Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei på dere.

Jeg er 27+4 uker på vei, og har termin i slutten av april. Jeg ble for noen år siden operert i livmorhalsen, og derfor er jeg til jevnlig kontroll for å måle hvor lang den er. Dessuten er jeg sykemeldt. Jeg føler ofte et press over blæra, og det er ofte litt ømt. Hvis jeg sitter lenge på en stol, og når jeg reiser meg opp igjen får jeg vondt/ øm smerte under magen, ved blæra. Jeg får også litt vondt hvis jeg bøyer meg f.eks for å ta opp en ting, og så reiser meg opp igjen. Hva kan dette være? Har også hatt øm smerte på begge sidene av magen og som strekker seg nedover mot lysken. Har hatt litt vondt i korsryggen. Jeg er engstelig for at den lette smerten/ ømheten/ presset på blæra kan ha noen sammenheng med livmorhalsen min. Eller er det normalt at man føler press på blæra slik jeg har beskrevet den? Håper på svar, på forhånd takk:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17580-hva-kan-det-v%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Ut i fra det du beskriver, tenker jeg overhodet ikke at det er livmorhalsen som gir fra seg symptomer. Jeg lurer på at om du kan ha en urinveisinfeksjon, og jeg tenker at du kanskje har litt bekkenløsning. Når det gjelder det første, kan man godt få smerter ved blæra. Jeg synes du bør få avklart dette hos din lege/jordmor. Ved bekkenløsning får man gjerne vondt i skambeinet/mellom beina eller i korsryggen og man får også ofte utstråling til lyskene og evt. nedover beina. Det er typisk at man kjenner det når man har sittet lenge og så reiser seg opp. Mange vil beskrive det som om beina henger litt igjen. Det blir vondt og vanskelig å gå. Hvis du kjenner deg igjen i dette, synes jeg du skal ta det opp med din lege/jordmor for å få informasjon om hvordan du skal forholde deg. Det finnes gode råd for både avlastning og aktivitet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17580-hva-kan-det-v%C3%A6re/#findComment-79797
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Ut i fra det du beskriver, tenker jeg overhodet ikke at det er livmorhalsen som gir fra seg symptomer. Jeg lurer på at om du kan ha en urinveisinfeksjon, og jeg tenker at du kanskje har litt bekkenløsning. Når det gjelder det første, kan man godt få smerter ved blæra. Jeg synes du bør få avklart dette hos din lege/jordmor. Ved bekkenløsning får man gjerne vondt i skambeinet/mellom beina eller i korsryggen og man får også ofte utstråling til lyskene og evt. nedover beina. Det er typisk at man kjenner det når man har sittet lenge og så reiser seg opp. Mange vil beskrive det som om beina henger litt igjen. Det blir vondt og vanskelig å gå. Hvis du kjenner deg igjen i dette, synes jeg du skal ta det opp med din lege/jordmor for å få informasjon om hvordan du skal forholde deg. Det finnes gode råd for både avlastning og aktivitet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17580-hva-kan-det-v%C3%A6re/#findComment-79810
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...