Gå til innhold

Hva kan dette være?

Gjest Bekymret for kjæresten sin

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret for kjæresten sin

Innlegget er postet også i andre fora.

Kjæresten min har oppdaget en klump eller utvekst på den ene testikkelen. Han har visst hatt en klump før men da trodde han det kom av at ikke hadde hatt utløsning på en stund.

Denne ganger virker det litt annerledes. Han har i tillegg hatt litt problemer med potensen.

Noen som har en formening om hva dette kan være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/175651-hva-kan-dette-v%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

At det plutselig dukker opp en klump på en testikkel er vel det ene tegnet som gutter og menn absolutt skal være på vakt overfor. Dette KAN være testikkelkreft, og selv om det selvsagt også kan være noe helt ufarlig så er det ingen grunn til ikke å kontakte lege med en gang. Forklar på telefonen hva en mistenker, så blir man prioritert.

Testikkelkreft er vel den vanligste kreftformen blant unge menn, men også den kreftformen med aller høyest helbredelsesprosent - forutsatt at man kommer RASKT under behandling.

Bare for å presisere: Jeg snakker her om klumper PÅ selve testikkelen, ikke kviser/fettkuler i skinnet/pungen.

Gutter/menn bør dessuten vite at det er noen "krøllete" saker på baksiden av testikkelen som skal være der ("bi-testiklene").

Den enkleste testen er å sammenlikne de to testiklene. Dersom de er like/symmetriske er nok alt i orden. Hvis den ene plutselig forandrer seg, er det etter mitt skjønn på tide med en tur til legen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...