Gå til innhold

Usikker og frustrert...

Anbefalte innlegg

For å gjøre en lang historie kort...

Mann er i etablert forhold, men møter en ny kvinne han fatter interesse for. Innleder et følelsesmessig forhold basert på kommunikasjon(ikke fysisk intimitet). Dette varer i seks måneder inntil han flytter fra henne. Kvinne tror kysten er klar, og de innleder fysisk nærhet. Så får han nerver og går tilbake, for forholdet var visst ikke helt avsluttet allikevel.

Kvinne nummer to forteller denne kvinnen om forholdet hun har hatt til denne mannen i over et halvt år, og kvinnen går derfor fra han, uten å se seg tilbake.

Han tar så kontakt med kvinne nummer to etter at han har blitt fly forbanna fordi hun fortalte om sidespranget hans.

Hva vil han..?? Den andre kvinnen merker at hun fremdeles har følelser for han, men problemer med å stole på han.

Det skal være sagt at tonen var veldig hyggelig det halve året uten tegn til forsøk på å innlede fysisk nærhet fra hans side.

Vil dere si at denne kvinnen er en tanke naiv hvis hun lar seg involvere med denne mannen igjen, eller kan det være kjærlighet..??

Jeg håper noen av dere har mulighet til å belyse det litt objektivt for meg da jeg selv sitter midt i det..

Mvh

- StiTo -

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/175044-usikker-og-frustrert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BroBroBrille

Jeg skjønte ikke hendelsesforløpet. Kvinne 1 og kvinne 2 og denne kvinnen og den andre kvinnen. Hvis mannen hadde forlatt sin samboer/kone, var det vel ikke et sidesprang i det halve året? Og kvinne 2, hvilke motiv hadde hun for å fortelle om forholdet om ikke nettopp at kvinne 1 skulle forlate ham slik at han kunne komme tilbake til henne. Eller? Om det er kjærlighet eller ikke, kan ikke vi vite. mannen virker som er mest glad i sin kone/samboer, men siden hun har gått, kanskje han tar til takke med den andre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/175044-usikker-og-frustrert/#findComment-1163563
Del på andre sider

Som mann vil jeg hevde følgende:

Hadde han ikke gått tilbake, kunne det kanskje vært kjærlighet.

Så lenge han gikk tilbake, og først vil ha nummer 2 når nummer 1 kaster ham ut, er det neppe kjærlighet.

Først og fremst fordi det er veldig tydelig at mannen -ikke- er ferdig med tidligere forhold.

I beste fall vil jeg anta at mannen har pleid en forelskelse med nummer 2 her, og muligens fortapt seg så i den drømmen at han har trodd og gitt uttrykk for at dette er kjærlighet.

Uansett - kvinne nummer 2 her bør ikke innlede noe forhold med mannen på lang tid; med mindre hun er villig til å hjelpe ham med å bli ferdig med tidligere forhold - med alt det medfører av frustrasjoner.

Og ikke minst den usikkerhet man i den perioden vil ha med henhold til om mannens forelskelse faktisk vil kunne utvikle seg til å bli kjærlighet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/175044-usikker-og-frustrert/#findComment-1163598
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...