Gjest anonymus Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 jeg er litt lei meg pga typen nå... sendte han en fin melding tidligere idag, og fikk bare et takk til svar,,,,hadde egentlig ventet å fått noe fint tilbake og... men neida...ikke noe hele dagen.. jeg prøver fortelle han hvor glad jeg er i han osv, men når han bare sier at han er glad i meg, men nesten aldri sier noe annet enn det( han sier jo jeg er sexy ol.), føler jeg at jeg sier men aldri får det samme tilbake...vi har jo ikke vært sammen i over et år ennå, så jeg føler kanskje at det burde være litt mer god prat mellom oss... dette får meg til å tenke en del, og nå er jeg bare lei meg. han har fått meg til å vurdere forholdet, pga.flere ting, ikke disse "bagatellene" med ord, men det er så mye annet....som ikke er verd å nevne da han sitter mye på dol for tiden...men som oftest når jeg prater om noe begynner han bare prate om andre ting, eller ikke høre etter...denne tendensen ser jeg når han prater med andre og... alle syns han er så kjekk, og mamma liker han veldig godt..det gjør det så vansklig..for jeg er utrolig, vanvittig glad i han, men føler det er ett eller annet .,,,noe jeg kanskje burde sett som jeg ikke ser?uansett...jeg er bare litt fortvilet nå. dette er vel kanskje et hint til han da...hehe... ellers er han kjempekjekk, men føler athan er litt lei kanskje? og det er ikke noe koslig.... men men,får vel bare se hvordan det går... måtte bare "lufte" ut litt her jeg.. klem=) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175091-lei-meg-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
trissie Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Det eneste som kan skape skuffelse, hva er det? Jo, det er forventninger! Dess mer jeg forventer og forutser av reaksjoner, dess større mulighet for skuffelse. Så glemmer vi også at den andre ikke er meg... Jeg vet hvordan jeg ville ha reagert på en slik melding, en kos eller oppmerksomhet. Ikke sant? Dermed skaper jeg meg selv en forventning om at den andre skal reagere likt... Men mannen min er ikke helt lik meg, men reagerer utfra sine egne forutsetninger. Bør de være noe mindre viktige og gode? Nei, bare annerledes! Det er den som både forstår og aksepterer forksjellene som klarer å unngå å gå rundt og bli skuffet. Jeg har vært nødt til å lære meg hans naturlige reaksjonsformer, ikke forsøke å forandre han til å bli lik meg. Klarer du ikke dette, blir det fristende å si at dere vokser fra hverandre. Sannheten er en helt annen, nemlig at vi verdsetter våre egne måter å være på som bedre. Kanskje noe å tenkte på? Først når jeg skrudde ned mine egne forventninger, innså jeg hvor spennende mannen min egentlig er. Fordi mange av hans små særheter er både pussige og morsomme. Spesielt når jeg gjør noe som er uventet for han, og ikke helt i MITT vanlige mønster, da blir det morsomt. Ikke verdsett dine egne måter å gjøre ting på som bedre, for da skaper du deg skuffelser slik du beskriver og avslører selv. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175091-lei-meg-n%C3%A5/#findComment-1164127 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest beinlausen Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hvorfor maser du ommatt og ommatt om at han er så kjekk? 17 år? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175091-lei-meg-n%C3%A5/#findComment-1164144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trissie Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hvorfor maser du ommatt og ommatt om at han er så kjekk? 17 år? Tenkte jeg skulle la vær å kommentere akkurat det du gjør, for ikke å skape mer forvirring for jenta… Men du har rett. Det er veldig sannsynlig at ganske stor usikkerhet og lav selvtillit forsterker problemet med å forvente altfor mye av oppmerksomhet. Og dette sier jeg ikke for annet enn å oppmuntre henne til å være litt mer fornøyd med seg selv. For det er det som er forutsetningen for at hun skal være litt mer fornøyd med hans væremåte. Hun må bare tro på at hennes egne utspill og handlinger overfor han er gode nok, og ikke alltid bedømme sine egne handlinger ut fra hans reaksjoner. Og i hvert fall ikke med referanser til hva HUN mener er riktig respons. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175091-lei-meg-n%C3%A5/#findComment-1164162 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Tror du er usikker på forholdet av helt andre grunner enn at du ikke får tilbakemelding sånn som du ønsker. I jakten på signaler om at han er lei av deg, dissekerer du hver minste hendelse. Slutt med det, finn ut hva som egentlig plager deg og fortell ham det :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175091-lei-meg-n%C3%A5/#findComment-1164193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lara_c_22 Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 hei. her kjenner jeg meg litt igjen. jeg forventer vel egentlig at typen skal være slik som jeg er, og at han skal gjøre det samme som meg... men han er ikke slik...alle er forskjellige når det kommer til ord og klemmer/kos, og jeg må si jeg er ganske enig med trissie. man må bare godta at man er ulike, og ikke tenke negativt hvis man tror det er noe... (noe jeg vet jeg har lett for....) men lykke til =) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175091-lei-meg-n%C3%A5/#findComment-1164208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Det eneste som kan skape skuffelse, hva er det? Jo, det er forventninger! Dess mer jeg forventer og forutser av reaksjoner, dess større mulighet for skuffelse. Så glemmer vi også at den andre ikke er meg... Jeg vet hvordan jeg ville ha reagert på en slik melding, en kos eller oppmerksomhet. Ikke sant? Dermed skaper jeg meg selv en forventning om at den andre skal reagere likt... Men mannen min er ikke helt lik meg, men reagerer utfra sine egne forutsetninger. Bør de være noe mindre viktige og gode? Nei, bare annerledes! Det er den som både forstår og aksepterer forksjellene som klarer å unngå å gå rundt og bli skuffet. Jeg har vært nødt til å lære meg hans naturlige reaksjonsformer, ikke forsøke å forandre han til å bli lik meg. Klarer du ikke dette, blir det fristende å si at dere vokser fra hverandre. Sannheten er en helt annen, nemlig at vi verdsetter våre egne måter å være på som bedre. Kanskje noe å tenkte på? Først når jeg skrudde ned mine egne forventninger, innså jeg hvor spennende mannen min egentlig er. Fordi mange av hans små særheter er både pussige og morsomme. Spesielt når jeg gjør noe som er uventet for han, og ikke helt i MITT vanlige mønster, da blir det morsomt. Ikke verdsett dine egne måter å gjøre ting på som bedre, for da skaper du deg skuffelser slik du beskriver og avslører selv. Lykke til. Som om jeg skulle sagt det selv. Utrolig bra skrevet. Fint at noen kvinner har denne selvinnsikten og skjønner at menn og kvinner er forskjellige og at kvinners måte å være på ikke er mer riktig enn menns. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175091-lei-meg-n%C3%A5/#findComment-1164346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trissie Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Som om jeg skulle sagt det selv. Utrolig bra skrevet. Fint at noen kvinner har denne selvinnsikten og skjønner at menn og kvinner er forskjellige og at kvinners måte å være på ikke er mer riktig enn menns. Tusen takk *rødme*! Men jeg har bestemt meg for å prøve snu trenden i dette forumet som viser at vi kvinner alltid er noen "synes syn på meg selv kvinner" "menn er ufølsomme og utro" "vi har de riktigste holdningene kvinner" osv… Egoisme-kvinne var jeg lenge nok! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175091-lei-meg-n%C3%A5/#findComment-1164408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.