Gå til innhold

Reversering av sterilisering

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en mann på 33 som steriliserte meg for 4 år siden, min livssituasjon har endret seg mye og jeg vil nå omgjøre dette. Hvordan går en frem og er det noe en kan få gjort på offentlig sykehus, eller må en kotakte privat klinikk ? Har også lest veldig mye forskjellig hvor stor sjanse for at dette lykkes, har du noe statistikk på dette ? Hvor mye blir egenandel i offentlig system og ca kostnad privat klinikk ? Og hvordan stiller det seg ved kunstig befruktning ?? Mvh T T

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174935-reversering-av-sterilisering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Sjansen for at det skal lykkes er betydelig større for menn enn for steriliserte kvinner. Jeg tror det er 30-40% sjanse for at det kan lykkes. Du vil sannsynligvis ikke få det gjort i offentlig regi, men må søke privat. Jeg anbefaler deg å søke en privat fertilitetsklinikk. Hvor bor du i landet? Jeg har ikke prisene for det inngrepet som gjøres på menn. En annen mulighet er å ta ut sæd direkte fra testiklen og befrukte ved prøverørsforsøk (ICSI), det er betydelig dyrere, vel ca 30.000 kr.

Vennlig hilsen Mette H Moen

• 3 uker senere...
Mette Moen, Gynekolog

Jeg leste nå nylig at det kun er 25% sjanse for å få til en vellykket reversjering at en sterilisering.

Mer aner jeg ikke. Lykke til!

PS Ved noen offentlige klinikker er det i dag mulig å ta ut sæd fra testiklen til befruktning i 'offentlig regi', dvs at det ikke koster så mye, men søknad blir vurdert individuelt.

vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...