Gå til innhold

Abortdebatten/vegetarianer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alle kaller ikke en 15åring som er voldtatt av bestefaren sin for en morder. Hva slags påstand er dette egentlig. Jeg håper da virkelig at ingen kaller dem som tar abort for mordere. Det å snakke om oss som spiser kjøtt for mordere er vanvittig også, og har ingen sammenheng her.

Å snakke om meg som mangfoldig morder fordi jeg er for fri abort, og spiser kjøtt fraber jeg meg.

Okey. Men de som i vertfall mener at abort er mord, må vel mene det samme om slakt? man dreper et dyr og de som dreper kan kalles mordere om de kan kalles det i en abortsammenheng.

De som bruker ordet morder i abortsammenheng er vel dem som er skikkelig motstandere.

Gjest Elextra

Nei, for det er mitt barn som jeg evt hadde født..

Bikja hadde driti i meg, men valgt sine egne valper.. Det er ganske annet å si det på den måten.

Abort bør være lov uansett. Men de som "missbruker" det som et prevensjonsmiddel" er dumme i hodet.

Hva om en 15 åring har sex (som veldig mange nå i dag har) Blir gravid selv om hun gikk på p-piller? Framtiden hennes med skole osv ville blitt ødelagt.

Mange har blitt gravide selv om dem har tatt p-pillen hver dag til samme tid, selv om den skal være 99 % sikker.

Og voldekt. Hadde moren min født meg etter en voldekt, men hadde store problemer med å se på meg og ta vare på meg, så ville jeg heller ikke blitt til..

Så hvis du hadde adoptert hadde valget vært vanskeligere? Eller hvis du hadde en hund som var veldig trofast mot deg?

Dette henger ikke helt på greip.

Det er faktisk ikke det for ei jente som har blitt voldtatt av bestefaren sin og blitt gravid som 15 åring!! Alle kaller henne morder da hun tok abort! Og da kan alle som spiser kjøtt også faktisk kalles mordere! For man tar et annet liv da også? Gjør man ikke?

Valget for henne var å ta abort eller ta sitt eget liv. Da hadde begge strøket med.

Visste disse "alle" at hun hadde blitt misbrukt av bestefaren?

Okey. Men de som i vertfall mener at abort er mord, må vel mene det samme om slakt? man dreper et dyr og de som dreper kan kalles mordere om de kan kalles det i en abortsammenheng.

De som bruker ordet morder i abortsammenheng er vel dem som er skikkelig motstandere.

Nå er jeg ikke abortmotstander, men jeg er ikke av den oppfatningen at abortmotstandere er også imot slakt av dyr. Hvor kommer disse ideene dine fra, og hvor gammel er du? Jeg får en følelse av at du er ganske ung og i en skikkelig krise.

Hvis det er tilfellet at en 15 årig jente har blitt voldtatt av bestefaren sin og blitt gravid så tror jeg at det skal veldig harde motstandere av abort til å dømme henne for slikt. Egentlig tror jeg helt ærlig at jeg kunne telle dem som tenker slik i Norge på den ene hånda mi, og de trenger vi ikke å bry oss om. Jeg håper også hvis dette skjer at bestefaren får en ordentlig straff.

Hvis du trenger noen å diskutere dette med anonymt så er du velkommen til å sende meg mail på [email protected].

Annonse

Man slakter ikke dyr for moro skyld, eller for å velge den enkleste utveien. Man gjør det for å få mat. Og mennesker er skapt for å spise både kjøtt og grønt.

En abort er ikke nødvendig på samme måte som mat. Derfor er det ikke dobbeltmoral å være mot abort og samtidig spise kjøtt.

Å dra linjene til slakterier er kanskje litt på siden, men muligens relevant.

Forslag i Norge går ut på å øke grensen til 16. uke.

I andre land har man skjønt verdien av kvinners rett til frie valg og gått til 20.-21. uke, altså helt opptil grensen for når et prematurt barn kan overleve.

Russerne kan dette med kvinners selvbestemmelse over egen kropp, og tar livet av ungene helt frem til termin:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/02/27/424623.html

..

Vi vet jo at ingen kvinner får straff om de tar livet av ungene i løpet av de første ukene/månedene etter fødselen. Denne grensen er for knapp og bør utvides til to års alder...for å ta høyde for alle de fødselspsykoser som jo kan oppstå.

Da har man full frihet for kvinnen til å ta livet av sitt barn..fra unnfangelse til to års alder.

Det er jo et fritt land.

Gjest n/ckonline

Begge deler er frukt!

Ja, de er frukter.

Og dyr og mennesker er levende skapninger.

Du krever at abortmotstandere må være vegetarianere for å være troverdige.

Kan ikke vegetarianere være for fri abort da, eller blir det også feil mener du?

Jeg syns sammenlikningen din er irrelevant.

Jeg er forøvrig for selvbestemt abort innenfor de rammene vi har her i Norge.

Om det er riktig å spise dyr er en annen diskusjon. Vi hadde hatt mer mat til alle om man spiste mindre kjøtt og mer plantekost, dyrs forhold i fangenskap er også noe som absulutt kan diskuteres.

Men det er et annet tema enn abort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...