Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri sagt at HAN skriver "tull og pisspreik", jeg skrev at han ofte bruker de betegnelsene om det ANDRE skriver.

"eg skrev at han ofte bruker de betegnelsene om det ANDRE skriver."

Tja. La oss ta et eksempel fra ovenfor. Her sier noen noe om smak på sperm etc. i forhold til hva man spiser. Så konmmer det en sopp og presterer å si noe slikt som at "det er tull at det har noen sammenheng". Slikt er pisspreik, og når noen presenterer slikt i ramme alvor, og ikke engang forsøker å støtte det med et eneste argument, da er det på sin plass å fortelle vedkommende at det er "pisspreik". Man trenger ikke nødvendigvis bruke det ordet, men folk som kun ser verden i sitt eget bilde vil neppe reagere forskjellig på ordbruk.

"............................"

Fortsetter under...

• Svar 197
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

51

• ShitDiddelyDo

21

• cecily

19

• huufsa

13

Mest aktive i denne tråden

Gjest For en tanke

Virkelig? Må han det?

Høres litt sært ut, syns jeg.

Ok. Jeg liker ikke mine egne safter. Og han liker ikke sine egne. Men begge liker hverandres. Ser ikke poenget med at man absolutt må få i seg egne safter.

Men for all del, smaken er som baken, den er delt.

Gjest liker ikke kverrulanter

Hissig og sur?

Tror da det er helt andre som er hissige og sure, jeg.

Prozak svare både fornuftig og reflektert her inne, og evner å diskutere saklig istedenfor å hisse seg opp.

Nå vet jeg godt at Prozak ikke trenger noen til å forsvare seg, jeg ville bare opplyse deg om at vi er flere som syns han svarer både saklig og bra.

Joda, hvis du liker den typen så:) Syntes bare det ble litt mye kverrulering rundt bagateller. Men noen liker jo det også.

Ok. Jeg liker ikke mine egne safter. Og han liker ikke sine egne. Men begge liker hverandres. Ser ikke poenget med at man absolutt må få i seg egne safter.

Men for all del, smaken er som baken, den er delt.

Ja ja, bra at ikke alle er like, da. :)

"Men for all del, smaken er som baken, den er delt. "

Og godt er det ;)

Annonse

Gjest ja, sannelig

Du trenger ikke å vikle deg inn i noen som helst "forklaringer". Det har ingen hensikt. Jeg skjønner alldeles utmerket hva du skriver i alle tråder. Det er TONEN, og de sure oppstøtene, som jeg har lagt merke til. Det er sikkert andre kranglevorne her inne også, men de har vel kanskje ikke så høy innleggsfrekvens enn deg, og "synes" derfor ikke så godt.

Men mange diskusjonssider på internett ØNSKER også en debattkultur på grensen til anarki, for å få blest. Hegnar Online og VD Diskuter er et gode eksempler på det.

Case closed.

Tiltredes.

Gjest neiDuSierikkeDet

Du trenger ikke å vikle deg inn i noen som helst "forklaringer". Det har ingen hensikt. Jeg skjønner alldeles utmerket hva du skriver i alle tråder. Det er TONEN, og de sure oppstøtene, som jeg har lagt merke til. Det er sikkert andre kranglevorne her inne også, men de har vel kanskje ikke så høy innleggsfrekvens enn deg, og "synes" derfor ikke så godt.

Men mange diskusjonssider på internett ØNSKER også en debattkultur på grensen til anarki, for å få blest. Hegnar Online og VD Diskuter er et gode eksempler på det.

Case closed.

Har dette blitt en prestisjesak for Prozak? Hans enorme engasjement i denne tråden får en jo til å lure. ;)

Men kranglingen og korrigeringen av andre må jo GI deg noe? Hvis det er så innlysende at de du kakker på bare skriver tull og pisspreik(uttrykk du liker å bemøte folk med), så kan vel innleggene stå der ubesvart? Alle SER jo at mye av det de skriver er harmløst "tull og pisspreik"?

Det du driver med, forsurer jo tonen i trådene ytterligere?

Jeg ser det sånn at det du sier må snus rundt;

Det er kanskje andre som 'kakker' på han? Og han har da rett til å korrigere dette og forsvare meningene sine?

Forøvrig er jeg helt enig i det amber sun skriver et par innlegg over her...

Gjest KariKruskakli

"Men hvorfor har han en så aggressiv holdning, og så aggressive uttalelser, selv for den minste filleting?"

Når folk enten misforstår og feiltolker med vitende vilje, kun med krangel for øye - eller ser en stol og innbiller seg at det er en bil, fordi det har de alltid blitt fortalt - så er det lett å bli litt hissig i tonen. Det betyr ikke at det er noe som helst agressjon som ligger bak.

Denne diskusjonen begynte med at en person insisterte på at jeg mente noe annet enn det jeg hadde skrevet (og som jeg mente), og kranglet villt på det. Så kom en eller to andre og sluttet seg til tulballet, mot enhver normal intelligens bedre vitende. Så kommer det en del andre tulleinnlegg, folk som drar egne meninger ut av løse luften og plasserer dem på andre etc. Så kommer du og sier at JEG krangler? Ja, jeg bryr meg lite om å svare pent og høflig på bevisst tull.

"..........................."

Hvis folk har en annen tolkning enn deg, betyr ikke det at de feiltolker, men tolker annerledes.

Hvis folk har en annen tolkning enn deg, betyr ikke det at de feiltolker, men tolker annerledes.

"Hvis folk har en annen tolkning enn deg, betyr ikke det at de feiltolker, men tolker annerledes."

Hvis jeg skriver noe som er språklig "straight", og noen feiltolker det, så feiltolker de det. Og det jeg skrev i utg.punktet var ikke diffust. Men vi er tilbake til dette med at hvis man vil dikte opp egne meninger og legge på andre, så får man det som regel til.

Joda, hvis du liker den typen så:) Syntes bare det ble litt mye kverrulering rundt bagateller. Men noen liker jo det også.

"Syntes bare det ble litt mye kverrulering rundt bagateller"

Men hvem er det som kverulerer? Når noen dikter opp egne meninger og legger de på meg, er det da kverulering når jeg protesterer på dette? Hvis du mener ja, så må jeg desverre anbefale deg å skaffe en ordbok.

De to som var ute etter å "ta" meg i denne tråden VILLE misforstå, med krangling som eneste mål. Altså - krangling/diskutering uten mål og mening. DET er kverulering.

"............................"

Annonse

Jeg ser det sånn at det du sier må snus rundt;

Det er kanskje andre som 'kakker' på han? Og han har da rett til å korrigere dette og forsvare meningene sine?

Forøvrig er jeg helt enig i det amber sun skriver et par innlegg over her...

Jeg har for lenge siden skjønt at det er noen få individer som ønsker å "ta" meg her inne. Kanskje det er på tide at jeg ignorer de? :-)

".............................."

Har dette blitt en prestisjesak for Prozak? Hans enorme engasjement i denne tråden får en jo til å lure. ;)

"Har dette blitt en prestisjesak for Prozak? Hans enorme engasjement i denne tråden får en jo til å lure. ;)"

Tja...hvis du hadde giddet å lese tråde, så hadde du vel sett at det ikke er saken som har blitt tema her? Det er klart jeg engasjerer meg når noen forsøker seg på en elendig gjennomført svertekampanje.

Jeg har for lenge siden skjønt at det er noen få individer som ønsker å "ta" meg her inne. Kanskje det er på tide at jeg ignorer de? :-)

".............................."

Ja, det er nok like greit å ignorere dem. Jeg skjønner ikke hvorfor du blir beskyldt for å krangle og kverulere.

Det finnes mange eksempler på at du har holdt deg rolig og saklig, mens andre debattanter har skjelt og smelt rundt øra på deg. Jeg har aldri sett deg hisse deg opp.

ShitDiddelyDo

"Har dette blitt en prestisjesak for Prozak? Hans enorme engasjement i denne tråden får en jo til å lure. ;)"

Tja...hvis du hadde giddet å lese tråde, så hadde du vel sett at det ikke er saken som har blitt tema her? Det er klart jeg engasjerer meg når noen forsøker seg på en elendig gjennomført svertekampanje.

Det er enkelte som åpenbart ikke liker at en del debattanter taler fritt hva sex angår. Svarer man på sexspørsmål er jo det - selvsagt - ensbetydende med at man selv forsøker å framstå som en sexgud.

Og den slags er ikke populært.

Ja, det er nok like greit å ignorere dem. Jeg skjønner ikke hvorfor du blir beskyldt for å krangle og kverulere.

Det finnes mange eksempler på at du har holdt deg rolig og saklig, mens andre debattanter har skjelt og smelt rundt øra på deg. Jeg har aldri sett deg hisse deg opp.

Takk for det, kjære :-) Men joda - jeg hisser meg nok opp selv innimellom også - jeg er like menneskelig som alle andre (tror jeg)

"..............................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...