Gå til innhold

Voldsomme tannsmerter

Anbefalte innlegg

Med jevne mellomrom får jeg "smerteanfall" som oppleves som en slags forsterket ising i tennene - i alle tennene på en gang. Det varer gjerne en times tid. Lite eller ingenting hjelper mot smertene.

Har noen vært borti noe liknende/ har noen ide om hva dette er? Og ikke minst - hva kan hjelpe???

Alle innspill motas med takk

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/175189-voldsomme-tannsmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være en overømfintlig nerve kanskje?

Tips når det står på er ibux og paracet i kombinasjon. De to er helt trygg å ta sammen og har veldig god smertestillende effekt sammen. Spesielt ibux'en. Men hver av de to har sine positive egenskaper.

Kan knakje være lur tå gå til tannlegen å få sjekket om der er noe galt han kan fikse enkelt. Dumt å gå med slikt ubehag til ingen nytte.

God bedring.

Kan det være en overømfintlig nerve kanskje?

Tips når det står på er ibux og paracet i kombinasjon. De to er helt trygg å ta sammen og har veldig god smertestillende effekt sammen. Spesielt ibux'en. Men hver av de to har sine positive egenskaper.

Kan knakje være lur tå gå til tannlegen å få sjekket om der er noe galt han kan fikse enkelt. Dumt å gå med slikt ubehag til ingen nytte.

God bedring.

Takk for ditt svar:)

"Smerter i alle tennene på en gang har sjelden sitt opphav i tennene" sa tannlegen min og trakk på skuldrene.. og la dermed temaet dødt... :-s

Ibux og paracet sammen var et godt tips - dessverre kan jeg ikke bruke ibux eller liknende medikamenter.

Vet du noe mer om slike overømfintlige nerver, som du nevner?

mvh

Hei!

Hm, i alle tennene på én gang sier du? Rart om det er nerver også da, siden nervene møtes på midten..

Jepp - alle på en gang... noe sterkere i underkjeven enn overkjeven...

Hadde det stemt bedre med inntak av varm/ kald mat og drikke ville jeg harakterisert det som kraftig ising.

Skjønner ikke helt hva dette kan være...

mvh

Takk for ditt svar:)

"Smerter i alle tennene på en gang har sjelden sitt opphav i tennene" sa tannlegen min og trakk på skuldrene.. og la dermed temaet dødt... :-s

Ibux og paracet sammen var et godt tips - dessverre kan jeg ikke bruke ibux eller liknende medikamenter.

Vet du noe mer om slike overømfintlige nerver, som du nevner?

mvh

Fint lite egentlig. Var plaget med overømfintlig nerve i overkjeven en stund. Tannlegen mente dette kom av flere dype fyllinger. Plagene mine kom og gikk og da var der ingenting å gjøre med det. Men, dersom de ble konstante burde det muligens gjøres noe.

Det hører med til historien at jeg har store kjeveleddsprolemer også da og at plagene mest sannsynlig har kommet derfra, ikke fra tennene.

Kanskje du kan ha effekt av akupunktur? Når jeg tenker meg om hadde jeg nemlig veldig god effekt av akupressur. Trykte på spesielle punkter når smertene kom og etter en liten stund avtok de faktisk, utrolig men sant.

Lykke til og god bedring

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...