Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har lest innleggene 'En testikkel tilstrekkelig?' og 'Testikler' som er besvart av Christian Anker. Jeg er en mann på 34 som kun har en testikkel i pungen. Jeg er ikke sikker på om den andre befinner seg i bukhulen eller lysken (hvordan avgjør man dette?). De siste årene har jeg trenet mye og dermed mistet de 2-3 kiloene som jeg kanskje har hatt som 'ekstra beskyttelse'. Den testikkelen som ikke befinner seg i pungen, er derfor blitt ekstra følsom for tilfeldig berøring fra f.eks. min partner.Bør jeg oppsøke lege for en undersøkelse og er det mulig eller anbefalt å operer testikelen ned i pungen? Eller evt. fjerne den?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/175889-operasjon-av-testikkel-i-voksen-alder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest maybe it`s...

Den ene av guttene mine hadde en testikkel som ble igjen i lysken (altså ikke var kommet ned i pungen). Testiklene skal visst "vandre" nedover i løpet av fosterlivet, men av og til de stopper de opp før de kommer helt ned i pungen. Gutten min ble operert da han var ett år. Testikkelen ble dyttet ned på rett sted og den var like fin. Nå er det standard prosedyre å gjennomføre slike inngrep på barn. Det var det ikke før i tiden og det er vel derfor du ikke ble operert som barn. Du kan nok få operårert den ut/evt ned i pungen. Men den er nok "skadet" i den forstand at den ikke fungerer som den skal med tanke på befruktning. Ta kontakt med legen så får du nok tips om hva du bør gjøre.

Gro Isachsen, Sexolog

Innlegget kan dessverre ikke besvares da fagpersonen vurderte at

spørsmålet ikke er relevant for dette forumet. Brukeren blir

selvfølgelig ikke belastet for dette. Vennligst forsøk vår søk funksjon

for liknende spørsmål.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...