uvitendejente Skrevet 31. januar 2001 Del Skrevet 31. januar 2001 Hei igjen Jeg vet at man ikkje skal få eggløsning når man går på p-piller. Det har du svart til mange her.. Men er det likevel mulig at et eller annet har "gått galt" i alle disse månedene jeg har gått på Diane, som har ført til at jeg får eggløsning likevel?! Jeg har nemlig noe hvit-eggløsning-lignende slim i åpningen. Denne gangen har jeg hatt det i over en uke, og det virker som om det ikke tar slutt... Skjønner ikke hvordan det kan være mulig å få eggl. når jeg har brukt p-piller i ca. 5mnd.!! Jeg lurer på noe annet også.. Hvor mange "hull"/åpninger skal egentlig penis inn i ved samleie...? For da jeg og typen min prøvde for første gang fikk vi det ikke til (vet at første forsøk ofte er mislykket...) det gjorde skikkelig vondt, men tror ikke det var jomfruhinna, for tror ikke jeg hadde den selv om jeg aldri har hatt sex før.. Og jeg begynte heller ikke å blø. Det jeg bekymrer meg over, er at det føles som om det er noe som "hindrer" penis i å komme inn i meg! Det føltes som det var en slags "vegg" eller noe, et lite stykke inn. Det er mulig å komme forbi og lenger inn med en finger, og da kan jeg kjenne ende en åpning! Kunne trodd det ikke er plass til en penis der inne, for det virker som om det er så mye annet der.. (høres veldig rart ut dette!) Hvor langt inn kan penis komme? jeg ble litt skremt siden det gjorde vondt når han bare var ca.4-5 cm. inne i meg... Det føles som det er veldig "kronglete" -vanskelig å komme inn i meg. Som om jeg er "vridd" på en måte. At det ikke går an å "gli rett inn" liksom.. Og det skal vel ikke være så enormt vanskelig å ha sex at han må "lete seg fram"...?! Vet ikke om du skjønte noe av dette, men men... (Takk for flott spalte forresten!) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17553-p-pillereggl%C3%B8sning-sex/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kerry Skrevet 31. januar 2001 Del Skrevet 31. januar 2001 Det "slimet" du har sett er neppe eggløsningsslim, jeg vil tro at det er normal utflod, evt. utflod pga sopp el. lign. Mengden utflod kan visstnok øke når du går på p-pillen. Den første hindringen du kjenner inne i skjeden er nok jomfruhinnen, eller rester av den. Det er slett ikke uvanlig at det gjør vondt ved inntrengning også etter at første samleie er overstått. Den andre "hindringen" kan kanskje være livmorhalsen? Den sitter ganske langt inne, men du skal kunne kjenne den. Og du har helt rett - der kommer ingen penis inn... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17553-p-pillereggl%C3%B8sning-sex/#findComment-79533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 1. februar 2001 Del Skrevet 1. februar 2001 Eggløsningsslimet danne av hormoner og har altså ikke noe med egget å gjøre. P-pillen inneholder også hormoner som kan danne slim. Skjeden er ikke helt rett, men den er veldig tøyelig, så det skulle ikke være problem for mannen å komme inn når den er fuktig på forhånd. Hvis det fortsatt er vanskelig, så få en sjekk. Ble du forresten sjekket da du fikk p-pillen? Da ville legen ha bemerket om noe var unormalt. Har du satt inn en tampong? Skjeden er 7-10 cm lang men kan tøyes mye mer. Fikk du svar på det meste? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17553-p-pillereggl%C3%B8sning-sex/#findComment-80095 Del på andre sider Flere delingsvalg…
uvitendejente Skrevet 16. februar 2001 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2001 Eggløsningsslimet danne av hormoner og har altså ikke noe med egget å gjøre. P-pillen inneholder også hormoner som kan danne slim. Skjeden er ikke helt rett, men den er veldig tøyelig, så det skulle ikke være problem for mannen å komme inn når den er fuktig på forhånd. Hvis det fortsatt er vanskelig, så få en sjekk. Ble du forresten sjekket da du fikk p-pillen? Da ville legen ha bemerket om noe var unormalt. Har du satt inn en tampong? Skjeden er 7-10 cm lang men kan tøyes mye mer. Fikk du svar på det meste? Ja, jeg har begynt å bruke tampong.. Gjør det noe om den "bøyes" til den ene siden etter at den er satt inn? Eller skal den være rett som en strek? :)hvor langt inn skal den egentlig? rett innenfor skjedeåpningen, eller enda lenger inn?? Hm, noen ganger kan det hende at jeg ser tamp. i åpningen -gjør det noe...? Hvordan vet jeg at den er satt inn på riktig måte? På onsdag (14.feb) begynte jeg på et nytt brett (21stk på hvert brett,Diane) 7.-14. april skal jeg til syden, og vil utsette mensen. Hva må jeg da gjøre? Er det HELT sikkert at mensen blir utsatt, eller er det mulig å få den selv om jeg har prøvd å utsette den? (det står i bruksanvisningen at det er best om man tar pillen etter frokost eller kvelds -hvorfor det? jeg tar den på ettermiddagen, men lurer på om det er dumt? Hvor lang tid tar en gyn.undersøkelse? Hva er egentlig kjønnsvorter? kan man kun få det ved samleie? kan man se det selv hvis man har fått kj.vorter? hvordan ser de ut? og hvordan kjennes det? er det vondt, eller legger man ikke merke til det? hvilken skade kan det gjører hvis man får kjønnsvorter? Finnes det noen kjønnssykdommer man kan få uten å ha hatt samleie? Flaut å spørre om dette, men hva er egentlig utflod? Du svarte meg sist at det er vanlig med litt mer slim når man går på p-pillen, men nå har det gått vekk igjen! (i hvertfall minket.) har det noe med eggl.slim å gjøre da kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17553-p-pillereggl%C3%B8sning-sex/#findComment-85930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.