Gjest tottlå Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Jeg sliter litt. Håper det er noen kloke og vise DOL`ere tilstede som kan hjelpe meg! Spørsmål 1: Lungeødem oppstår på grunn av: a) Høyresidig hjertesvikt b)venstresidig hjertesvikt c)utvikkling av væske i pleurahulen Spørsmål 2: Hvilke tiltak bør iverksettes ved akutt lungeødem? a)beroligende midler, hodet høyt, og surstoff på maske b)Morfin intravenøst, hodet høyt og surstoff på maske c)Vanndrivende intravenøst, surstoff og stabilt sideleie d)Adrenalinintravenøst, surstoff og stabilt sideleie Jeg kommer liksom ikke videre.........???? Hjææææææælp!!!! 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 hva er det du studerer? sykepleie? vernepleie? medisin? 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 hva er det du studerer? sykepleie? vernepleie? medisin? sykepleie 0 Siter
Niobe Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Hjertesvikt. Aner ikke om høyre eller venstre... Behandling: Hodet høyt, vanndrivende, surstoff, og smertestillende injisert i blodet. 0 Siter
Niobe Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 sykepleie Hvilket år? Første, andre, tredje? 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Hjertesvikt. Aner ikke om høyre eller venstre... Behandling: Hodet høyt, vanndrivende, surstoff, og smertestillende injisert i blodet. Tuuuuuusen takk! Du er en engel!!! 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Hvilket år? Første, andre, tredje? første......... studerer du også sykepleien??? 0 Siter
Niobe Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 første......... studerer du også sykepleien??? Niks. Men har en venninne som gjør. Har dog jobbet i hjemmesykepleien som assisstent i noen år... 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Hjertesvikt. Aner ikke om høyre eller venstre... Behandling: Hodet høyt, vanndrivende, surstoff, og smertestillende injisert i blodet. Et spørsmål til: Symptomer på utvikkling av sirkulasjonssvikt er at pasienten a)blek, klam, har høy og svak puls og høyt BT b)blek, kald og klam i huden, har høy og svak puls og lavt BT c)Blek cyanotisk i huden, har lav og svak puls og lavt BT d)cyanotisk i huden, har lav, svak og uregelmessig puls og lavt BT Jeg tror det er .....men ble utrolig usikkker!!!! 0 Siter
Niobe Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Et spørsmål til: Symptomer på utvikkling av sirkulasjonssvikt er at pasienten a)blek, klam, har høy og svak puls og høyt BT b)blek, kald og klam i huden, har høy og svak puls og lavt BT c)Blek cyanotisk i huden, har lav og svak puls og lavt BT d)cyanotisk i huden, har lav, svak og uregelmessig puls og lavt BT Jeg tror det er .....men ble utrolig usikkker!!!! b ja 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Hvilke utdannelse har du??? Siden du svarer så godt på spørsmålene mine??? Bare lurer, altså!!! 0 Siter
Niobe Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Hvilke utdannelse har du??? Siden du svarer så godt på spørsmålene mine??? Bare lurer, altså!!! Hehe, du har bare flaks, for i dag sitter jeg på datarommet vårt og der ligger permen med drit og lort fra jeg jobbet i hjemmesykepleien. Var ufaglært assisstent. 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Hehe, du har bare flaks, for i dag sitter jeg på datarommet vårt og der ligger permen med drit og lort fra jeg jobbet i hjemmesykepleien. Var ufaglært assisstent. Drit og lort??????? Liker du ikke jobben din???? 0 Siter
Niobe Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Drit og lort??????? Liker du ikke jobben din???? Hehe, jo jeg likte det da jeg jobbet der, og permen er nyttig nok den. Men var en smule lei av å jobbe skift da jeg sluttet... Ufaglærte får jo helst bare jobbe lørdagskvelder og andre attraktive vakter 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Hehe, jo jeg likte det da jeg jobbet der, og permen er nyttig nok den. Men var en smule lei av å jobbe skift da jeg sluttet... Ufaglærte får jo helst bare jobbe lørdagskvelder og andre attraktive vakter Jeg synes det er herlig å jobbe skift!!! Det er vel kanskje litt forskjellig hva folk liker best, alt etter hvilke livssituasjon en befinner seg i....... Jaja.....nå hopper jeg under dyna......å leser litt til på eksamen....! 0 Siter
Niobe Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Jeg synes det er herlig å jobbe skift!!! Det er vel kanskje litt forskjellig hva folk liker best, alt etter hvilke livssituasjon en befinner seg i....... Jaja.....nå hopper jeg under dyna......å leser litt til på eksamen....! Joda, helt greit til man får en kjæreste som IKKE jobber skift 0 Siter
Babette Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Tror jeg må be om 50/50. Det er vel ingen vits i å spørre publikum. 0 Siter
Gjest helt seriøs Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Jeg går ut fra at du skal ha en jobb hvor det er nødvendig at du kan disse tingene? Eller har du tenkt å stille spørsmål på DOL da også? Dette er skremmende useriøst. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.