Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er nå 24 uker på vei med mitt andre barn, men har problemer med sopp-infeksjoner i underlivet.Kurerer det med egnet salve,Canesten. Men jeg og samboeren min kan ikke ha samleie lenger,uten at dette slår ut i full opp-blomstring av infeksjon igjen.Kan det hjelpe å bruke kondom, for å forhindre for fuktig klima dernede?Hva skal jeg gjøre, er fustrert over dette som ikke ser ut til åta noen ende....Tannis

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/175713-svie-og-kl%C3%B8e-i-svangerskapet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Dessverre er det ikke uvanlig med slik infeksjon i løpet av svangerskapet. Det skyldes hormonforandringene i svangerskapet. Har du fått sjekket at det ikke er sukker i urinen? Kan du ikke sette opp en Cansten stikkpille etter samleie og se om det hindrer infeksjonen å blusse opp. Jeg tror ikke det hjelper å bruke kondom, sopp overføres ikke seksuelt.

Det er nok ikke så mye annet du kan gjøre.

Vennlig hilsen mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...