tigerlill Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Har en slektning på 88 år som er åndsfrisk og vital, men veldig plaget med svimmelhet. En lege sa at væsken i mellomøret har stivnet og at det er årsaken, men det var ikke sikkert. får bare til svar at dette må han leve med. Noen som har efaring med behandling av av svimmelhet hos eldre? 0 Siter
Gjest den gyldne sol Skrevet 5. mars 2005 Skrevet 5. mars 2005 Jeg har ikke noe erfaring om det skyldes mellomvæske osv. Men kan det være en bivirkning fra en medisin som slektningen tar? Det er mange tabletter som har svimmelhet som et problem. Da kan jo det vanligvis hjelpes ved å bytte fra et merke til et annet som gir bedring. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 5. mars 2005 Skrevet 5. mars 2005 Jeg tror faktisk det er veldig vanlig at eldre mennesker er plaget med svimmelhet. Selvfølgelig så bør det jo sjekkes ut om det kan være noe farlig, men det ser det jo kanskje ut som om er gjort her. 0 Siter
guriana Skrevet 9. mars 2005 Skrevet 9. mars 2005 Jeg har ikke noe erfaring om det skyldes mellomvæske osv. Men kan det være en bivirkning fra en medisin som slektningen tar? Det er mange tabletter som har svimmelhet som et problem. Da kan jo det vanligvis hjelpes ved å bytte fra et merke til et annet som gir bedring. Spør legen hennes om hu kan bruke noe som heter Bio Biloba som selges i helsekost.Det går på blodsirkulasjonen til de små blodårene som går bl.a til hjernen,fingertupp.og tær.Har hørt at det har hjulpet enkelte med svimmelhet.Lykke til 0 Siter
Gjest hatt det før selv Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Spør legen hennes om hu kan bruke noe som heter Bio Biloba som selges i helsekost.Det går på blodsirkulasjonen til de små blodårene som går bl.a til hjernen,fingertupp.og tær.Har hørt at det har hjulpet enkelte med svimmelhet.Lykke til Krystallene i mellomøret fikk vi vekk hos kiropraktor, Svimmelheten forsvant der og da. 0 Siter
Gjest vertigo's Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Jeg har ikke noe erfaring om det skyldes mellomvæske osv. Men kan det være en bivirkning fra en medisin som slektningen tar? Det er mange tabletter som har svimmelhet som et problem. Da kan jo det vanligvis hjelpes ved å bytte fra et merke til et annet som gir bedring. Ville bare opplyse om at det faktisk kan være væske i mellomøret som muligens forårsaker svimmelhet i dette tilfellet. Balanseorganet ligger rett ved siden av cochlea (sneglehuset, som fører "lydbølger" videre opp til hjernen etc...), og det er mulig at dette har en sammenheng. Men som sagt, en må bli fullt utredet for å finne svar på dette. Bestill time hos audiograf/lege som utfører en kalorisk test. Mulig svar vil finne sted 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.