Gjest tottlå Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Jeg går ut fra at du skal ha en jobb hvor det er nødvendig at du kan disse tingene? Eller har du tenkt å stille spørsmål på DOL da også? Dette er skremmende useriøst. Hva for noe???? 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Jeg går ut fra at du skal ha en jobb hvor det er nødvendig at du kan disse tingene? Eller har du tenkt å stille spørsmål på DOL da også? Dette er skremmende useriøst. Jeg blir direkte provosert av innleget ditt! Dersom du virkelig tror at jeg legger inn useriøse innlegg, tar du kraftig feil. 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Jeg går ut fra at du skal ha en jobb hvor det er nødvendig at du kan disse tingene? Eller har du tenkt å stille spørsmål på DOL da også? Dette er skremmende useriøst. Du må da pokker svare for deg, når du slenger ut slike påstander!!!!! 0 Siter
Gjest helt seriøs Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Du må da pokker svare for deg, når du slenger ut slike påstander!!!!! Jeg logget av og så ikke svarene dine. Nå har jeg lest dem. Hva er det du spør meg om i de tre innleggene? 0 Siter
Gjest gidder ikke legge meg ut med alle fintfølende her Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Du må da pokker svare for deg, når du slenger ut slike påstander!!!!! Du må da tåle at noen reagerer på at du ber om fasit på dette? Jeg vil betakke meg for å bli behandlet av en sykepleier som ikke KAN faget sitt selv, men må logge seg på internett og be om hjelp fra anonyme DOLere som kanskje kan svaret... Du burde slå opp i læreboka og sette deg inn i stoffet så du forstår det selv. Og ja, jeg er så feig at jeg skriver dette anonymt, siden jeg vet det er mange hårsåre her... 0 Siter
cecily Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Altså.... *tenke* ... det er to kretsløp i kroppen, det store og det lille. Venstre hjertekammer sørger for at det blir pumpet oksygenrikt blod ut i kroppen, mens det høyre hjertekammeret pumper oksygenfattig blod til lungene. Det må alltid bli pumpet samme volum i de to kretsløpene, eller så hoper det seg opp blod et eller annet sted. Dersom høyre hjertekammer pumper masse oksygenfattig blod til lungene, men venstre hjertekammer ikke klarer å ta unna for alt blodet, så vil det hope seg opp masse ekstra blod i lungene. Det hydrostatiske trykket i lungekapillærene vil stige drastisk og da vil også væskemengden i lungevevet øke = lungeødem. Dette vil føre til mindre elastisitet og det vil bli langt tyngre å puste. Ved alvorlig grad kan væsken bryte ut i alveolene og en har da vann i lungene. Dvs at venstresidig hjertesvikt kan gi lungeødem. You see? 0 Siter
Ade|ina Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Tror jeg må be om 50/50. Det er vel ingen vits i å spørre publikum. Hehe, det er skikkelig fres i deg for tiden Babette :-) 0 Siter
Ade|ina Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Du er vel ikke i samme klassen som hun jeg kjenner til vel. Snart ferdig sykepleier, også visste hun ikke hvor mandlene sitter. Utrolig - strøk til jul i medisin og står bare så vidt det er ellers. Jeg er ikke den som skrev anonym her altså - bare så det er sagt. Men åkke som, du må lese jente, for dette må du kunne vet du. Jeg er ikke slem med deg altså, så ingen grunn til å fyre seg opp :-) 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Du er vel ikke i samme klassen som hun jeg kjenner til vel. Snart ferdig sykepleier, også visste hun ikke hvor mandlene sitter. Utrolig - strøk til jul i medisin og står bare så vidt det er ellers. Jeg er ikke den som skrev anonym her altså - bare så det er sagt. Men åkke som, du må lese jente, for dette må du kunne vet du. Jeg er ikke slem med deg altså, så ingen grunn til å fyre seg opp :-) Jeg går første året, å jeg vet himmla godt hvor mandlene ligger! Det er en avkryssningsoppgave vi har, og alternativene er så like, at jeg kommer i tvil, noen ganger! 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Altså.... *tenke* ... det er to kretsløp i kroppen, det store og det lille. Venstre hjertekammer sørger for at det blir pumpet oksygenrikt blod ut i kroppen, mens det høyre hjertekammeret pumper oksygenfattig blod til lungene. Det må alltid bli pumpet samme volum i de to kretsløpene, eller så hoper det seg opp blod et eller annet sted. Dersom høyre hjertekammer pumper masse oksygenfattig blod til lungene, men venstre hjertekammer ikke klarer å ta unna for alt blodet, så vil det hope seg opp masse ekstra blod i lungene. Det hydrostatiske trykket i lungekapillærene vil stige drastisk og da vil også væskemengden i lungevevet øke = lungeødem. Dette vil føre til mindre elastisitet og det vil bli langt tyngre å puste. Ved alvorlig grad kan væsken bryte ut i alveolene og en har da vann i lungene. Dvs at venstresidig hjertesvikt kan gi lungeødem. You see? Det er slik jeg også tenker, men siden det er så mange like alternativ, kommer jeg av og til i tvil..... You see????? 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Du må da tåle at noen reagerer på at du ber om fasit på dette? Jeg vil betakke meg for å bli behandlet av en sykepleier som ikke KAN faget sitt selv, men må logge seg på internett og be om hjelp fra anonyme DOLere som kanskje kan svaret... Du burde slå opp i læreboka og sette deg inn i stoffet så du forstår det selv. Og ja, jeg er så feig at jeg skriver dette anonymt, siden jeg vet det er mange hårsåre her... OK! Greit at du er så "feig" at du ikke skriver under her. For det første så er jeg ingen hårsår person....tror jeg For det andre, er jeg langt fra ferdig utdannet sykepleier, jeg går første året! For det tredje, kan gud å hver mann komme i tvil av de alterntivene som jeg har på oppgavene mine.....! Er det ikke lov å komme i tvil, da??? Den beste sykepleier kommer til å med i tvil, og da er det vel kanskje lurt å søke etter svar og hjelp fra andre????? Men jeg skal ikke begynne å legge meg opp i hva du mener om meg og mine tråder. Jeg vet selv hva jeg kan ig ikke! 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Jeg logget av og så ikke svarene dine. Nå har jeg lest dem. Hva er det du spør meg om i de tre innleggene? Jeg ble i grunnen litt pissed off, bare! Unskuld! Men det jeg lurer på er: hvorfor påstår du at innlegget mitt er useriøst??? Ja, jeg er student, første året......jeg er i en læresituasjon, og er laaaaaangt fra ferdig utdannet. Jeg syntes ikke det var rart i det hele tatt å legge ut oppgaven min, som faktisk er seriøs, på DOL! Dersom du synes det, respekterer jeg det, men ikke kom å påstå at innlegget mitt er useriøst..... uten at du vet det! OK? 0 Siter
cecily Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Det er slik jeg også tenker, men siden det er så mange like alternativ, kommer jeg av og til i tvil..... You see????? Nope, for det er stor forskjell på høyre og venstre. *kjefte litt* Skal en ikke få et lite takk en gang? Nehei, nei *snurt* 0 Siter
Gjest helt seriøst Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Jeg ble i grunnen litt pissed off, bare! Unskuld! Men det jeg lurer på er: hvorfor påstår du at innlegget mitt er useriøst??? Ja, jeg er student, første året......jeg er i en læresituasjon, og er laaaaaangt fra ferdig utdannet. Jeg syntes ikke det var rart i det hele tatt å legge ut oppgaven min, som faktisk er seriøs, på DOL! Dersom du synes det, respekterer jeg det, men ikke kom å påstå at innlegget mitt er useriøst..... uten at du vet det! OK? Vel, "pissed off" var det jeg også ble. En sykepleier må kunne faget sitt. Det at du går på førsteåret har ingen betydning - når skal du lære deg førsteårspensum? Skal du lese både første- og andreåret neste år? Det er ikke innlegget ditt som er useriøst, det er din holdning til studiene dine som trenger å justeres. 0 Siter
Niobe Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Vel, "pissed off" var det jeg også ble. En sykepleier må kunne faget sitt. Det at du går på førsteåret har ingen betydning - når skal du lære deg førsteårspensum? Skal du lese både første- og andreåret neste år? Det er ikke innlegget ditt som er useriøst, det er din holdning til studiene dine som trenger å justeres. Tror ikke akkurat det er uvanlig å ty til internett i skolesammeheng... Måtte du hogge svarene inn i steintavler da du studerte? 0 Siter
Gjest helt seriøst Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Tror ikke akkurat det er uvanlig å ty til internett i skolesammeheng... Måtte du hogge svarene inn i steintavler da du studerte? Bare under eksamener. (Notatene ble gjort i kileskrift på leirtavler.) 0 Siter
Niobe Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Bare under eksamener. (Notatene ble gjort i kileskrift på leirtavler.) Ah, ja da skjønner jeg den bitre tonen din! En eksamen tok vel fort et par ukers tid da. 0 Siter
Ade|ina Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Jeg går første året, å jeg vet himmla godt hvor mandlene ligger! Det er en avkryssningsoppgave vi har, og alternativene er så like, at jeg kommer i tvil, noen ganger! "Det er en avkryssningsoppgave vi har, og alternativene er så like, at jeg kommer i tvil, noen ganger!" Like? Vel vel, jeg tror du burde bruke tiden din på bøker (helst), og med det samme du er innpå, søke på andre steder på nettet. Kan da være glupe folk her, det er ikke det jeg sier, men det blir feil å få svaret av andre rett i fanget, istedenfor å jobbe for det selv. Meningen er jo at du skal kunne dette 100% og ikke krysse i hytt og pine. Det er mennesker du etterhvert skal jobbe med vet du. Forlanger ikke at du skal kunne alt første året - bevares, men det er ingen fordel å ligge etter heller. Nei, jeg er ikke moren din :-) 0 Siter
Gjest helt seriøst Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Ah, ja da skjønner jeg den bitre tonen din! En eksamen tok vel fort et par ukers tid da. Kanskje du har rett i at jeg er bitter. Jeg har mistet nære på grunn av inkompetente sykepleiere, og liker ikke å se holdningene som vises i denne tråden. 0 Siter
cecily Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Kanskje du har rett i at jeg er bitter. Jeg har mistet nære på grunn av inkompetente sykepleiere, og liker ikke å se holdningene som vises i denne tråden. Hvilke holdninger? Det er da lov å spørre om hjelp. Hadde det vært bedre å spørre en i klassen? Hva er i tilfelle forskjellen? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.