Gå til innhold

Revnet i underliv.. Hjelp

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har klart å få en rift "mellom hullene" i underlivet. Har aldri hørt om dette før, og kan ikke forstå at det skal være så skjørt der nede. Har ikke gjort noen ville sprell, det må ha kommet med vanlig sengeaktiviteter :)

Ringte min lokale helsestasjon, og de sa jeg måtte bruke sårsalve og soppsalve i tilfelle det ble irritert pga dette. Nå er selve riften borte (etter smøring og 10 dager avholdenhet), men det er fremdeles utrolig skjørt. Føler det kommer til å bli rift igjen med en gang jeg blir "aktiv" igjen uansett. Kommer dette noen gang til å gå over? Hvor lenge må jeg evt vente? Takker for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/175079-revnet-i-underliv-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei,

Hmm...når du sier revnet, mener du da virkelig REVNET (au!), eller et overfladisk sår tvers over perineum..?

Hehe, mer en fleng, en rift i den tynne huden mellom "hullene". Vet ikke hva det heter på fagspråk :)

Men det skaper hvertfall store problemer.. Jeg kan godt vente med å være "aktiv" (selv om det er vanskelig...) bare jeg vet hvor lenge, eller om det er noe annet jeg kan gjøre..

Ingen andre som har opplevd dette?

Gjest trultemor24

Hehe, mer en fleng, en rift i den tynne huden mellom "hullene". Vet ikke hva det heter på fagspråk :)

Men det skaper hvertfall store problemer.. Jeg kan godt vente med å være "aktiv" (selv om det er vanskelig...) bare jeg vet hvor lenge, eller om det er noe annet jeg kan gjøre..

Ingen andre som har opplevd dette?

Jeg vet ikke helt hva du mener med "mellom hullene", men jeg har selv opplevd å revne mellom ytre og indre kjønnslepper, dette etter sengeaktiviteter. Vet ikke om det er vanlig å ha så skjør hud her, men jeg har det hvertfall. r en stund siden nå, så det kan jo hende at det var noe hormonellt akkurat da, eller noe jeg mangla i matveien. Gud vet, men vondt er det.

Jeg vet ikke helt hva du mener med "mellom hullene", men jeg har selv opplevd å revne mellom ytre og indre kjønnslepper, dette etter sengeaktiviteter. Vet ikke om det er vanlig å ha så skjør hud her, men jeg har det hvertfall. r en stund siden nå, så det kan jo hende at det var noe hormonellt akkurat da, eller noe jeg mangla i matveien. Gud vet, men vondt er det.

Prøvde å si vagina inngang og endetarm utgang på en diskre måte, hehe :)

Altså huden mellom hullene.. Hvor lenge må jeg vente tro? Gror dette av seg selv eller trenger jeg en slags salve?

Prøvde å si vagina inngang og endetarm utgang på en diskre måte, hehe :)

Altså huden mellom hullene.. Hvor lenge må jeg vente tro? Gror dette av seg selv eller trenger jeg en slags salve?

Jeg hadde en del sår og rifter etter en fødsel. Legen smurte på noe som fikk sårene til å gro raskere. Aner ikke hva det heter, men det funka i allefall.

Annonse

Jeg hadde en del sår og rifter etter en fødsel. Legen smurte på noe som fikk sårene til å gro raskere. Aner ikke hva det heter, men det funka i allefall.

Takk for det :) Skal ta kontakt igjen med legen å høre.

"trultemor24", hvordan gikk det med dine rifter?

Gjest trultemor24

Takk for det :) Skal ta kontakt igjen med legen å høre.

"trultemor24", hvordan gikk det med dine rifter?

Jeg venta et par dager så var dt greit igjen. Men sprakk jo opp igjen ved neste samleie, men har ikke hatt dette problemet på lenge nå. Vet ikke hva som var galt med meg jeg. Kanskje det ble for mye friksjon rett og slett, har vært flinke med glidemiddel. Jeg fikk jo sopp også vet du pga dette, så jeg var jo evig plaga en stund. Stakkars samboeren min, enten så hadde jeg sopp eller så var jeg revna. Han var passelig fortvila en stund. Men som sagt, bra nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...