Gå til innhold

Stusse med hva?

Anbefalte innlegg

Luna21365380663

Jeg er da ikke blitt hissig, er vel du som er det..? Jeg bare sier at du vet liksom ikke hva du går glipp av før du har prøvd. Har heller ikke sagt du er gammel, men mistenker deg jo selvsagt for å være en litt eldre generasjon da, siden du ikke barberer bikinilinjen engang, og også virker som du har et ganske anstrengt forhold til kropp og sånn.

At lukta i hårene er gammel har jeg sagt, og det er jo fakta, men jeg har jo også sagt at om dere liker det sånn så bare fortsett. Er bare litt usikker på om dere faktisk liker det...

barbering av underlivet

Jeg er ei jente på 21 år. Når jeg barberer underlivet (absolutt alt hår nedentil) får jeg utslett og det klør veldig!! Hvorfor? Alle mine venninner barerer seg også nedentil, men ingen har samme problem! Når håret har vokst ut igjen slutter kløingen! Kan det ha noe med at jeg må bytte høvel etter hver gang? Kan jeg bruke en hårfjerningskrem "der nede"? Kan du være så snill å gi meg et godt råd!?! Tar gjerne imot tips fra andre lesere som har hatt samme problem. På forhånd takk!

-liljan

Svar:

Medisinsk sett er det en uskikk å barbere bort hårene. De er til for å beskytte huden mot irritasjon og fuktighet. Jeg har ingen erfaring med krem eller ulike barberingsmetoder. Som du skjønner synes jeg ikke denne 'moten' er hensiktsmessig.

-Mette Moen, Gynekolog

Fortsetter under...

• Svar 189
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Luna21365380663

59

• lilleva

16

• amber sun

4

• Mary Poppins

4

Luna21365380663

Jeg er da ikke blitt hissig, er vel du som er det..? Jeg bare sier at du vet liksom ikke hva du går glipp av før du har prøvd. Har heller ikke sagt du er gammel, men mistenker deg jo selvsagt for å være en litt eldre generasjon da, siden du ikke barberer bikinilinjen engang, og også virker som du har et ganske anstrengt forhold til kropp og sånn.

At lukta i hårene er gammel har jeg sagt, og det er jo fakta, men jeg har jo også sagt at om dere liker det sånn så bare fortsett. Er bare litt usikker på om dere faktisk liker det...

Det forrige har jeg altså klippet og limt fra et svar funnet i søkebasen.. hva sier du til det? Hvor ble det av renslighet? Og hva som er "best"? Vet du kanskje bedre enn en gynekolog? Tja.. det virker jo som om du lever at underliv, da.. :P

Jeg mener aldri og har aldri ment noe "stygt" i utgangspunktet jeg. Men jeg sier det jeg mener uten innpakning rundt. Og det mener jeg det bør være takhøyde for på et sted som dette. Man er tross alt anonym og det jeg sier er ikke et personlig angrep, siden jeg jo ikke vet hvem personen er.

Men når folk stadig skal trakassere meg, påstå at alle drittfolk her inne er meg, så går fanden i meg og jeg spiller med, bare for å terge disse folka ytterligere. DA blir det personlig!

Hadde de ikke stadig ropt "ulv" så hadde det heller ikke vært noen ulv, ikke i meg hvertfall. Hva andre gjør kan ikke jeg stå for da.

Synes det har utartet seg til noe latterlig, men tydeligvis er mange her inne veldig hårsåre, også på andres vegne, og noen virker som ikke har annet å gjøre enn å "ta" slike som meg, pga av savr de ikke "liker". Dette gjør at forumet blir dårlig.

At folk har sterke meninger som meg, og som står for dem, sier de rett ut og samtidig setter spørsmålstegn ved andres meninger, for virkelig å prøve å forstå hvordan andre tenker,synes jeg burde være lov.

Folk har da ingen grunn til å ta det så personlig? Vil de ikke diskutere med meg, så er alt de trenger å gjøre å avstå fra å svare meg.

De heller jo bare bensin på bålet ved å være ekkel mot meg, for da blir jeg ekkel tilbake.

Jeg tror du ville tjent på å ha et fast nick. Seriøst.

Å stadig bytte nick, og etterligne andres, virker bare dumt, særlig de gangene du med vilje lar det skinne igjennom at det er deg.

At du snakker rett fra levra er det ingen tvil om, men at du ikke mener å provosere, den går jeg ikke på. Men det er vel slikt du finner underholdende, så hver sin lyst.

Hehe.. Og vhorfor skal lukten være gammel da? Hvis man har dusjet for fire timer siden, og tisset en gang etter det?

Forøvrig pleier jeg som oftest å dusje rett før sex, fordi jeg liker å være ren. Dessuten er det jo et genialt forspill i dusjen, da.. hehe..

Du skal få slippe å tvile mer, forresten.. du har både mitt og typen sitt ord på at vi liker det!

Og gamle? Vi? Nei, vi er i begynnelsen av tyveårene, og kanskje av den generasjon der det er mest vanlig å barbere seg.. Men hvorfor være som "alle andre", når man ikke liker det "alle andre" liker? Hvis han tenner på at jeg har hår, hvorfor forandre det? Dèt kan du ikke svare på, tipper jeg.. I alle fall ikke når han sier at han IKKE tenner på barbert mus..

Og hvor får du det fra at jeg ikke barberer bikinilinjen?? Jeg skrev jo at jeg gjorde det, men selvsagt bare om sommeren, i bikinisesongen. Hvorfor holde på å barbere unødvendig? Kommer det noen hår ved trusekanten, klare faktisk ikke mannen min la være med å komme og tafse, så jeg synes det er like greit å la det være der.. ;o) Han tafser jo ikke når jeg har barbert bikinilinjen, pga at jeg har gjort det. Men jeg gjør det når vi skal være ute i "offentligheten", der andre, som du, kan føle seg støtt over at jeg ikke har tatt den. Ellers er den bare sjarmerende..!! Syns typen min. Og det er jo hans mening jeg bryr meg om. Noe annet ville vært for dumt.

Som sagt, så for all del, gjør det dere liker. Greier altids å snu meg vekk jeg om jeg skulle se noen på strandren med tjafser utenfor trusekanten;)

Det vare bare at du var veldig aggressiv mot det å prøve, men hvis hår tenner ham så mye så er jo ikke det noe vits.

Den gamle lukta jeg snakket om var pga at den setter seg i hårene. Absorberes, og blir ikke borte om man vasker. Litt sitter igjen, men det gjør jo heller ikke noe, om det er slik dere to liker det.

Ja, anonymiteten er jo det som er cluet her inne. Men det betyr vel ikke at det er fritt frem å mobbe folk??

Angående det å mobbe folk - der er du vel ikke heeelt uskyldig selv, eller hva?

Du er rimelig kvass i kjeften, og det vet du. Skjønner ikke hva du skal spille offer for her...

Annonse

barbering av underlivet

Jeg er ei jente på 21 år. Når jeg barberer underlivet (absolutt alt hår nedentil) får jeg utslett og det klør veldig!! Hvorfor? Alle mine venninner barerer seg også nedentil, men ingen har samme problem! Når håret har vokst ut igjen slutter kløingen! Kan det ha noe med at jeg må bytte høvel etter hver gang? Kan jeg bruke en hårfjerningskrem "der nede"? Kan du være så snill å gi meg et godt råd!?! Tar gjerne imot tips fra andre lesere som har hatt samme problem. På forhånd takk!

-liljan

Svar:

Medisinsk sett er det en uskikk å barbere bort hårene. De er til for å beskytte huden mot irritasjon og fuktighet. Jeg har ingen erfaring med krem eller ulike barberingsmetoder. Som du skjønner synes jeg ikke denne 'moten' er hensiktsmessig.

-Mette Moen, Gynekolog

Og så? Jeg har mindre problemer uten hår enn med, At denne enen jenta klør av det spiller vel ingen rolle for mitt valg?

Det forrige har jeg altså klippet og limt fra et svar funnet i søkebasen.. hva sier du til det? Hvor ble det av renslighet? Og hva som er "best"? Vet du kanskje bedre enn en gynekolog? Tja.. det virker jo som om du lever at underliv, da.. :P

Uff.. Nå synes jeg oppriktig synd på deg!

Tydeligvis har du et kjempeproblem med det her hår-greiene. Det må jo være din usikkerhet og følelsen av å være unormal som gjrø at du får et slikt enormt behov for å få aksept for det du gjør.

Du er jo ikke unormal for om du ikke barberer, men du er nok i den gruppen som er i veldig mindretall.

Gynekologen sa ingenting om at det var skadelig å gjør det, ingenting som tilser det at der er det vet du. Hadde i såfall vært skadelig å fjerne annet hår på kroppen og da, de er sikkert der for en grunn de og..

Nei, det skader ikke å fjerne hårene der, heller tvert imot er min erfaring.

Gjest et annet nå

Angående det å mobbe folk - der er du vel ikke heeelt uskyldig selv, eller hva?

Du er rimelig kvass i kjeften, og det vet du. Skjønner ikke hva du skal spille offer for her...

Jeg er ikke noe kvassere jeg enn andre. Ikke før jeg har blitt personangrepet her av lynsjemobben.

Gjest et annet nå

Jeg tror du ville tjent på å ha et fast nick. Seriøst.

Å stadig bytte nick, og etterligne andres, virker bare dumt, særlig de gangene du med vilje lar det skinne igjennom at det er deg.

At du snakker rett fra levra er det ingen tvil om, men at du ikke mener å provosere, den går jeg ikke på. Men det er vel slikt du finner underholdende, så hver sin lyst.

I utganspunktet mener jeg ikke å provosere. Les mine svar ovenfor eller under eller hvor de er. Men jeg blir provosert av andre, og da kaster jeg skitt tilbake på dem. Og også med andre nick, for det er liksom det de stadig beskylder meg for å gjøre. Snart ferdig med trakkaseringen?

Gjest men alt er relativt

Tydeligvis har du et kjempeproblem med det her hår-greiene. Det må jo være din usikkerhet og følelsen av å være unormal som gjrø at du får et slikt enormt behov for å få aksept for det du gjør.

Du er jo ikke unormal for om du ikke barberer, men du er nok i den gruppen som er i veldig mindretall.

Gynekologen sa ingenting om at det var skadelig å gjør det, ingenting som tilser det at der er det vet du. Hadde i såfall vært skadelig å fjerne annet hår på kroppen og da, de er sikkert der for en grunn de og..

"Du er jo ikke unormal for om du ikke barberer, men du er nok i den gruppen som er i veldig mindretall."

Detnne motegreia har ennå ikke spredd seg til alle aldersgrupper, så det er uten tvil mest vanlig i Nofrge fortsatt å være ubarbert.

Annonse

Luna21365380663

Svar: Medisinsk sett er det en uskikk å barbere bort hårene. De er til for å beskytte huden mot irritasjon og fuktighet. Jeg har ingen erfaring med krem eller ulike barberingsmetoder. Som du skjønner synes jeg ikke denne 'moten' er hensiktsmessig.

-Mette Moen, Gynekolog

Vel.. hårene som visstnok stinker, har jo en funskjon, og at det er skadelig har hun vel ikke sagt, men nesten? Ja..

En annen grunn til at jeg ikke tenner på å barbere meg, er fordi jeg synes det ligner mer på en ung jentes kjønn, enn en voksen dame. Det tenner ikke meg, og ikke typen.

Gjest maiken-balalaika

Enig i at jeg føler meg presset til å komme med dritt noen ganger..

Men nå begynner jeg å lure på om du er seriøs. Sjelden jeg får støtte her inne;)

Du føler deg presset til å slenge dritt rett og slett fordi folk har en annen oppfatning eller andre vaner enn deg?

Tviler ikke på at du mener det du skriver. Men når noen kaller deg en provokatør betyr ikke det nødvendigvis at man antar at du finner på meninger som du vet folk vil irritere seg over.

Man kan faktisk være meget provoserende også om man står for alt man sier, rett og slett fordi du ikke slutter å angripe personen som sådan.

Det virker som om du har store problemer med å la folk få være i fred med sine vaner - du benytter enhver anledning til å rakke ned på personer som har andre vaner eller andre erfaringer eller andre preferanser enn deg.

Hvis du ærlig og oppriktig føler at folk _presser_ deg til å slenge dritt, så kan det ikke være noe annet svar på dette enn at du er så usikker på deg selv at du oppfatter det som et angrep på deg og dine valg dersom du leser at andre velger annerledes.

Mary Poppins

Ja, anonymiteten er jo det som er cluet her inne. Men det betyr vel ikke at det er fritt frem å mobbe folk??

Du mobber like mye du, og hvordan kan du forvente at folk skal ta deg seriøst når det etterlikner andre nick?? Og bruker 100 forskjellige nick i en tråd?

Mary Poppins

Jeg er ikke noe kvassere jeg enn andre. Ikke før jeg har blitt personangrepet her av lynsjemobben.

Jo du er kvassere, det er ingen andre her som slenger så mye dritt om at andre er gamle, inntørket, frigide, unormale, har problemer med segselv osv.. som deg. Og hvis noen ikke er enige med deg, så gir du deg ikke, og kommer autmoatisk med personangrep. Det er flere her som klager på deg, så da er det kanskje ikke alle oss andre det er noe galt med?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...