Gå til innhold

Singel eller ikke singel?

Anbefalte innlegg

"Forskjellen er nok mer hva man legger i det av forventninger og "begrensninger"."

og

"Innleder man et åpent, ærlig og tosidig "forhold" som pulevenn, så bør det ikke inneholde noen forventninger fra noen av partene om at dette kanskje kan utvikle seg til noe mer. "

Enig i det, men det er vel nettopp der det fort kan svikte i slike pulevenntilfeller - at man ikke har vært tilstrekkelig åpne og ærlige overfor hverandre.

Helt enig med deg i det.

Fortsetter under...

Gjest singel med stor S:-)

Med fare for å virke prippen: Ser du ikke en fare for at en knullevenn kan stå i veien for de som blir interessert i deg? Altså at de kan ha problemer med å akseptere denne "samlivsformen"?

Eller er knullevennen en godt bevart hemmelighet?

Håper du skjønner hva jeg mener. Spørsmålet avspeiler ikke mine fordommer, men jeg har inntrykk av at mange på sjekkemarkedet vurderer folks "rulleblad".

For det første ville nok en eventuell ny kjæreste stusse litt om jeg sa til han at jeg hadde en fast knullevenn.

Men det er ikke mange som vet om det, og det er heller ikke slike ting jeg ville sagt på den første daten heller:-)

Men om jeg fikk velge, så ville jeg heller hatt en mann som hadde hatt en fast knullevenn i et år, enn en som hadde hatt 12 uforpliktende ONS!

Jeg har hatt sex med to personer i mitt liv, så jeg er ikke av den typen som liker å ligge med hvem som helst. Men jeg liker sex, og når jeg nå ikke lenger er gift, og heller ikke kan tenke meg å ha ONS så blir dette alternativet!

Men selvfølgelig ser jeg jo at det kanskje kan være et problem for en eventuell ny partner, men det er faktisk bare noe han må finne seg i dersom han velger meg!!! (vårt knulleforhold ville jo selvsagt blitt avsluttet momentant om jeg eller han hadde funnet en kjæreste)

Med fare for å virke prippen: Ser du ikke en fare for at en knullevenn kan stå i veien for de som blir interessert i deg? Altså at de kan ha problemer med å akseptere denne "samlivsformen"?

Håper du skjønner hva jeg mener. Spørsmålet avspeiler ikke mine fordommer, men jeg har inntrykk av at mange på sjekkemarkedet vurderer folks "rulleblad".

glemte visst å si en ting...jeg er litt prippen selv. Jeg vurderer folks "rulleblad" selv når jeg skal sjekke menn. Dersom jeg vet at de er menn som ligger med hvem som helst, så er de faktisk helt uaktuelle for meg. Ønsker ikke en slik mann.

petter smart

Frykten for kjønnssykdommer er den viktigste grunnen til at jeg og min knuillevenn har inngått en avtale om å ikke ha sex med andre.

Kan jo høres ut som om vi er veldig forpliktet til hverandre da, nesten som om vi var sammen. Men det er vi ikke. Dersom en av oss får følelser for en annen, så har han/hun ingen forpliktelser overfor knullevennen, foruten om å gi beskjed. Vi vil ikke at den andre skal ha mange ONS eller andre knullekompisser samtidig.

Blir jo ikke heller så naturlig å fortsette et knulleforhold om man dater andre, eller får seg kjæreste...

Derfor ser jeg fremdeles på meg selv som veldig singel selv om jeg har et utmerket sexliv med en fantastisk elsker.

Men så lenge dere har forpliktelser ovenfor hverandre så er dere jo ikke single i ordets rette forstand?

Det er jo også slik i et vanlig forhold at man kan gå til noen andre dersom man ønsker det, bare man gir beskjed.

Når det gjelder å få en kjæreste, hvor langt skal et forhold gå før du anser det som et forhold og dermed kutter ut knullekompisen?

Hadde. Hvorfor ble det "slutt"?

Ble det for mye følelser fra den ene siden, eller fant han en kjæreste?

Hva gjør man når man har knullekompiser for å hindre at framtidige kjærester blir sjalu.

Holder man vennskap utenom, og kutter kontakten helt når den ene finner en partner?

Vi har ikke møttes på lenge, grunnen er vel egentlig at jeg ikke føler helt for å ha sex med en jeg vet ikke vil ha meg for annet enn sex. Det var greit til å begynne med, men nå savner jeg noe mer, noe han ikke kan gi meg så vi har ikke treftes på en stund.

Han er alikevel en god kompis og vi mailer en del og sender en god del tekstmeldinger. Ber ham ofte om råd ang. mer praktiske ting som det er typisk at menn tar seg av i huset. Noe må man jo lære selv! :o)

Annonse

Nå er det ikke sååå offentlig at man har knullekompiser da... :o) Søstrene mine og noen få nære venner vet om det, men jeg har ikke akkurat fortalte det til de menn jeg har datet nei.

Har forøvrig ikke truffet knullekompisen i perioder jeg har datet noen, der går grensa for meg.

Men så lenge dere har forpliktelser ovenfor hverandre så er dere jo ikke single i ordets rette forstand?

Det er jo også slik i et vanlig forhold at man kan gå til noen andre dersom man ønsker det, bare man gir beskjed.

Når det gjelder å få en kjæreste, hvor langt skal et forhold gå før du anser det som et forhold og dermed kutter ut knullekompisen?

Ja har forpliktelser i forhold til hverandre med at vi skal gi beskjed. Men det er jo ganske naturlig da. Jeg vil jo være sikker på at han ikke ligger med andre jenter for jeg ønsker jo ikke å pådra meg noen sykdommer eller andre ulumskheter. Han har det på samme måte overfor meg.

Nå er dette ikke noe stort problem enda, for begge er relativt nyskilt og har ikke noe ønske om å finne en ny fast partner med det første.

Men når den tid kommer at vi treffer en intressant persom som vi ønsker å bli bedre kjent med, så er vi enige om at når vi begynner å treffe denne personen, date eller lignende så skal vi avslutte knulleforholdet.

Ser ikke på det som noe problem i det hele tatt. Men kanskje jeg er litt naiv. Vet ikke, men til nå så går det ihvertfall kjempegreitt, har hatt det slik i 1/ 2 år.

Vet jo at om en er i et fast forhold så kan en jo også treffe andre eller avslutte forholdet uten dersom en sier fra. Men det blir ikke på samme måte, for i et fast forhold er det sterke følelser til stede, og en vet at en sårer den andre veldig ved å gå fra han.

I vårt knulleforhold er det jo også følelser til stede, men ikke på samme måte. Vi er ikke forelsket i hverandre. Men selvfølgelig ville jo sikkert den ene parten blitt skuffet og kanskje lei seg dersom den andre parten fikk seg kjæreste. Men det ville gått fort over tror jeg. Det er jo implisitt i avtalen vår, og det må en være forberedt på!

ShitDiddelyDo

Hvis man har en knullevenn har man selvsagt ingen forpliktelser. Men normal folkeskikk gjelder også her. F.eks. er det ikke spesielt hyggelig gjort mot partneren om man knuller rundt og dermed smitter knullevennen med uhumskheter.

Hele poenget med en elsker/elskerinne er jo også at man ikke vil ha noen forpliktelser.

Det er ikke så lett å finne en partner, men det vil ikke si at man i denne perioden - som for mange kan vare i årevis - skal oppleve helt tørke på sexfronten.

ShitDiddelyDo

Men vil det fungere slik i praksis? Mange knullevenner er eksklusive, eller i alle fall åpen om hvem andre de har sex med.

Og det er vel en slags følelser inne i bildet, om enn ikke romantiske. En ser kanskje ikke for seg en framtid sammen, men er likevel sammen på en måte (gjelder selvfølgelig ikke alle).

Det har i hvert fall fungert for meg i praksis. Det nytter ikke å ha en knullevenn og med det bli pissed dersom denne knullevennenen f.eks. møter drømmemannen og kutter ut meg, eventuelt feier over en fyr hun møter på byen.

En knullevenn er vel noe man har når man ikke har funnet drømmemannen/dama, eller av andre grunner ikke vil være i et forhold.

tigertrollet

Tjah, min erfaring med en eksklusiv sexpartner er at jeg jo teknisk sett var singel, men i praksis så var jeg "bundet" ubevisst fordi jeg var trofast.

Eller den ene gangen jeg hadde sex med en annen person måtte jeg fortelle det til sexpartneren fordi jeg syntes han fortjente at jeg var ærlig og følgelig fikk valget om han ønsket å fortsette etterpå. Jeg hadde ikke klart å ha sex med flere samtidig når jeg hadde fast sex over lang tid for jeg brydde meg om personen tross alt. Vi hadde det jo kjempehyggelig når vi møttes, og det vil bli mer enn bare sex siden man blir godt kjent over tid.

Jeg må tilføye at det _ikke_ var et offer å være trofast fordi det var ufattelig god sex og jeg likte personen:-)

Men det sperrer for meg ihvertfall med tanke på å være mottakelig for nye personer i mitt liv siden jeg er trofast. Da tenker jeg jo tross alt på om det er verdt å ha et ONS for så å risikere å "miste" sexvennen. Og så lenge det bare er sex man søker er min erfaring at det ikke er verdt å ha et ONS. Absolutt ikke.

Den beste sexen er den med en partner over lang tid.

Men når man begynner å ønske et mer "ordentlig" kjæresteforhold, da blir det vanskelig å være "bundet". Det skal ihvertfall mere til før man involverer seg i noen nye. Og av og til savnet jeg å ha noen som jeg traff oftere enn annenhver helg. Jeg savnet/savner å ha en å dele hverdagen med rett og slett:-)

"Eksklusive knullevenn"?? Hahaha.

Hvis man har en knullekompis og er enige om å ikke ha sex med andre... Hvorfor kan man bare ikke være ordentlig sammen da? Jeg synes det høres teit ut.

Enten er man singel eller så er man opptatt. Uansett hvor "eksklusive" knullekompisen var, ville man vært singel siden man jo ikke er sammen.

Annonse

ShitDiddelyDo

Hvis man har en knullekompis og er enige om å ikke ha sex med andre... Hvorfor kan man bare ikke være ordentlig sammen da? Jeg synes det høres teit ut.

Enten er man singel eller så er man opptatt. Uansett hvor "eksklusive" knullekompisen var, ville man vært singel siden man jo ikke er sammen.

Hva om de to bare er ute etter sex, og ikke ser noe poeng i å ha sex med andre når man allerede har meget god sex sammen?

Bør man da bli sammen mener du? Selv om kjærlighetsfølelsene ikke er der?

petter smart

Har selv hatt en knullevenninne. I mitt tilfelle var det en ex, og vi passet slett ikke sammen. Det hadde aldri fungert. Jeg så ikke for meg et liv sammen med henne.

Men vi fungerte som venner og sexen var god. Selv om vi begge stod fritt til å date andre.

Men jeg ville ikke definert meg som helt singel den gangen.

En knullekompis er en kompis som en har sex med. En kjærest eller partner er en venn man har sex med, som man har sterke følelser for og som man også har andre grunner til å være sammen med!

Selv om man har et litt forpliktende forhold til en knullekompiss så vil ihvertfall ikke jeg hatt han som min kjæreste. Dersom jeg hadde hatt sterke følelser for han, utenom sexen, og vi passet godt samen på andre områder så ville det kanskje vært naturlig å bli kjærester etterhvert. Men når det er bare sexen og vennskap som holder oss sammen, og vi absolutt ikke hadde passet sammen som et par, eller samboere, ser jeg ingen grunn til å opphøje vårt knulleforhold til noe mer seriøst/ forpliktende!

Hvis man har en knullevenn har man selvsagt ingen forpliktelser. Men normal folkeskikk gjelder også her. F.eks. er det ikke spesielt hyggelig gjort mot partneren om man knuller rundt og dermed smitter knullevennen med uhumskheter.

Hele poenget med en elsker/elskerinne er jo også at man ikke vil ha noen forpliktelser.

Det er ikke så lett å finne en partner, men det vil ikke si at man i denne perioden - som for mange kan vare i årevis - skal oppleve helt tørke på sexfronten.

Jeg er så enig, så enig.

Jeg ville ikke hatt en fat knullevenn for så å knulle rundt på flere andre - ikke uten at personen visste om det i alle fall - syns personen ville fortjent å vite det sånn at han selv kunne bestemt om han ville fortsette å ha sex med meg da. Og jeg ville satt pris på om min knullevenn ville latt meg vite det om han knulla rundt med andre og.

Hva om de to bare er ute etter sex, og ikke ser noe poeng i å ha sex med andre når man allerede har meget god sex sammen?

Bør man da bli sammen mener du? Selv om kjærlighetsfølelsene ikke er der?

Selvfølgelig ikke. Jeg har også hatt en knullekompis før, fordi det nå høvde seg sånn. Funket helt greit.

Vi var kun gode venner. Men jeg definerte meg aldri som opptatt lammi han. Jeg hadde ikke sex med andre da, men var singel like forbannet.

tigertrollet

Verden er ikke like sort/hvit for alle som den tydeligvis er for deg..

I perioder hvor man ikke ønsker et fast forhold med alt det det fører med seg er en knulleforhold bra for å tilfredstille sexbehovet. Det er min erfaring. Med en god sexpartner får man mye mer igjen for det enn et ONS(!).

For jeg gidder ikke basere meg på ONS, kun vibratorer eller sølibat hvis jeg har lyst på sex.

Jeg er så enig, så enig.

Jeg ville ikke hatt en fat knullevenn for så å knulle rundt på flere andre - ikke uten at personen visste om det i alle fall - syns personen ville fortjent å vite det sånn at han selv kunne bestemt om han ville fortsette å ha sex med meg da. Og jeg ville satt pris på om min knullevenn ville latt meg vite det om han knulla rundt med andre og.

Knullevennordning?? ;)

Jeg sitter her og smiler, mens jeg leser gjennom innleggene. For meg høres det egentlig helt rart ut å være singel, eller å ha en fucking good friend.

Jeg tror også at det er forskjellig hvordan folk definerer det. Det har seg jo sånn at noen par lever med den ordning at de kan ha andre sexpartnere eller at de inviterer andre med inn i kjærlighetsreiret sitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...