Gå til innhold

Hvem har lettest for å bryte ut - mannen eller kvinnen?

Anbefalte innlegg

logitech1365380817

Lurer på hvem som har lettest for å bryte ut av et forhold - mannen eller kvinnen.

Og hvilke grunner de oppgir? Er det mangel på nærhet som gjør at jentene forlater, og mangel på sex som gjør at mennene bryter ut?

Har kvinner eller menn lettest for å tro at gresset er grønnere hos andre, og satse på det?

Fortsetter under...

Gjest virgin sexy

De jeg har vært samme med har ikke hatt store problemer med å bryte ut nei:

1. Jeg er lei av å være i et forhold. Du har ikke gjort noe galt, det er bare jeg som er lei av å være i et forhold...

2. Vi er ganske forskjellige...

3. Jeg fatter ikke hvorfor, jeg skjønner det ikke... Men jeg kommer aldri til å klare å bli forelsket i deg.

Har nå vært singel i 4 år. Han jeg holder på med nå venter med å satse til jeg har operert meg i underlivet så jeg kan ha sex. (Har for tykk jomfruhinne som må tas kirurgisk.)

Ja, vi kvinner tror for lett på det med gresset, og blir fortere dratt med av venninner.

Og menn blir lei av at vi aldri blir fornøyd.

Mange har altfor urealistiske tanker om hva et forhold er, og tror man skal være lykkelige og ha gode følelser hele tiden.

En minste lille konflikt som kommer, gjør at vi slutter å gi hverandre oppmerksomhet. Og vi glemmer hverandre.

Da er det ikke rart at man ikke gidder å jobbe for forholdet, når kjærligheten er så lite verdt for en.

Og da er det veldig lett å trekke fram ulikheter som årsak til problemer i stedet for å se det som spennende forskjeller vi kan dyrke og sette pris på. Det er mest en unnskyldning for å slippe å jobbe.

skorpionfisken

Jeg kjenner flest forhold der mannen har gått til en annen. Har aldri hørt om menn som har gått ut av forholdet bare fordi de ikke lenger elsket sin kone.

Jeg kjenner noen få forhold der kvinnen har gått, også i disse tilfellene var det til fordel for en annen mann.

Det sies at kvinner går ut av forholdet for å finne seg selv, men jeg kjenner ikke slike kvinner.

Så min erfaring (som selvfølgelig er en erfaring, og ikke noe bevis) er at det som oftest er menn som går, noen ganger kvinnene og at det som oftest er på grunn av en annen kvinne/mann.

Annonse

logitech1365380817

Ja, vi kvinner tror for lett på det med gresset, og blir fortere dratt med av venninner.

Mange har altfor urealistiske tanker om hva et forhold er, og tror man skal være lykkelige og ha gode følelser hele tiden.

En minste lille konflikt som kommer, gjør at vi slutter å gi hverandre oppmerksomhet. Og vi glemmer hverandre.

Da er det ikke rart at man ikke gidder å jobbe for forholdet, når kjærligheten er så lite verdt for en.

Og da er det veldig lett å trekke fram ulikheter som årsak til problemer i stedet for å se det som spennende forskjeller vi kan dyrke og sette pris på. Det er mest en unnskyldning for å slippe å jobbe.

Tror kanskje denne "finne seg selv"-teorien bare er svada.

Det de mener, både kvinner og menn, er vel at de ikke er fornøyde i forholdet og vil prøve ut noe annet, enten om de har det bedre alene, eller vil få det bedre med en annen partner.

Men igjen er gjengangeren at mange bryter ut for at de har funnet en annen.

Har det blitt så akseptert nå til dags at ingen lenger ser på det som ett nederlag å bryte et forhold, og at de dermed har mye lettere for å bytte partner?

Var det likt før i tiden også?

Luna21365380663

Gode sannhetsord!

Luna21365380663

Tror kanskje denne "finne seg selv"-teorien bare er svada.

Det de mener, både kvinner og menn, er vel at de ikke er fornøyde i forholdet og vil prøve ut noe annet, enten om de har det bedre alene, eller vil få det bedre med en annen partner.

Men igjen er gjengangeren at mange bryter ut for at de har funnet en annen.

Har det blitt så akseptert nå til dags at ingen lenger ser på det som ett nederlag å bryte et forhold, og at de dermed har mye lettere for å bytte partner?

Var det likt før i tiden også?

Tror du har rett i noe der..

Hvis du leser noen andre tråder her, hvor folk lurer på om de skal bli eller gå, så er det mange som oppfordrer folk til å gå, og ikke jobbe. Det er lettere å ikke jobbe, mener jeg, og det er ikke lenger et _like stort_ nederlag å gå, som det var før i tiden. Hvis man velger å gå, er man sterk, hvis man jobber, er man alt for tolerant, og tenker for lite på seg selv. Mange tror man ikke kan bli lykkelig hvis man lever med kun en hele livet. Mange tror det er bra å skifte partnere hvert femte år. Det er også mer akseptret å gå nå, enn hva det var før. "Til og med" våre foreldre går fra hverandre nå, det skjedde sjelden med unge voksen på femtitallet, da kanskje våre foreldre var unge voksne. Vi ser på våre foreldre, og de er fremdeles våre forbiler på en måte, og vi ser at de kan gå fra hverandre, og da vet man at de ikke kommer til å fordømme deg eller stenge deg ute av familien fordi om du velger å gå fra mannen din og finne deg en ny. De gjør det jo selv!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...