Gjest otika Skrevet 30. januar 2001 Del Skrevet 30. januar 2001 I dag var jeg hos jordmor for første gang... I urinen min fant hun blod +2 men ikke noe annet som var galt.Jeg har ikke urinveis infeksjon og heller ikke sukker Jeg måtte opp på legekontoret og ta en prøve der også og fikk det samme svaret(blod i urinen) Hun sa der at det var en sporblødning ,men det er ikke antydning til blod hverken på truse eller papir. Jeg er i uke 15 og hjertelyden var 160 og alt annet var bra. Jeg har ingen rifter eller sår ,så hva er galt eller ikke galt ? Jeg har en spontanabort og en krybbedød bak meg og blir litt nervøs Noen som vet ? Klem fra en "litt" bekymret 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17491-blod-i-urinenhva-er-galt-eller-ikke-galt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 1. februar 2001 Del Skrevet 1. februar 2001 Hvis blodet var i urinen, og ikke kom fra skjeden, er det ingen ting som tyder på at dette har sammenheng med blødning fra livmoren. Derimot kan blod i urinen innimellom være tegn på en urinveisinfeksjon, noe som er ganske vanlig i svangerskapet. Det er ikke alltid man har symptomer på urinveisinfeksjon. Jeg kan tenke meg at urinprøven blir undersøkt nærmere neste gang du leverer prøve, hvis det fremdeles skulle være blod der. Du kan jo spørre om det er mulig å sjekke litt nærmere i mikroskop og/eller ved dyrkning. Jeg synes imidlertid ikke at du behøver å engste deg med tanke på barnet du bærer på. At du blir litt nervøs skjønner jeg veldig godt med tanke på det du har opplevd tidligere. Har du en urinveisinfeksjon, lar den seg helt sikkert behandle. Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17491-blod-i-urinenhva-er-galt-eller-ikke-galt/#findComment-79794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 1. februar 2001 Del Skrevet 1. februar 2001 Hvis blodet var i urinen, og ikke kom fra skjeden, er det ingen ting som tyder på at dette har sammenheng med blødning fra livmoren. Derimot kan blod i urinen innimellom være tegn på en urinveisinfeksjon, noe som er ganske vanlig i svangerskapet. Det er ikke alltid man har symptomer på urinveisinfeksjon. Jeg kan tenke meg at urinprøven blir undersøkt nærmere neste gang du leverer prøve, hvis det fremdeles skulle være blod der. Du kan jo spørre om det er mulig å sjekke litt nærmere i mikroskop og/eller ved dyrkning. Jeg synes imidlertid ikke at du behøver å engste deg med tanke på barnet du bærer på. At du blir litt nervøs skjønner jeg veldig godt med tanke på det du har opplevd tidligere. Har du en urinveisinfeksjon, lar den seg helt sikkert behandle. Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17491-blod-i-urinenhva-er-galt-eller-ikke-galt/#findComment-79807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.