Gå til innhold

hva er det med sex som haster sånn?

Anbefalte innlegg

Gjest siri21

Hva er det som feiler vårt samfunn og sex? Jeg har i det siste hatt noe på gang med en gutt, og har etterhvert blitt ganske glad i han. Det var han som begynte å være interessert i meg først, jeg var litt mer tilbakeholden. Men etterhvert har jeg begynt å få følelser for han og. Han har vært veldig ivrig på å være med meg, jeg har kanskje roet litt ned, men jeg har også tatt initativ. Vi har vært mye sammen og har rotet litt, men ikke noe mer. Han har hintet til sex noen få ganger, men jeg har "avvist" han. Ikke fordi jeg ikke vil ha sex med han, men fordi jeg vil vente med slikt til jeg finner mer ut om vi er rett for hverandre. Der og da følte jeg ikke at han tok seg nær av det, men at han respekterte det. Han er kanskje ikke den typen som venter aaaaltfor lenge før han har sex med noen. Men nå har han sluttet å kontakte meg. Jeg har ikke gjort noe galt som jeg kan komme på. Det eneste jeg kan tenke meg er at jeg har vært litt "treg" i svingene. Men er det liksom gale? Jeg trodde da at det var positivt..? Så nå begynner jeg å lure på hva det egentlig var som skjedde og hva han egentlig var ute etter. Ville han bare ha sex? Vi snakket aldri om følelsene våre, men vi hintet mye, og det var ikke tvil om at det var noe i luften. Men har jeg misforstått? Jeg kan liksom ikke skjønne hvorfor han skulle orke å bruke så mye tid med meg når han bare var ute etter et ligg? Er det derfor han kutter meg ut? Er det liksom galt å gå sakte frem? Vet at ingen kan svare meg sikkert på dette. Måtte bare få ut min frustrasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176002-hva-er-det-med-sex-som-haster-s%C3%A5nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en annen

Det kan like gjerne være han tolket ditt manglende seksuelle initiativ som avvisning og derfor trakk seg unna. Som du selv sier, dette er det jo umulig å vite. Den eneste måten å finne det ut på er å kontakte ham og si det som det er/spørre ham direkte.

Jeg er en annen

Dattera mi pleier å si at gutter er så enkle så de skjønner ikke engang at man leker hard to get. Han skjønte ganske enkelt ikke at du var interessert.

Njas, det er vel snarere jentene som er så enkle at de ikke skjønner at vi ikke gidder å spille alt for enkle hard-to-get-spill.

Hei, er en høyst relevant problemstilling du kommer med og jeg deler gjerne mitt syn på denne type situasjoner.

Jeg trenger ikke å ha sex umiddelbart med ei jente jeg har noe på gang med. MEN...I en alder av 29 år, har jeg flere seriøse forhold bak meg, ene på 7 år. Felles for de forholdene som har utviklet seg til noe, er faktisk at de har begynt med sex, eller endt opp med sex tidlig.

For meg er sex en helt naturlig sak som jeg ikke mystifiserer på noe vis. Dette er selvfølgelig høyst subjektivt, men når jeg er på det stadiet at jeg utforsker mitt forhold til ei jente, ser om det kanskje kan bli noe bra mellom oss, forventer jeg en gjevn progress. Stagnerer dette, om jeg føler at jeg må kjempe for hennes gunst, er dette en direkte turn-off. Jeg er vant med å få en ganske tydelig respons igjen. Får jeg den ikke, føler jeg at jeg ikke er interessant for mer enn en flørt og vennskap. Å prøve å skape noe mer ut av en slik situasjon, for så å oppdage at det er en blindvei er bare frustrerende og man føler at man kaster bort tid og følelser på noe som aldri skjer. Igjen høyst subjektivt, føler jeg at jenta ikke har de samme intensjonene som meg, bruker jeg heller energien min på andre ting eller på noen jeg føler jeg får bedre respons fra.

Det var et lite innblikk i min tankegang, tror ikke den er så unik... :)

Annonse

Prøv å tenk deg at rollene var byttet om, at det var han som hadde avvist deg og latt være å ta kontakt. Ville ikke du da tenkt at han umulig kunne være interessert?

Sannsynligvis er det nettopp det han tror.

Hvorfor tar ikke du kontakt med ham? Du må vise at du er interessert!

Vi lever ikke i 1850, der gutta løp etter jentene og disse knep igjen og ga beilerne ørefiker når de prøvde å seg på et kyss.

Hei, er en høyst relevant problemstilling du kommer med og jeg deler gjerne mitt syn på denne type situasjoner.

Jeg trenger ikke å ha sex umiddelbart med ei jente jeg har noe på gang med. MEN...I en alder av 29 år, har jeg flere seriøse forhold bak meg, ene på 7 år. Felles for de forholdene som har utviklet seg til noe, er faktisk at de har begynt med sex, eller endt opp med sex tidlig.

For meg er sex en helt naturlig sak som jeg ikke mystifiserer på noe vis. Dette er selvfølgelig høyst subjektivt, men når jeg er på det stadiet at jeg utforsker mitt forhold til ei jente, ser om det kanskje kan bli noe bra mellom oss, forventer jeg en gjevn progress. Stagnerer dette, om jeg føler at jeg må kjempe for hennes gunst, er dette en direkte turn-off. Jeg er vant med å få en ganske tydelig respons igjen. Får jeg den ikke, føler jeg at jeg ikke er interessant for mer enn en flørt og vennskap. Å prøve å skape noe mer ut av en slik situasjon, for så å oppdage at det er en blindvei er bare frustrerende og man føler at man kaster bort tid og følelser på noe som aldri skjer. Igjen høyst subjektivt, føler jeg at jenta ikke har de samme intensjonene som meg, bruker jeg heller energien min på andre ting eller på noen jeg føler jeg får bedre respons fra.

Det var et lite innblikk i min tankegang, tror ikke den er så unik... :)

Å du er singel nå eller?

"Vi har vært mye sammen og har rotet litt, men ikke noe mer. Han har hintet til sex noen få ganger, men jeg har "avvist" han. Ikke fordi jeg ikke vil ha sex med han, men fordi jeg vil vente med slikt til jeg finner mer ut om vi er rett for hverandre."

Det syntes jeg er en grei tankegang, hvis det er slik du føler det. Alle normale oppegåend folk liker sex, men ikke alle ønsker å hoppe rett til køys, men vil bli bedre kjent med den man er sammen med først.

"Vi snakket aldri om følelsene våre, men vi hintet mye, og det var ikke tvil om at det var noe i luften. Men har jeg misforstått?"

Det som er i luften, er i luften. Det som mangler her, er jo noe så enkelt som at dere prater sammen. Så finner du ut hva han var ute etter og hva hva du vil ut ifra det.

Dattera mi pleier å si at gutter er så enkle så de skjønner ikke engang at man leker hard to get. Han skjønte ganske enkelt ikke at du var interessert.

Bare en liten avsporing vedrørende "hard to get"-spill:

Jeg har i mit liv truffet mange jenter/damer som er slik også i venneforhold og det er det mest irriterende jeg vet om! Man vet jo adri hvor man har de.

Jeg trives desidert best med både venner og mann som ikke driver med slike "taktikkerier".

Bare en liten avsporing vedrørende "hard to get"-spill:

Jeg har i mit liv truffet mange jenter/damer som er slik også i venneforhold og det er det mest irriterende jeg vet om! Man vet jo adri hvor man har de.

Jeg trives desidert best med både venner og mann som ikke driver med slike "taktikkerier".

Jeg er blitt for gammel til å være taktisk jeg. Treffer jeg en jeg er interessert i, viser jeg det.

Annonse

Gjest pulings

Jeg holder på med en jeg og. Men har merket at han trolig ikke er interessert i noe mer om vi ikke kan ha sex med en gang. Dessverre må jeg gjennom et lite inngrep før jeg faktisk kan ha samleie, så håper han orker vente. Er virkelig glad i han og tenker på han ofte...

Men sex er en veldig viktig del av livet og han regner det som såpass viktig at man ikke ser noen grunn til å satse på meg om vi ikke kan PULE.

Gjest maybe it`s...

Jeg holder på med en jeg og. Men har merket at han trolig ikke er interessert i noe mer om vi ikke kan ha sex med en gang. Dessverre må jeg gjennom et lite inngrep før jeg faktisk kan ha samleie, så håper han orker vente. Er virkelig glad i han og tenker på han ofte...

Men sex er en veldig viktig del av livet og han regner det som såpass viktig at man ikke ser noen grunn til å satse på meg om vi ikke kan PULE.

Herregud, at du orker å være sammen med en sånn fyr... Lykke til.

Luna21365380663

Ingen vet hva som ville skjedd hvis du hadde hatt sex med han, men la oss si du hadde det, og så hadde han behandlet deg slik som han gjør nå, da hadde det ikke vært særlig klult å ha hatt sex meden slik drittsekk. Nå skal du bare være glad for at du ikke hadde sex med han. Sex (i alle fall for mange jenter) fører til følelser, og hvis han virkelig ikke var ute etter noe annet, så er han ingenting å samle på. Tar han kontakt igjen nå, og oppfører seg slik han "alltid" har gjort; altså det som gjorde at du begynte å få følelser for han, så kan du vurdere sex da.

Vet ikke om du tenker sånn; men ikke syns at det var dumt du ikke hadde sex med han, for da ville han kanskje ikke ha gått.

petter smart

Du har avvist hans framstøt ifm med sex. Du har roet det hele ned. Du har ikke tatt noe særlig iniativ. Du har vært "treg" i svingene.

Hvordan skal dette være positivt? Vet at en del jenter følger visse "regler" for hvordan de skal spille "hard to get", men jeg kan garantere deg at dette ikke fungerer.

Har du sagt noe konkret til denne gutten om at du er interessert i han, men ønsker å ta ting rolig og vente med sex? Han er neppe tankeleser og har nok sannsynligvis trodd at du ikke er interessert når du bare avviser han og viser lite iniativ.

Det er ikke galt å gå sakte fram (innenfor visse grenser), men da må en være klar på dette ovenfor den andre slik at denne ikke tolker det som mangel på interesse.

Gjest Vi ventet lenge

Jeg synes det er flott å lese at det heldigvis finnes jenter med fornuft. Om han virkelig vil ha deg så kan du være 100 prosenr sikker på at han kommer igjen. Om han ikke kommer var han tydligvis ikke interesert nok til at et forhold kunne vare. Hvis han ikke skjønner og ser hvor heldig han er som har funnet seg ei jente med moral og fonuft må han være et kjøtthue. Sex er langt mere alvorlig enn hva mange aner og det både fysisk og psykisk.

Så vær heller glad du er kvitt han om han er så dum at han ikke vil ha deg fordi du ikke hopper til sengs med en gutt med en gang du kjenner følelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...