jeg synes dere skal gå inn på forum for ufrivillig barnløse her på Dol. Der møter dere folk i samme situasjon, samt lege med spesialkunnskaper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...