Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har termin den 6 februar,og

jordmoren min sier at hun tror barnet vil komme før den tid,siden jeg er moden,har 2cm åpning og alt er klart.

Hun fåreslo at hun kunne prøve å masere livmortappen?(løsnet hinner som hun skrev i rapporten)

får å få fødselen i gang,men det skjeddde ingenting.

Er det noe annet en kan gjøre for å få det hele i gang,jeg vet at det kan hjelpe med sex,men det gjør det heller ikke.

Håper dere kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17506-f%C3%A5-f%C3%B8dselen-i-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg skjønner ikke helt at det er noe å stresse med. Du er ennå ikke kommet til termindato, og hele kroppen må være innstilt på fødsel, før noe kommer til å skje. Det er et utrolig samspill mellom mor og barn som skal til får å fødselen i gang, og de fleste som har prøvd å provosere fram fødselen, har opplevd at det ikke lar seg gjøre. Min erfaring er at man kun erter på seg en del maserier, som ikke fører til noe som helst annet enn fårlig nattesøvn og unødvendige smerter. Når du selv begynner å føle at noe skjer, kan du og din partner ha samleie, hvis dere ønsker det. Man vet at sæden inneholder et hormon som kan virke rifremkallende og støtene fra penis kan sette i gang reaksjoner som kan sette i gang fødselen. Jeg synes du skal bruke tiden fremover til å få nok hvile og søvn. Det er rugetiden du er inne i nå, og ikke tiden for å stresse med noe som helt sikkert kommer når alt er modent for det. Lykke til.

Trine Endsjø, jordmor

Jeg skjønner ikke helt at det er noe å stresse med. Du er ennå ikke kommet til termindato, og hele kroppen må være innstilt på fødsel, før noe kommer til å skje. Det er et utrolig samspill mellom mor og barn som skal til får å fødselen i gang, og de fleste som har prøvd å provosere fram fødselen, har opplevd at det ikke lar seg gjøre. Min erfaring er at man kun erter på seg en del maserier, som ikke fører til noe som helst annet enn fårlig nattesøvn og unødvendige smerter. Når du selv begynner å føle at noe skjer, kan du og din partner ha samleie, hvis dere ønsker det. Man vet at sæden inneholder et hormon som kan virke rifremkallende og støtene fra penis kan sette i gang reaksjoner som kan sette i gang fødselen. Jeg synes du skal bruke tiden fremover til å få nok hvile og søvn. Det er rugetiden du er inne i nå, og ikke tiden for å stresse med noe som helt sikkert kommer når alt er modent for det. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...